قطع انگشت ۲ نفر به جرم دزدی

رییس‌ کل دادگستری استان قم گفت: در سال جاری ۲ فقره حد سرقت (حکم قطع انگشتان دست سارقان) پس از قطعی شدن حکم و انجام تشریفات قانونی در اجرای احکام دادسرای قم اجرا شده است.

قطع انگشت ۲ نفر به جرم دزدی

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری از پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست برای اعضای یک گروه سه نفره سارقان سریالی منازل قم خبر داد و اظهار داشت: این گروه با شکستن قفل و درب منازل و با استفاده از سلاح سرد چاقو به‌صورت شبانه و با به‌کارگیری پلاک تقلبی خودرو، متهم به ۸ فقره سرقت تعزیری و ۵ فقره سرقت حدی می‌باشند.

رییس‌کل دادگستری استان قم با بیان اینکه با شکایت مالباختگان در خصوص سرقت منازل متعدد در قم با مشخصات یکسان، تحقیقات در شعبه ۲۲ دادیاری و ۹ بازپرسی آغاز شد گفت: با تحقیقات فنی و صدور دستورات قضایی متهمان که از یکی از استان‌های غربی کشور بودند در شهریورماه امسال با خودروی تیبا ۲ پلاک جعلی در اتوبان تهران قصد عزیمت به قم برای سرقت از منازل را داشتند شناسایی و طی یک عملیات به دام مأموران پلیس آگاهی افتاده و دستگیر شدند.

این مقام قضایی وجه نقد و ارز، طلا، سکه و جواهرات، ساعت، قالیچه ابریشم، دوربین عکاسی و زعفران را از مواردی خواند که از منزل شکات توسط این متهمان به سرقت رفته است و افزود: متهمان طی بازسازی صحنه جرم به سرقت‌های متعدد خود و فروش اموال مسروقه به دلال و مال‌خر در شهر تهران و دیگر شهرها اعتراف کردند.

رییس کل دادگستری استان قم با اعلام اینکه پرونده به همراه کیفرخواست برای رسیدگی و صدور رأی به دادگاه کیفری یک استان قم ارسال شد گفت: در سال جاری ۲ فقره حد سرقت (حکم قطع انگشتان دست سارقان) پس از قطعی شدن حکم و انجام تشریفات قانونی در اجرای احکام دادسرای قم اجرا شده است.

مظفری در پایان یادآور شد: بر اساس دستورات و تأکیدات ابلاغی رئیس قوه قضاییه در خصوص سرعت و برخورد قاطع با جرم سرقت بالاخص سرقت مسلحانه و مقرون به آزار، دستگاه قضایی استان با به‌کارگیری تمهیدات قانونی در مقابله با جرائم علیه امنیت و آسایش مردم و اجرای مجازات مرتکبین اهتمام ویژه‌ای دارد.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    چای دبش!

  • رابی
    1

    دست آفتابه دزد را قطع کرده اند و دست دزدان بزرگ حکومتی را برای چپاول و غارت میلیارد دلاری ثروت مردم ایران باز گذاشته اند.
    در ایام قدیم آفتابه مسی مخصوص پادشاهان و خان ها و بزرگان بود و مردم عادی قادر به خریدن آن نبودند.یک آدم کارگر فقیری نیز بود که زنش هر روز با او دعوا می کرد و می گفت باید برایم یک آفتابه مسی بخری.مرد فقیر نیز هر چقدر به زنش می گفت که توان خریدن آفتابه را ندارد زنش قبول نمی کرد.یک روز صبح زن مرد فقیر او را از خانه بیرون انداخت و گفت تا آفتابه نیاوردی حق نداری به منزل بیایی. مرد فقیر چاره را در دزدیدن آفتابه خان دید.از روی دیوار به داخل حیاط خان سرک کشید دید کسی در حیاط نیست و آفتابه نیز داخل توالت حیاط است.از دیوار بالا رفت و وارد توالت شد و آفتابه را برداشت. در این هنگام افراد خان رسیدند و او را دستگیر کرده و به نزد خان بردند.دزد دید که خان نشسته و خروارها پول جلویش است و دارد حساب و کتاب می کند.خان گفت این آفتابه دزد را به داروغه تحویل دهید که انگشتان دستش را قطع کنند.دزد گفت جناب خان گذشت کن.خان گفت گذشت نمی کنم.دزد گفت اشکال ندارد .فقط می توانم بپرسم این همه پول را از کجا آوردی؟
    خان گفت من هم دزد هستم اما نه آفتابه دزد.گفت من از جیب مردم دزدی می کنم.در واقع هر سال زمین‌هایی را که در اصل متعلق به خود آنهاست به آنها اجاره می دهم و هر سال مبلغ اجاره زمین را بیشتر می کنم.کسی نیز اعتراض نمی کند.الان نیز تو را به دست داروغه می سپارم که دیگر با آبروی دزدهای بزرگ بازی نکنی.

  • ناشناس
    1

    پس چرا دزدان حکومتی را حتی دستگیر نمی کنید!؟ فقط زورتون به بدبخت هایی که برای یک لقمه نون که شماها تا ارش خدا بردینش دزدی میکنن می رسه!!!!؟؟؟؟

  • ناشناس
    3

    قانون اسلام باید اجرا شود

  • ناشناس
    2

    بچه ها شب تو چادر هم نمیزارند بخوابم . هل من ناصرا ینصرنی؟حقوق من بازنشسته ۷میلیون تومان است

  • ناشناس
    0

    از اختلاسگران چه خبر؟ آیا تعداد انگشتان دست و پا در آنها به اندازه ست برای اجرای همین کاری که با دزدها انچام دادند یا کم می آورند؟!!!

  • ناشناس
    0

    حاجی منظور از قطع دست دزد اینه که دزدها و اختلاسگران ورانت خواران را بگرین و سرمایه این مردم را برگردانین اشتغال ایجاد کنین تا دست دزد از دزدی کردن کوتاه بشه نه اینکه انگشتهای دزد را قطع کنی ،این بنده های خدا سالم بودن کار پیدا نکردن ناچار شدن رفتن دزدی حالا زدی معلولشونم میخوان چیکار کنن

  • ناشناس
    0

    بعضی ها پشت نشستند از حرفای خوب خودشو می‌زنند عزیزان این دزد های طمع کارا را باید از انگشت نه از دست کاملش باید قطع شود توجه فرماید حتما شماها هم خواندید اون خبرو یارو رفته دزدی بعد دزدی جلوی چشم شوهرش به خانمش تجاوز کرده حالا شما بودی قبول میکردی لطفا حرف الکی نزنید قانون قانون قانون وسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها