۳ عضو باند سارقان معروف به اشباح کوهسنگی بازداشت شدند

بررسی اطلاعات هویتی متهمان نشان داد که هر سه نفر آن‌ها سابقه‌دار هستند و دو زن به اتهام سرقت در اتوبوس‌های درون‌شهری دستگیر شده‌اند و اتهام مرد نیز سرقت محتویات داخل خودرو‌ها بوده است.

۳ عضو باند سارقان معروف به اشباح کوهسنگی بازداشت شدند

مأموران متوجه دعوای سه زن در ایستگاه اتوبوس حوالی میدان شریعتی شدند. هر لحظه به‌شدت عصبانیت آن‌ها افزوده می‌شد. مأموران کلانتری جهاد که در حال گشت نامحسوس برای یافتن سرنخی از اعضای یک باند سرقت بودند، با مشاهده این دعوای زنانه به سمت این افراد رفتند.

ماجرا از آنجا برای مأموران جالب شد که دو زن مدعی بودند نفر سوم تلفن‌های همراه آن‌ها را درون اتوبوس از درون کیفشان سرقت کرده است. زنی که مورد اتهام قرار گرفته بود نیز مُصر بود که آن‌ها او را اشتباه گرفته‌اند. مأموران بلافاصله زن سوم را به کلانتری منتقل کردند و در بازرسی از کوله سیاه‌رنگی که همراهش بود، پنج گوشی سرقتی کشف کردند و در ادامه متهم به سرقت گوشی زنان در اتوبوس‌های مشهد اعتراف کرد. اما این آغاز یک ماجراجویی شیادانه بود.

از مدتی قبل گزارش‌هایی از شهروندان مبنی بر سرقت گوشی و محتویات کیف زنان در اتوبوس‌های محدوده خیابان کوهسنگی مشهد به پلیس ۱۱۰ منعکس شده بود. با افزایش شکایت‌های شهروندان، سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، گروهی از افسران کلانتری جهاد مشهد را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.

افسران تجسس این کلانتری تحقیقاتشان را آغاز کردند، اما به نتیجه خاصی منجر نشد و سارقان شبیه اشباح توانسته بودند اقدامات مجرمانه خود را از چشم پلیس‌مخفی کنند. در ادامه بلافاصله گشت‌های گسترده محسوس و نامحسوس در حوالی خیابان کوهسنگی و دیگر خیابان‌هایی که بیشتر دزدی‌ها در آن انجام شده بود، در دستور کار تیم‌های کلانتری جهاد قرار گرفت.

چند سرنخ حسابی

مأموران چهارشنبه گذشته با مشاهده دعوای سه زن در حوالی میدان شریعتی در یک ایستگاه اتوبوس، با ظن سارق‌بودن یکی از آن‌ها متهم را به کلانتری منتقل کردند و در بازرسی از کوله زن، چند گوشی سرقتی کشف شد و زن به سرقت‌ها اعتراف کرد. در این میان دو شهروندی که در ایستگاه اتوبوس با سارق دعوا کرده بودند، برای شکایت خود را به کلانتری رساندند.

یکی از این شاکیان سرنخ مهم‌تری در اختیار پلیس گذاشت و اعلام کرد: «موقع دعوا با این زن، یک مرد موتورسوار به ما نزدیک شد، درحالی‌که گوشی تلفن همراه من دستش بود، ادعا کرد که گوشی را توی ایستگاهی که سوار اتوبوس شده بودم پیدا کرده و دنبالم بوده تا گوشی را به من بدهد.»

زن دیگر نیز با تأیید حرف‌های شاکی اول اعلام کرد: «موقع دعوا زن دیگری هم به ما نزدیک شد و مدام می‌گفت که شاید اشتباه کرده باشید، شاید این سارق گوشی‌تان نباشد و دارید به او تهمت می‌زنید، گناه دارد، ولش کنید بیچاره را.»

دستگیری موتورسوار مرموز

مأموران انتظامی که سابقه زیادی در گره‌گشایی از پرونده‌های مختلف دارند، بلافاصله متوجه شدند که مرد موتورسوار و زن دیگر احتمالا همدستان این متهم هستند، هر چند متهم مدعی بود که تنهایی اقدام به سرقت کرده است.

مأموران بلافاصله با مشخصات ظاهری متهمان که دو شاکی در اختیارشان گذاشته بودند، با استفاده از دوربین‌های مداربسته سطح شهر و اطلاعات میدانی موفق به چهره‌زنی و شناسایی هر دو نفر شدند.

بررسی‌ها به منظور شناسایی محل اختفایشان، پلیس را به قسمتی از شهر کشاند جایی که این افراد در آن کمین کرده بودند تا دوباره برای سرقت به خیابان بیایند. مأموران با هماهنگی‌های لازم دو متهم را که مردی سی و هشت‌ساله و زنی حدود سی‌ساله بودند، عصر همان روز دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

در برابر ۳ سابقه‌دار

بررسی اطلاعات هویتی متهمان نشان داد که هر سه نفر آن‌ها سابقه‌دار هستند و دو زن به اتهام سرقت در اتوبوس‌های درون‌شهری دستگیر شده‌اند و اتهام مرد نیز سرقت محتویات داخل خودرو‌ها بوده است.

مأموران در واکاوی ارتباط این سه نفر متوجه شدند که آن‌ها هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند و فقط هم‌محله‌ای هستند. همچنین زنان اعتراف کردند که موتورسوار سردسته باندشان است و آن‌ها برای او کار می‌کنند و مرد موتورسوار آن‌ها را صبح به صبح سوار موتورسیکلتش کرده و مقابل ایستگاه‌های شلوغ پیاده می‌کند. آن‌ها نیز گوشی‌های دزدی را به مرد تحویل داده و به‌ازای هر گوشی و نوع آن بین یک تا سه‌میلیون تومان می‌گرفته‌اند.

تنه‌زدن به زنان

در حالی متهمان در بازجویی مأموران کلانتری جهاد تاکنون به پنجاه‌فقره سرقت اعتراف کرده‌اند که در روز‌های گذشته ۳۸ مال‌باخته که از متهمان شکایت کرده‌اند، شناسایی شده‌اند.

بررسی شگرد به کار گرفته‌شده در این سرقت‌ها نشان داد که یکی از آن‌ها هنگام سوارشدن به اتوبوس در ایستگاه‌های شلوغ، به افراد تنه می‌زند و جو را متشنج می‌کند و درحالی‌که اعصاب مال‌باخته به‌هم‌ریخته است، بلافاصله محتویات کیف قربانی را تخلیه کرده و بلافاصله گوشی را به نفر دوم تحویل می‌دهد تا درصورت گرفتاری نتوانند گوشی را از او کشف کنند. نفر دوم هم گوشی‌به‌دست آماده است تا در صورت گرفتاری احتمالی، گوشی را زیر صندلی بیندازد و از مهلکه فرار کنند.

در این میان اگر جایی گرفتار شدند، اول همدستش جلو می‌آید و با ننه‌من‌غریبم‌بازی و اینکه اشتباه گرفته‌اید به همدستش برای فرار کمک می‌کند و اگر او موفق به این‌کار نشود، مرد موتورسوار با این ادعا که گوشی را پیدا کرده است، موبایل را تحویل مال‌باخته می‌دهد تا همدستش آزاد شود.

با دستور سرهنگ احمد نگهبان تحقیقات از اعضای این باند مرموز سرقت به منظور شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

منبع: شهرآرا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها