چاقوکش متواری در چنگال پلیس پایتخت

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری چاقوکش متواری که باعث مجروح شدن برخی شهروندان شده بود، خبر داد.

چاقوکش متواری در چنگال پلیس پایتخت

 سرهنگ علی قاسم‌پور روز یکشنبه در این خصوص گفت: در پی درگیری یکی از اراذل و اوباش در محله نعمت آباد که اقدام به قمه کشی وجراحت شهروندان کرده بود، دستگیری متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم با استفاده از قمه و باعث مجروح کردن شهروندان شده بود، افزود: متهم قبل از حضور ماموران پلیس متواری شده بود که با اقدامات اطلاعاتی موقعیت یابی، مخفیگاهش شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر شد.

به گفته سرهنگ قاسم‌پور، متهم به اتهام درگیری دسته جمعی، تهدید و ورود به عنف و تخریب خودرو تحت تعقیب بود.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت ادامه داد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت و تخریب خودرو شهروندان اعتراف کرد.

سرهنگ قاسم پور با اشاره به این که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد می‌شود، عنوان کرد: متهم جهت تحقیقات بیشتر و کشف جرایم احتمالی به مقام قضایی معرفی شد.

باند سرقت موتورسیکلت متلاشی شد

همچنین رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت نیز از انهدام باند بزرگ سرقت موتورسیکلت خبر داد و گفت: در این پرونده سه سارق و یک مالخر بازداشت شدند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: با وقوع سرقت‌های سریالی موتورسیکلت در مرکز شهر، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، سه عضو یک باند سرقت موتورسیکلت در ساعات پایانی شب راهی معابر خلوت شده و پس از شناسایی موتورسیکلت‌ اقدام به سرقت آنها با تخریب قفل کرده و از صحنه جرم متواری شدند.

سردار ولی‌پور گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و شیوه‌های نوین کشف جرم متوجه شدند این سرقت‌ها توسط ۲ مرد جوان انجام شده و مالخر این پرونده فردی سابقه دار است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با روش‌های علمی و پلیسی مخفیگاه متهمان پرونده را در نقاط مختلف تهران شناسایی کردند و بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه‌های موردنظر شدند و سه مرد جوان را به عنوان سارق و مالخر در عملیاتی منسجم بازداشت کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: متهمان پس از انتقال به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی هدف تحقیق قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت هفت موتورسیکلت در سطح معابر تهران اعتراف کرد همچنین در بازرسی از مخفیگاه مالخر سه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کشف سلاح گرم از مخفیگاه شرور

از سوی دیگر معاون عملیات پلیس اطلاعات تهران از دستگیری یکی از اراذل و اوباش سابقه دار در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ سعید راستی در بیان جزییات این خبر اظهار کرد: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در هفته گذشته خبری را در خصوص رفتار مشکوک یک اراذل و اوباش با سابقه دریافت کردند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متهم با تهیه سلاح گرم و پنهان کردن این اقلام در مخفیگاهش به فروش این تجهیزات نظامی می‌پردازد.

سرهنگ راستی به شناسایی مخفیگاه متهم در جنوب تهران اشاره کرد و گفت: پس از هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم در تهران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش وی ۲ قبضه کلت به همراه خشاب و فشنگ کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم به مقر پلیس انتقال و به جرم ارتکابی اعتراف و اضافه کرد: پلیس در مسیر تحقق امنیت با قاطعیت و جدیت کامل با عاملان خرید و فروش سلاح و قاچاقچیان برخورد قاطع و جدی خواهد کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها