طلاق به خاطر خواستگاری‌های قبل از ازدواج

زن جوان وقتی فهمید همسرش قبل از ازدواج به خواستگاری چند دختر دیگر هم رفته بود، درخواست طلاق داد.

طلاق به خاطر خواستگاری‌های قبل از ازدواج

چند روز قبل زوج جوانی وارد یکی از شعبه‌های دادگاه خانواده شده و وقتی مقابل قاضی نشستند زن جوان بی‌مقدمه گفت: آقای قاضی من بعد از 6 ماه زندگی مشترک به پنهانکاری همسرم پی بردم و حالا طلاق می‌خواهم.
 قاضی سری تکان داد و رو به مرد جوان کرد و گفت: چه کار کرده‌ای که همسرت در این مدت کوتاه راضی به طلاق شده است؟
میلاد نگاهی به همسرش شیما انداخت و بعد با تأسف گفت: آقای قاضی به خدا من کاری نکردم. ما در کتابخانه دانشگاه باهم آشنا شدیم. همکلاسی نبودیم اما در یک دانشگاه درس می‌خواندیم.

از او خوشم آمد و پیشنهاد دوستی دادم البته قصدم ازدواج بود و بعد که چند ماهی باهم بیشتر آشنا شدیم از او خواستگاری کردم.

الان هم که 6 ماه از ازدواج‌مان می‌گذرد من واقعاً از او و زندگی‌ام راضی هستم و هیچ مشکلی نداریم؛ کل ماجرا همین بود که گفتم. باور کنید هیچ مشکلی نیست.
شیما ناگهان گفت: مشکلی نیست؟ مگر موقع ازدواج تو به من نگفتی من تنها دختری بودم که به او پیشنهاد ازدواج دادی و قبل از من هرگز با هیچ دختری آشنا و دوست نبودی و به خواستگاری هیچ دختری نرفته بودی؟ آقای قاضی من الان متوجه شدم این آقا قبل از من با 6 دختر دیگر دوست بوده و به همه هم همان حرف‌ها و وعده‌هایی را که به من داده، گفته بود.

باور کنید اگر از روز اول همه چیز را رک به من گفته بود این همه شوکه نمی‌شدم و ناراحت نبودم اما الان دیگه به حرف‌هایش اعتماد ندارم.
میلاد گفت: آقای قاضی من رفتم خواستگاری، گناه نکردم که همه پسرها خواستگاری می‌روند؛ قبلی‌ها قسمت نبود ازدواج کنیم یا من خوشم نمی‌آمد، اما من شیما را دوست دارم. من دروغ نگفتم فقط نمی‌خواستم با گفتن حقیقت او را از دست بدهم. تازه خواستگاری رفتن که اشتباه نیست. من نه با کسی ارتباط داشتم نه کسی را فریب دادم.
شیما هم گفت من اصلاً به این حرف‌ها اهمیت نمی‌دهم تو اگر واقعاً من را دوست داشتی نباید پنهانکاری می‌کردی و به من دروغ می‌گفتی، می‌دانستی حقیقت و صداقت برای من مهم است. آقای قاضی وقتی دوست دختر قبلی‌اش در اینستاگرام برایم پیام فرستاد و واقعیت را گفت می‌خواستم از ناراحتی بمیرم. او گفت که میلاد با او دوست بوده و حرف‌هایی زد که میلاد به من هم، همان‌ها را گفته بود.
شیما در حالی که صدایش می‌لرزید و بغض داشت، گفت: تو از اعتماد من سوء‌استفاده کردی. من طلاق می‌خواهم. خدا می‌داند قرار است چند تا دختر دیگر به من پیام بدهند و رازهای مگویی را فاش کنند.

آقای قاضی لطفاً حکم طلاق ما را صادر کنید من دیگر حتی یک لحظه هم نمی‌توانم با یک آدم متقلب زندگی کنم.
قاضی که متوجه عمق فاجعه زندگی مشترک این زوج جوان شده بود، گفت: دو ماه باید به کلاس مشاوره بروید که امیدوارم مشکلتان حل شود و اگر نشد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم، برای طلاق گرفتن وقت زیاد است، عجله نکنید.

امیرحسین صفدری کارشناس حقوقی

همان‌طور که از ظاهر امر پیداست در این پرونده اصلی‌ترین عامل برای طلاق پنهانکاری شوهر بوده است.میلاد باید می‌دانست که با پنهانکاری و دروغ گفتن راهی پیش نخواهد برد و یک اشتباه بزرگ کرده که حقیقت و واقعیت زندگی خودش را به شیما نگفته است.

او باید تمام حقیقت را در کمال صداقت به همسرش می‌گفت و اجازه می‌داد تا خود شیما تصمیم بگیرد که می‌خواهد ازدواج کند یا نه. اینکه بخاطر از دست دادن شیما به او دروغ گفته کار درستی نبوده و نیست چرا که هرگز ماه پشت ابر پنهان نمی‌ماند.
اینکه گذشته آدم‌ها تا چه میزان برای ازدواج مهم است بستگی به خود زوجین دارد؛ ممکن است برای یک نفر مثل شیما گذشته مهم باشد و ممکن است برای فردی مثل میلاد مهم نباشد.
 زوجین جوان باید بدانند برای ازدواج، دانستن گذشته طرف مقابل‌شان تا حدی که برخی مسائل مشخص و روشن شود، مهم است. با این حال اگر این زوج جوان به این نتیجه برسند که می‌توانند آینده‌ای داشته باشند با ازخودگذشتگی و تفکر و گفت‌و‌گو براساس صداقت و تعهد می‌توانند آینده‌ای روشن را برای خود داشته باشند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • ناشناس
    13

    داداش این شیش ماه چی کشیدی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      آخی ....
      بمیرم واسه مردانی که قبل از ازدواج با چندین دختر رابطه داشتن بعد ازدواج لو میره
      دختر موقع ازدواج نمی‌تونه دروغ بگه چون دختره ولی پسر می‌تونه هزارتا دوست دختر داشته باشه و هیچکس هم نفهمه
      این یعنی عدالت وجود نداره

    • ناشناس
      1

      داداش
      این شیش ماه چی کشیدی؟؟؟؟
      صفا کرده چی کشیده ؟؟؟ هر کار دلش خواست کرده این زن هم طلاق می‌گیره می‌ره سراغ دختر بیچاره دیگه ای
      تو نمی‌خواد جوش این رو بزنی همجنس

      .

    • لطفاً نظرم رو بگذارید
      4

      یکی از بزرگترین بی عدالتی ها و ظلم هایی که در بحث ازدواج وجود داره اینه که دختر قبل ازدواج نباید رابطه داشته باشه ولی پسر آزاده البته در ایران
      دختر اگه رابطه داشته باشه توسط خانواده کشته میشه مانند رومینا حتی با اینکه قصدش ازدواج بود اگر هم زنده بمونه حق ازدواج نداره اما کسی با پسرها کاری نداره و نه خانواده نه قانون نه شرع نه عرف نه قبل ازدواج نه بعد ازدواج!
      خلاصه خیلی نرم حق دخترها در سکوت از بین می‌ره بیچاره دختر سال‌ها باید خویشتنداری کنه تا شوهر کنه حالا فکر کن این شوهر تو زرد دربیاد

  • ناشناس
    9

    برادر جان این خانم فقط میخواد مهریه بگیره
    هدف همین هست نه چیز دیگه ای. این مدل فیلم هندی بازی کردن نداره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      وقتی زن درخواست طلاق میده نمیتونه مهریه بگیره
      چون مرد میگه طلاق نمیدم و این قانونه پس زن از مهریه میگڌره
      مگه اینکه مرد عیب بزرگی داشته باشه

  • ناشناس
    6

    اگر آقا میلاد هم بهش میگفت قبلا دوست دختر داشته، شیما خانم زنش میشد ولی در هر دعوا میخواست ازش باج بگیره
    حالا هم فقط مهریه میخواد هدف همین هست

  • ناشناس
    3

    طلاق به خاطر خواستگاری نه.(به خاطر رابطه نامشروع با دختران دیگر )
    در ازدواج همیشه سر زن کلاه میره
    دختر نباید قبل ازدواج با کسی رابطه داشته باشه وگرنه نمی‌تونه ازدواج کنه چون مرد خودش رو از وسط جر میده و زن رو با اوردنگی میندازنش بیرون قانون هم پشت مرد هست
    اما مرد می‌تونه در دوران مجردی هر غلطی دلش خواست انجام بده نه کسی می‌فهمه و تازه بفهمن هم هیچ کاری نمیتونن بکنن قانون پشت مرد هست
    از اینجا باید فهمید مهریه کوچکترین حق زنه

  • ناشناس
    0

    متاسفانه خدا هم در حق زن ظلم کرده اگر مرد هم طوری آفریده می‌شد که رابطه قبل ازدواجش بر ملا میشد خیلی خوب بود و حقوق زن از بین نمی‌رفت
    همانطور که مردان دوست ندارند قبل از اونها دست کسی به خانمشون خورده باشه زنان هم دوست ندارند قبل از اونها شوهرشون با کس دیگری رابطه داشته باشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      قضیه الان دست زدن و دست خوردن نیست
      قضیه اتفاقا اخساسات خانومه
      یه پیام های احساسی از طرف شوهرش دریافت کرده که بعدا فهمیده اون احساسات رو نسبت به شش نفر دیگه هم داشته
      قلبش شکسته

    • ناشناس
      6

      دهنتو آب بکش خدا هم در حق زن ظلم کرده یعنی چه؟
      اگر خدا برای ارضای مرد اجازه چند همسری به او داده یا دستور حیا و عفت و پوشش‌ بیشتر به زنها داده همش برای حفظ جامعه ای سالمتره . این یک واقعیته که جنس مرد طوری خلق شده که برای تکثیر و حفظ نسل بشر میل بسیار شديدی به جنس مخالف داره که تازه خدا برای کنترل و اجتناب از افسار گسیختگی اجازه تعدد زوجات اونهم با ضوابطی رو به او داده حالا اگر عده ای سواستفاده می‌کنند باید گفت متاسفانه تو هر چیزی همیشه زمینه سواستفاده هم پیدا میشه مگر از خود قرآن که مقدس ترین فرستاده خداست سواستفاده نشده یا از خود ادیان.
      چرا از اجبار به نفقه زن یا اجرت المثلی که به گردن مرد هست یا حتی اجبار نداشتن به شیر دادن زن به بچه اش انتقاد نمی‌کنید. ظلمی که جوامع مثلا مترقی غرب در حق زنان کرده خیلی بیشتره و حالا بعد از سالها آزادی و ولنگاری نه تنها مشکل امنیت و آسودگی خیال زنها از بابت همسرانشان حل نشده بلکه با آزادی حیوانی هم خانواده ها پاشیده شدند هم مشکلات تعرضات جنسی اونها روز بروز بیشتر شده تا جائیکه حتی افراد مشهور و برجسته شون هم الگوی نامناسبی در این زمینه ها شدند

    • ناشناس
      0

      این داستان‌ها باعث استرس دختران میشه

  • ناشناس
    0

    خیلی ناراحت کننده است
    احساس این خانم رو درک میکنم
    کسی که قبل ازدواج پنهان کاری کرده بعد ازدواج هم همین کار رو خواهد کرد

  • ناشناس
    6

    تو قرآن هم که گفته شده لا تجسسوا!!!!ای بابا همینه میگن پیش از ازدواج چشمها تون رو باز باز کنین ولی پس از ازدواج دیگه ببندین چون اگه به جای عاشقانه زندگی کردن هی بخواین گذشته همدیگه رو شخم بزنین چند تا کرم خاکی پیدا میشه دیگه !اگه آیدا همه ش میچسبید به زنان گذشته شاملو آیا هرگز شاملو میشد احمد آیدا؟!

  • ناشناس
    2

    خوبه باهاش ازدواج کن خوب نیست نکن این بهانه های کودکانه چیه؟!

  • ناشناس
    6

    حالا اون دختره گذشته پسرو به خانومش گفته . چه نیتی داشته . خب اونا دیگه ازدواج کردن لزومی نداشته اینارو بیان کنه تا زندگی دونفرو اینجوری شخم بزنه . انگاری خودشون علیه السلام هستند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همینو بگو و این خانم هم سااااده که باور کرده اون از رو دلسوزی بهش اینا رو گفته!

  • ناشناس
    0

    لابد این داستان ها رو می‌نویسید که بگید چقدر مردان بی‌گناه هستند!؟
    اگر صداقت دارید که ندارید داستان مردانی رو بنویسید که هم قبل ازدواج اهل هر کاری هستند و هم بعد ازدواج خیانت می‌کنند اما زن بیچاره به خاطر فرزندانش تحمل کرده
    در اطراف من بسیارن زنانی که گیر این نامردان افتادن

  • ناشناس
    3

    این به خاطر خواستگاری های قبل از ازدواج نیست. بدلیل فساد و فحشاء و ارتباط عاطفی با نامحرم قبل از ازدواج است. طرف دوست دختر داشته، بعد می گوید خواستگار بودم مردک هرزه

    نظرات شما -
    • اخه
      0

      میخوان مرد رو تبرئه کنن بگن بیگناهه

    • ناشناس
      4

      شما بودی اونجا از نزدیک دیدی همه ش فراتر از نیت ازدواج بوده؟!!! خب گمان می کرده به ازدواج میرسه ولی نشده دیگه! بالاتر از حضرت علی که نیستیم که فرموده اگه شب کسی رو در حال انجام گناه دیدی اجازه نداری فردا صبح هم با همون دید بهش نگاه کنی چرا که شاید توبه کرده و خدایش پذیرفته!!!

  • ناشناس
    6

    متاسفانه قانون مهریه میدان را برای جولان این نادان ها باز کرده . وگرنه برنده واقعی این طلاق این آقا پسر خواهد بود و ان دخترک هم فقط به خاطر مهریه دارد بهانه می اورد

    نظرات شما -
    • هه
      0

      از کی تا حالا وقتی زن درخواست طلاق داده تونسته مهریه بگیره که ما ندیدیم
      یکی از اقوام ما مرد خیانت کرده بود بعد خانم درخواست طلاق داد گفته بود طلاق نمیدم زن ساده هم بخشیده بود فقط به خاطر اینکه زودتر جدا بشه

    • ناشناس
      0

      مهریه نباشه که طبق قانون اسلام ده تا ده تا صیغه کنید و زن نتونه نفس بکشه آره؟؟؟؟؟
      باشه... نوشابه بخور ترش نکنی

  • ناشناس
    2

    همه مردا خیانت میکنن این که چیزی نیست

  • ناشناس
    4

    با یک سوزن میشه درب هزاران هزار گونی رو دوخت پس نگران نباشید

  • ناشناس
    4

    اولا :دختر خانم معمول نیست کسی هنگام خواستگاری از خواستگاریهای قبلیش سخن بگوید
    ثانیا: وقتی اون دختر خانم تو اینستاگرام بهت پیام داد باید می فهمیدی قصد برهم زدن زندگیتون رو داره
    ثالثا : حرف شوهرت رو بپذیر حتما همونطور که می گه دوستت داره
    رابعا : انصافا اگر خودت خواستگارهایی داشتی با همین لهن که گفتی (تو با دیگرانی رابطه داشتی) با شما سخن می گفت در حالی که قطعا دختر نجیب و با عفافی هستی خوشت می آمد
    دختر خوب گذشت کن با شوهرت زندگی خوبی بساز

  • ناشناس
    3

    بهانه جویی های زن زندگی آزادی برای اخاذی و تَلَکه کردن مهریه از مردان صاف و ساده و یا احتمالا به دنبال دوست پسربازی های خودشون رفتن!

    نظرات شما -
    • هه
      0

      مردان ساده!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    1

    دختر خانم شما که میدونی بعضی از خانمها هسودند به خاطر زندگی گرم شما این کارو کردند،،،، به حرف مردم اگه گوش بدی اعصاب خودت وزندگی خودت خراب میکنی؟ طلاق باعث افسردگی خودت وخانواده میشه،،،،
    بورو به امید خدا زود شکایتت پس بگیر که کسی دشمن خوشحال نشه 💞💞💞💞💞💞💞

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حسود
      بعضی از آقایون هم حسودند
      منتها اسمش رو عوض کردن گذاشتن غیرت
      خودشون رو تحویل می گیرند

    • زن‌ها ساده نیستند....
      0

      اون زن حسود نبوده بلکه خواسته این خانم بفهمه شوهرش قبل از اون همه طعم ها رو چشیده و بعد از اون هم خواهد چشید و سر دختران زیادی کلاه گذاشته مردان هرزه هم موجوداتی هستن سیر نشدنی و حسادتشون خیلی بیشتر از زنهاست
      نمونه پسر دایی خودم که قبل ازدواج چندین دوست دختر داشت و بعد با یک دختر آفتاب مهتاب ندیده ازدواج کرد طفلک دختر کم سن و مظلومی هم بود با این حال دوباره دوست دختر بازی می‌کرد
      دلم فقط به حال اون دختر معصوم می‌سوزه تازه همیشه بهش زور هم می‌گفت و دو قورت و نیمش هم باقی بود

    • ناشناس
      0

      اگه به حسادت باشه مردان هزار برابر حسودتر از زنان هستند ولی چون هزار برابر از زنان حیله گر تر هستند واژه حسادت رو به زنان نسبت دادن
      اگر مردی بفهمه زنش قبل او با کسی رابطه داشته و آقایی تماس بگیره و جریان رو بگه آیا درسته ما بگیم این آقا از روی حسادت این کار رو کرده ؟؟ و آیا اون شوهر بعد از این راضی میشه با چنین زنی زندگی کنه ؟؟
      آیا اونجا هم مرد رو تشویق به بازگشت و بخشش می‌کنید یا تند تند کامنت می‌گذارید زن هرزه زن فلان؟؟؟
      حسود و حقه باز شما هستید
      زن‌ها همدیگر رو درک میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها