ویلاهای لاکچری تخریب‌شده نوشهر متعلق به که بود؟

‌در پی احداث ۶۴ ویلای غیرمجاز در اراضی جلگه‌ای و جنگلی نوشهر توسط فرزندان یک چهره مشهور اقتصادی، با دستور رئیس قوه قضاییه عملیات تخریب این ویلاها آغاز شد.

ویلاهای لاکچری تخریب‌شده نوشهر متعلق به که بود؟

هفتم بهمن ماه با حضور مقامات عالی قضایی از جمله قاضی سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه و خرم آبادی مشاور قضایی رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری مازندران در جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی عملیات قلع و قمع 64 ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر که به صورت غیر قانونی احداث شده بودند، آغاز شد.

این ویلا‌ها که برای‌ فرزندان یک چهره مشهور اقتصادی که سابقه محکومیت هم دارد، است در یکی از زمین‌های جلگه‌ای چندین هکتاری احداث شده بودند.

با تشکیل پرونده قضایی مشخص شد که برخی افراد و نهاد‌ها در دادن مجوز غیرقانونی به این گروه همکاری کرده و کار را برای ساخت و ساز غیرمجاز در این پهنه وسیع تسهیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تخریب ۶۴ ویلای غیرمجاز ‌در ‌نوشهر‌

در ادامه و برای جلوگیری از سوءاستفاده صورت گرفته برای تمامی افراد و نهاد‌های متخلف در این پروژه پرونده قضایی تشکیل شده و رسیدگی به آن در دست بررسی است.

اقدام دستگاه قضایی تنها به تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان محدود نشد و رئیس قوه قضاییه دستور داد که در اراضی که تغییر کاربری داده شده اند، درخت کاری انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه که روز (14 اسفند) ماه برگزار شد، گفت: ضمن تشریح اقدامات و تدابیری که دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست صورت داده است، اعلام کرد: در برخی موضوعات مرتبط با تضییع حقوق عامه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به صورت موردی ورود پیدا کردیم؛ نظیرِ اقدامی که چندی پیش در نوشهر صورت گرفت و به موجب آن، با دستوری که صادر کردیم، مقام قضایی بصورت ویژه به موضوع ورود کرد و با سرعت در راستای احیای حقوق عامه تدابیر مقتضی اتخاذ شد و ضمن تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز که در قالب 64 ویلا در زمین‌های چندین هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر بود، کار بازگرداندن آن اراضی به حالت اولیه نیز با هزینه خودِ فردِ خاطی در دستور کار قرار گرفت؛ بر همین اساس، در آن اراضیِ رفع تصرف‌شده، درختکاری صورت گرفت و این مهم، فردا در روز پانزدهم اسفند که روز درختکاری نام نهاده شده است، تکمیل می‌شود؛ در این راستا با تدابیر اتخاذ شده، فردِ خاطی نیز همکاری‌های لازم را به عمل آورد که طبعاً با نظر مقام قضایی رسیدگی‌کننده به پرونده می‌تواند از ارفاقات قانونی نیز بهره‌مند شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: بسیاری از اراضی که در آن‌ها ساخت‌وساز‌های غیرمجاز صورت گرفته است پس از اجرای قانون در قبال آن‌ها و قلع و قمع، مجدداً به حالت اولیه بازنمی‌گردند، اما در اقدام صورت گرفته در اراضی نوشهر، در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، این مهم تحقق یافت و در این اراضی با هزینه خودِ فردِ خاطی، درختکاری برای انتفاع عمومی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: ساخت و ساز ۶۴ ویلای غیرقانونی نوشهر یک برگ مجوز هم نداشته است

حال با اقدامات و پیگیری‌های دستگاه قضایی، از روز 15 اسفند ماه (روز درختکاری)، کاشت درخت در این زمین آغاز شده است و تا کنون هزار و 850 اصله درخت پرتقال غرس شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران درباره کاشت نهال در اراضی آزاد شده نوشهر گفت: طبق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور میدانی و رسیدگی به این پرونده، امروز به اتفاق تعدادی از مسئولان قضایی در این منطقه حاضر شدیم.

وی افزود: نمایندگان رئیس قوه قضاییه امروز (19 اسفند) به استان مازندران آمده‌اند تا دستورات ابلاغی را اجرایی کنیم لذا کلیه مستحدثات احداثی قلع و قمع شد و هزار و 850 اصله نهال مثمر پرتقال غرس شد.

اکبری تصریح کرد: با نهال کاری صورت گرفته، کل مساحت 10 هکتاری تبدیل به باغ مثمر و اطراف آن هم غیر مثمر شده و به حالت اولیه در آمده است؛ این اقدام نشان از عزم جزم قوه قضاییه در برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی جنگلی، جلگه‌ای و ملی دارد.

1402121917145947229582794

متصرفان به اراضی منابع طبیعی شخصا به اعاده اراضی به وضع سابق اقدام کنند

قاضی سراج معاون سیاسی رییس قوه قضاییه در مراسم کاشت درخت در این اراضی گفت: مالک این اراضی به منابع طبیعی وکالت بلاعزل داده است تا آن را به حالت اولیه بازگرداند، همچنین مقرر شده سند زمین ابطال و به نفع منابع طبیعی و دولت حکم صادر شود.

قاضی سراج اظهار کرد: رهبر انقلاب روی موضوع منابع طبیعی، حفظ جنگل‌ها و زمین‌های جلگه‌ای اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و ما باید کاری کنیم تا مرکز تنفس کشور از بین نرود.

وی بیان کرد: در 3 شهرستان استان مازندران 953 زمین جلگه‌ای وجود دارد که معروف به زمین‌های 10 هکتاری جلگه‌ای هستند که متاسفانه تعدادی از این زمین‌ها مورد تعرض قرار گرفته و به اراضی مسکونی و تجاری تغییر کاربردی داده شدند.

در این مورد خاص در زمینی به مساحت حدود 10 هکتار در قلب جنگل، 64 ویلا احداث شد. به گفته سازندگان ارزش تقریبی هر ویلا 100 میلیارد تومان است. 

معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه بیان کرد: آذرماه سال جاری رئیس قوه قضاییه دستور بررسی احداث ویلا در این اراضی را صادر کرد. تعدادی از مسئولان قضایی از محل بازدید و عملکرد تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله منابع طبیعی را بررسی کردیم.

سراج افزود: عزم دستگاه قضایی این است که دستورات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی را جدی بگیرد و اقدام عملی داشته باشد. قوه قضاییه امسال نشان داد که تنها به شعار بسنده نمی‌کند و عملا وارد میدان می‌شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • ناشناس
    3

    باوریدیم

  • ناشناس
    1

    چرا معرفی نمی‌کنید چون از خودتان هستند اگر مردم عادی بود شجره نامه اش را میگفتید پس همتون دروغ می‌گوید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دمت گرم

    • ناشناس
      0

      دمت گرم

  • ناشناس
    0

    ساختمان خیابان نیویورک آمریکا را چکار کردین ؟؟؟؟

  • ناشناس
    2

    لطفا خواهشا ملتمساته صادق باشيد صداقت داشته باشيد !!!!!!!!!!!!!ملت ايران همه جوره هستن ولي با صداقت و زاستي ......

  • فریال
    0

    بالاخره نفرمودید ویلاها برای کدوم نکبت زاده بود فقط تیتر می‌زنید حاشیه میرید

  • ناشناس
    1

    امسال خمس و رکاتشو به دوستان نداد تخریب شد

  • هموطن
    0

    اگرراست باشه وعدالت انجام شده چرااسم وجایگاه افرادفاسد دراین کشورهیچ وقت آشکارنمیسه تامردم باورشان بشه نتیجه که همش دعوای سیاسی هست ونمایش قدرت

  • همرزم هادی
    0

    اگرنام این افرادبرده نشود مردم به همه مسئولین شک میکنند حتی....؟ پس به صلاح نیست پنهان کاری

  • ناشناس
    0

    اسمشو نگید ..یه موقع ابروش می‌ره ....عجب ...

  • ناشناس
    0

    ما پدر من بود...

  • ناشناس
    0

    خبر فوری وقتی عرضه نداری اسم ش رو برملا کنی پس آسمون ريسمون نباف

  • ناشناس
    0

    ساخت ویلا مگر قارچ است که یک شبه دربیاد اصلا همین دستگاهها درزمان ساخت چه غلطی میکردند تاحالا بعدساخت تخریب کنند

  • حسین اخلاقی
    1

    اینکه قوه قضاییه اومده و 64ویلا به ارزش هر کدام 100میلیارد تومن (در مجموع 6400میلیار تومن) رو تخریب کرده کار اشتباهی بوده، چون اولین وظیفه قوه قضاییه پیشگیری هست که با تدوین قوانین و نضارت بر ادارات و ارگانها باید در ابتدای شروع به کار سازنده جلوی کار رو میگرفتن که کوتاهی کردن و الان با تخریب این ویلاها کلی مصالح و ملزومات ساختمان رو از بین بردن و حیف و میل کردن، بهتر بود این 64ویلا رو به جای تخریب کردن به نفع دولت و سازمان جنگلها مصادره میکردن و میفروختن و 6400میلیارد تومن رو هزینه میکردن و جلوی ساخت و ساز تو صدها و هزاران هکتار دیگه رو میگرفتن و این پول رو هزینه میکردن برای توسعه هزاران هزار جنگل و... چون این 10هکتار بالاخره ساخته شده بوده.
    وقتی به شخصی از طرف منابع طبیعی و شهرداری به هر نحوی مجوز ساخت و ساز داده شده و اون شخص بنا به اون مجوز رفته و ویلا ساخته اون نهادها و ارگانها باید پاسخگو باشند نه شخص سازنده.

  • حامد
    0

    شما مطمئن باشيد اين همه هزينه كه ساخته و اين همه تخريب و درخت پرتقال ،همش دزدي بوده
    ولي مگه يه نفر سرمايه گذار ميتونه اينقدر ضرر بده

  • ناشناس
    0

    دیگه معلوم برا کیه نیازی به اعلام کردن نیست

  • ناشناس
    0

    این آقازاده ها اسم ندارن

  • ناشناس
    0

    هفت سنگان هم وووشالیزارهای شمال وووو هم یک سری بزنید اگر تبلیغات نیست هشتاد متر زمین را نگذاشتند بسازیم نه زمین کشاورزی بود نه هیچ مانعی نداشت ولی اره

  • ناشناس
    0

    حداقل اسمشو بگید بعد بگید پسر نوح با بدان بهشت ووو در ضمن کل افرادی که همراهی و مجوز دادند را اخراج و چبسا زندانی و جریمه سنگین کنید اسم افشا شود حکم قران خدا پیغمبر است کسی که دست اندازی به بیت آمال مسلمین کند نگارنده متن پدر کارب بسیجی زمان جنگ

  • ناشناس
    0

    اگر قانون قابل اجرایی بود که مسئولین گذشته را ملزم میکرد تاوان سهل انگاری ، باج گیری یا اشتباه خودشان را بدهند ، کمتر از این دست موراد را شاهد بودیم . در همین حین که این ویلاها تخریب شدند در شهر های همجوار ویلاهای متعددی داخل زمینهای کشاورزی در حال ساخت هستند و یا تفکیک مسکونی اراضی کشاورزی در حال اجراست . ادارات و سازمانهای ما بجای اجرای قانون جریمه بگیر شدند . نمونه این چیزی که میگم ساحل محمودآباد مازندران ، ضلع شمال شرقی مسکن مهر ، طرف اومده اراضی ملی رو برای ساخت استخر ماهی شخصی تصاحب کرده و حتی قبل از اون هم بارها تجاوز به حریم اراضی ملی داشته و به املاک خودش اضافه کرده و خیلی راحت مشغول ادامه کارهاش هست ، نه فقط این فرد بلکه تمام همسایه ها و اقوام این فرد که در حریم ساحلی و اراضی ملی هستند با ترفندهای مختلف از این فرصت استفاده میکنند و هر از چندگاهی به املاک خودشان اضافه میکنند و مسئولین مربوطه نامربوط ترین افراد این داستان هستند . و حتی در صورت مطلع شدن هم اقدامی انجام نمیدهند ، آدرس دادم میتونید یه سری بزنید ، سند حرفام هم گوگل مپ هست که خدا رو شکر تو ایران هنوز بروز رسانی نشده و میتونه صحت این حرفا رو تایید کنه .

  • مهدی
    0

    مردم فریبی یا خود فریبی: هربچه ای می داند ساختن شست وچهارویلا چندسال طول می کشدـدرآنسالها خواب باشی حالا 6400میلیارد ثروت را نابود کنی؟ نمی شد مصادره ویک استفاده درست ازآن بکنی؟ با آن همه مصالح چه کردی؟ مگر می شود با کاشت صوری هر پنجاه متر یک نهال با زمین سیمانی وگچی. ای کاش سال آینده کسی می دید چند نهال سالم مانده

  • شکست ناپذیر
    0

    چرا دروغ میگید،
    چرا اسمش رو نمیگید،
    شما خودتون همه باهم هستین.

  • عباس
    0

    اینا فیلم بازی کردنشون هست .می‌خوان بگن مردم ببینید ما داریم کار خوب میکنیم .مگه میشه یه آقا زاده بیاد همینجوری از این کارها بکنه .

  • ناشناس
    0

    خب چرا صریحا اعلام نمیکنید که فرزند کدام مسئول بوده؟

  • ناشناس
    0

    خداقوت قوه قضاییه

  • ناشناس
    0

    ای کاش این افراد نور چشمی ها ،سودجویان، ملت معرفی میشندند

  • رضا
    0

    سلام
    چرا نام انها را اعلام نمی کنید شما هم مثل انها ادم حقه باز هستید اگر شهامت دارید نام ببرید شما هم نونو به نرخ روز می‌خورید

  • ناشناس
    0

    نوش داروبعدازمردن سهراب چراازاول جلواین تخلفهاگرفته نمیشه که این هم سرمایه تبدیل به مخروبه نشه

  • علی
    0

    در جمهوری اسلامی در همه زمینه های مخرب پیش گیری مفهوم خود را از دست داده است برای همین همواره سرمایه های انسانی و مادی در ایران نابود می شود

  • ابوالفضل خورشیدی نیا
    1

    آیا نمی شد ۶۹ویلا هر کدام به ارزش صد میلیارد تخریب نشه و در مقابل آن بیست تا پنجاه درصد از ارزش ملک بعد از تغییر کاربری محاسبه و با جریمه با این مقدار وجه جریمه جهت احیا اراضی جنگلی و کشاورزی یا احداث سیل بند و زه کشی در استان دیگر استفاده میشد تدبیر و عقل چه حکمی می کند تخریب کردید جاش درخت پرتقال کاشتید؟؟؟!!!

  • محمود بصیری
    2

    ایکاش قبل از ساخت فکری مینمودید الان ۶۴۰۰میلیلرد تومان اموال عمومی مردم را پایمال کرديد خيلی کار بدی نمودید البته کلا کار این دولت تضییع حقوق مردم می‌باشد اینهمه اختلاس های کلان و رانت‌خواری و قضيه چای دبش کدوم شان به بیت المال برگشته و کشاورزی را از بين بردن

  • عباس رستمی
    0

    بازی سیاسی هست . چرا فقط این یکی رو ورود کردن ، الباقی که تغییر کاربری شده رو نمیبینن ؟

  • کسری امیری راد
    0

    تیتر فقط برای جلب خواننده هست و ربطی به متن ندارد . اعتبار خود را با خبر جعلی زیر سوال نبرید

  • توانا
    0

    بسیار عجیب است بعد از صدور حکم و محکومیت قطعی و حتی اجرای حکم نام این مفسدان گفته نمیشود !؟

  • بی نام
    0

    فقط یک سوال:
    مگر حضرت علی علیه السلام در حکومت داری بین مردم تفاوت قائل می شدند؟! چرا نام فافراد خاطی ذکر نمی شود؟ در صورتی که اگر خاطی ها آقا زاده و مسئول نبودند نام آنها فاش می شد

  • محمد
    0

    خدا کنه این کار برای نمایش سیاسی نباشد و در کل ایران اجرا گردد چرا که این شبکه ها ی زمین خواری که خود مسئولین در آن دخالت و منافع دارند همه جا دیده میشوند

  • محمد
    0

    اگر به خودتان لطمه نمیزند معرفی کنید

  • ناشناس
    0

    اگر یکذره سواد کشاورزی داشته باشید،زمین آغشته به سیمان گچ ،حاصل خیزی خودش رو از دست میدهد.
    شما که اگر اراده کنیدبه کوچکترین مسائل پی میبرید و همه جا چشم و گوش دارید.چرا قبل از شروع به ساخت. ویلاها،اقدامی نمیکنید؟ اونم برای پروژه ای به این بزرگی؟
    با این نوع کارها و اقدامات، فقط بی کفایتی و بی سوادی مسئول ،نشان داده میشود نه عدالت و هوشمندی؟
    با این نوع اقدامات ، فقط مردم عصبانی تر میشوند.

  • ناشناس
    0

    همه ۶۴ تا تخریب شد یا ۴ تا ؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها