شلیک مستقیم شکارچیان به محیط‌بانان در دنا

شلیک گلوله صبح امروز در دنا منجر به مصدومیت یک محیط بان شد.

شلیک مستقیم شکارچیان به محیط‌بانان در دنا

اسلام جاودان‌خرد اظهار داشت: محیط بانان پارک ملی دنا صبح امروز متوجه صدای  شلیک گلوله  در محدوده دره بن رو حدفاصل پاسگاه محیط بانی پشت کره و خاریدون در منطقه حفاظت شده دنا شدند.

وی عنوان کرد: گروهی از محیط بانان به منطقه اعزام می‌شوند که پس از ساعت‌ها تلاش و پایش منطقه، متوجه یک گروه ۳ نفره متخلف می‌شوند که با استفاده از یک قبضه اسلحه گلوله زنی یک راس کل وحشی شکار کرده‌اند.

جاودان‌خرد ابراز کرد: محیطبانان با انجام اقدامات لازم متخلفین را محاصره و دستور ایست میدهند، اما متخلفین به محض اینکه مشاهده می‌کنند راه گریزی ندارند به سمت محیطبانان شلیک مستفیم می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا حدودا ساعت ۱۲ ظهر یکی از محیط بانان دنا از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار میگیرد و زخمی می‌شود.

جاودان‌خرد افزود: متخلفین که چهره خود را استتار کرده بودند از فرصت زخمی شدن محیط بان سوء استفاده کرده مقداری از لاشه را بر روی زمین انداخته و متواری شدند.

وی بیان کرد: مامورین یگان حفاظت با هماهنگی هلال احمر، مدیریت ستاد بحران استانداری و اورژانس پس از ساعت‌ها تلاش و اقدمات لازم، محیطبان مصدوم را به اورژانس یکی از بیمارستان‌های یاسوج منتقل کردند.

جاودان‌خرد با اشاره به اینکه اقدامات اولیه پزشکی صورت گرفته و بنا به اعلام پزشک معالج، حال عمومی محیط بان خوب است، گفت: از طریق مراجع قضایی و انتظامی، اقدامات لازم جهت شناسایی هویت متخلفین متواری شده در دست بررسی است.

وی یادآور شد: تقاضامندیم چنانچه طبیعت دوستی اطلاعاتی دارد که می‌تواند به ما در شناسایی هویت متخلفین کمک کند از طریق سامانه رایگان ۱۵۴۰ با ما در میان بگذارد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها