پایان قدرت نمایی کاذب با انتشار تصاویر سلاح در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: فردی که در فضای مجازی با انتشار تصاویری از سلاح اقدام به قدرت نمایی و ایجاد رعب وحشت در شبکه های اجتماعی می کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا تبریز شناسایی شد.

پایان قدرت نمایی کاذب با انتشار تصاویر سلاح در فضای مجازی

سرهنگ اصغر شیخ نژاد، در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال انتشار تصاویری در یکی از شبکه‌های اجتماعی که در آن شخصی با استفاده از سلاح اقدام به قدرت‌نمایی کرده بود که این امر موجب نگرانی کاربران فضای مجازی و افراد دنبال کننده صاحب این صفحه شده بود.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع و جلوگیری از هرگونه ترویج خشونت و ایجاد رعب و وحشت و همچنین مقابله با برهم زنندگان نظم و آرامش کاربران فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا استان رسیدگی به موضوع را بلافاصله و به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ شیخ نژاد بیان داشت:با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم  و ادله دیجیتال، عامل انتشار دهنده تصاویر سلاح ؛ جهت نمایش قدرت و ایجاد رعب و وحشت مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم ،متهم جهت پاسخگویی به اعمال خود در قبال قانون به پلیس فتا فراخوانده شد و پس از مواجه با مستندات ابراز پشیمانی نموده که نهایتاً پرونده مربوطه و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردید.

سرهنگ اصغر شیخ نژاد به مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی هشدار داد و گفت: پلیس در هر ساعت از شبانه روز در خدمت عموم هموطنان بوده و چنان چه اشخاصی بخواهند با اعمال غیرقانونی و هنجارشکن در فضای مجازی آرامش کاربران را برهم بزنند پلیس فتا به سرعت وارد عمل شده و در چهارچوب قانون با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تماس 096380 و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir با ما در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها