دستگیری کلاهبرداران سایبری حین ارتکاب جرم

رئیس پلیس فتا قزوین از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از حساب با ترفند هک حساب کاربری شبکه اجتماعی در این استان و دستگیری عاملان این جرم خبر داد.

دستگیری کلاهبرداران سایبری حین ارتکاب جرم

سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا قزوین در تشریح این خبر گفت: در پی اطلاع پلیس فتا از وقوع جرم هک حساب‌های شبکه اجتماعی و دریافت وجوهاتی از مالباختگان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: مجرمان با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری قربانیان در شبکه‌های اجتماعی و دریافت وجوهات از مخاطبین آنان، مبالغ را به حساب طلا فروشان سطح شهر انتقال داده و پس از دریافت طلا صحنه را ترک می کردند. 

سرهنگ فرهودی افزود: با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا استان متهمین که یک نفر زن و یک نفر مرد هستند، در محل ارتکاب جرم دستگیر و به پلیس فتا منتقل گردیده و پس از پایان تحقیقات پلیس، به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: کاربران عزیز دقت داشته باشند که رمزهای عبور ارسال شده از شبکه‌های اجتماعی، جنبه محرمانه داشته و به جهت احراز هویت فرد ارسال شده است و از واگذاری این رمزها به سایرین خودداری نمایند و برای امنیت بیشتر از ورود به لینک‌های ناشناس و نصب هرگونه نرم افزار ناشناخته نیز پرهیز نمایند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری ، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها