یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

دیوان عالی کشور با نقض رأی تبرئه یاسین رامین در خصوص پرونده اختلاس از هلال احمر، وی را به ۳ سال حبس و جریمه ۸۷۳.۸۸۷ یورویی محکوم کرد.

یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

در دادنامه صادره از سوی شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور آمده است:

متهم آقای یاسین رامین را به اتهام خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید و در مورد دعوای مطروحه از سوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر به طرفیت متهم فوق‌الذکر به‌خواسته مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم هم دعوای مذکور با توجه به احراز انتساب جرم خیانت در امانت به شرح فوق وارد و ثابت می‌باشد لذا مستنداً به مواد ۹ و ۱۴ و ۱۷ قانون آئین دادرسی کیفری متهم فوق‌الذکر را به پرداخت مبلغ ۸۷۳.۸۸۷ یورو بابت اصل خواسته بعلاوه هزینه دادرسی پرداختی و حق‌الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی محکوم می‌نماید ... "

سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر سال ۱۳۹۳ از یاسین رامین به اتهام اختلاس، تصرف غیرقانونی و حیف و میل اموال دولتی شکایت کرد که بعد از گذشت چند سال و در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ رأی بدوی مبتنی بر ۱۷ سال حبس و رد مال به میزان ۲ میلیون یورو توسط شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو ـ مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت تهران ـ صادر شد.

"خیانت در امانت" و "انتقال مال غیر" از جمله عناوین مجرمانه یاسین رامین در این پرونده بود.

با ثبت اعتراض یاسین رامین به این رأی، پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت که در آن رأی دادگاه بدوی نقض و یاسین رامین از اتهامات تبرئه شد.

یاسین رامین، همسر مهناز افشار ـ بازیگر سینما که فعالیت‌های تبلیغی بسیاری علیه مردم و نظام پس از خروح از کشور داشت ـ پس از رأی دادگاه تجدیدنظر به‌سرعت از کشور خارج شد. پیش از آن مهناز افشار برخی اموال را به خارج از کشور انتقال داده بود.

با درخواست فرجام‌خواهی از سوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، این پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت و حالا یاسین رامین به حبس محکوم شده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    ایشون که المان تشریف دارند ،حالا نمیدونم اگه قانون اجرا بشه ،بی عدالتی بیداد میکنه

  • ناشناس
    0

    حالا که پول ها رابردالمان انجا داره حال میکنه و سرمایه گذاریر کرده با پول این ملت بدبخت حالاد حکمش امد ه شاید برگرده ای خاک بر سرتون ....این ملت لیاقتش بیشتر از این نیست

  • ناشناس
    0

    بجز مهناز افشار این آقا منتسب به هیچ کس دیگه ای نیستند؟

  • ناشناس
    0

    بی حیاها را چرا زندانی نمی کنید؟

  • خس و خاشاک
    1

    حالا ک گذاشتین ک بره
    واسش حکم زدین

    از اون طرفم مهناز خانم طلاق صوری گرفت و مهریه ش رو ک مال مردم بود ک توسط شوهرش اختلاس شده رو گرفت و برد و به ماها خندید

  • ناشناس
    0

    به همین راحتی از کشور خارج شد ما تا سر محل می خواهیم بریم باید قبلش کلی پس انداز کنیم ولی انگار اینها هواپیما منتظر یه مسافر تا حرکته.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همینو بگو! البته از روزی که اون خاوری با اون همه پوووووول به آسانی رفت اون سو دانستم که کار نشد نداره!

  • ناشناس
    0

    پول ها که اختلاس کرده را حتما و فورا براتون میاره البته قسمت مافیا را بالا کشید ای احمقها گذاشتید در بره تو المان داره به سلامتی میزنه تو رگ و حال میکنه و براتون به یاد شما شبها تا صبح میرقصه.......ای دلم خنک شد

  • ناشناس
    0

    یاسین رامین، همسر مهناز افشار ـ فرزند برومند اقای رامین نور چشم اقای احمدی نژاد شم بگو ./

  • ناشناس
    0

    لامصب حکم که با هماهنگی وصوری بود لااقل چریمه را دو سه میلیون دلار میزدید یکم بوی عدالت بده .

  • اسدی
    0

    احتمالا مهناز افشار از حکم مطلع شده بود که دیروز در فرنگ جشنی راه انداخته و خود نیمه عریان می رقصید وبه روزگار فرزند معاون فرهنگی اعجوبه قرن احمدی نژاد می خندید .


  • ناشناس
    0

    حالا اگه بچه بی پناه مردم بود به جرم فساد فی الارض اعدام می شد هعععععییییع

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها