انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی در گیلانغرب یک مصدوم بر جای گذاشت

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری گیلانغرب گفت: انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی منجر به مصدوم شدن یکی از عشایر کوچرو در «دشت بان سارات» از توابع دهستان «ویژه نان» این منطقه شد.

انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی در گیلانغرب یک مصدوم بر جای گذاشت

شیدا نوربخش در خصوص جزئیات این حادثه افزود: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد انفجار مهمات برجا مانده از دوران دفاع مقدس در یکی از دشت های گیلانغرب (بسارات)، تیمی از ماموران به سرعت در محل حاضر شدند.

وی اظهار کرد: پس از حضور ماموران و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد یکی از عشایر کوچ رو منطقه مشغول کندن بوته های خشک و جمع آوری آن ها بوده که با مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی برخورد می کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گیلانغرب گفت: در جریان این انفجار و اصابت ترکش های مربوط به آن، این فرد از ناحیه سرو صورت، دست و پا مجروح توسط عوامل امدادی به یکی از مراکز درمانی منتقل شد.

نوربخش به افرادی که در روستاها و حوالی مناطق مرزی غرب کرمانشاه زندگی می کنند توصیه کرد از دستکاری کردن اشیاء باقی مانده از زمان جنگ خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد اینچنینی موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع تا نیروی انتظامی در محل حضور و موضوع بدون تلفات و خسارتی مدیریت شود.

هفدهم بهمن ماه جاری در یک فقره انفجار دیگر ناشی از مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه " بان سارات" از توابع دهستان ویژه نان شهرستان گیلانغرب، سه نفر با میانگین سنی ۳۵ تا ۵۰ سال زخمی شدند که با توجه به شدت جراحت وارده، پس از گذشت چند روز یکی از مصدومان آن حادثه فوت کرد.

شهرستان گیلانغرب در زمان جنگ تحمیلی بارها هدف بمباران و گلوله باران رژیم بعث قرار گرفته بود.

بخشی از گلوله‌ها و مین‌های عمل نکرده زمان جنگ بر اثر عواملی همچون سیلاب، رانش زمین و فرسایش خاک به نقاط غیر دسترس منتقل شده‌اند و باعث جابه‌جایی از اعماق زمین و انتقال به سطح می‌شود.

مراسم رسمی پایان پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی گزارش شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها