مرگ مشکوک یک زندانی در زندان آمریکا، جسد بدون قلب به خانواده‌اش تحویل داده شد

خانواده یک شهروند آمریکایی جان باخته در زندان‎های این کشور می‌گویند حکم زندان برای این فرد معادل حکم مرگ بوده است.

مرگ مشکوک یک زندانی در زندان آمریکا، جسد بدون قلب به خانواده‌اش تحویل داده شد

خانواده براندون کلی داتسون، زندانی آمریکایی به‎تازگی فاش کردند که جسد زندانی متوفی را از زندان در حالی تحویل گرفتند که وی قلب نداشت.

پایگاه «ام‌اف تی‌وی» در گزارشی به تشریح جزئیات این حادثه پرداخته و می‎گوید: خانواده یک زندانی متوفی در ایالت آلاباما آمریکا با طرح شکایتی اعلام کردند که جسد فرزند متوفی خود را در حالی تحویل گرفتند که در حال تجزیه و بدون قلب بوده است.

مسئول برگزاری مراسم تشییع جنازه به خانواده داتسون، گفته است که علت تجزیه شدن جسد وی، نگهداری نادرست از آن توسط مقام‌های زندان بوده است.

دادخواست خانواده داتسون می‎گوید که اگرچه دادگاه آلاباما وی را به مرگ محکوم نکرد، اما حکم بازداشت وی برای او معادل حکم اعدام بود.

خانواده این زندانی که تلاش‌های زیادی برای آزادی وی انجام داده بودند، خواستار انجام کالبدشکافی دوم شدند و در پی این امر، پزشکی قانونی متوجه شد که وی قلب ندارد.

خانواده داتسون اکنون از بخش علوم پزشکی قانونی آلاباما و زندان محل نگهداری وی شکایت کرده‌اند و خواهان ارائه توضیح درباره این اقدام و نیز بازپس گرفتن قلب وی هستند.

براساس دادخواست ارائه شده، مسئول کالبدشکافی و انتقال جسد داتسون به خانواده‌اش گفت توضیحی درباره این اقدام خود ندارد.

در دادخواست خانواده داتسون تاکید شده که وی قربانی نقض حقوق بشر در زندان شده است.

براساس گزارش‌ها، براندون کلی داتسون ۴۳ ساله در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آبان) در زندان شهر «باربور» ایالت آلاباما درگذشت و جسد وی در ۲۱ نوامبر به خانواده‌اش تحویل داده شد.

براساس مدارک، او در همان روز می‌بایست براساس آزادی مشروط از زندان آزاد می‌شد.

علت مرگ داتسون هنوز اعلام نشده است، اما برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که وی در پی درگیری خشونت‌بار در زندان جان خود را از دست داده است.

خانواده داتسون در شکایت خود از کارکنان زندان نیز به دلیل مداخله نکردن در دعوای منجر به مرگ وی شکایت کردند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها