قتل روزانه ۲ هزار جنین در کشور ؛ چند درصد آنها حلال زاده است؟

نماینده مجلس گفت: ما منکر مشکلات اقتصادی نیستیم اما کسی برای مشکلات اقتصادی فرزند یک ساله خود را نمی‌کشد؛ جنین هم همینطور است، صاحب حیات است.

قتل روزانه ۲ هزار جنین در کشور ؛ چند درصد آنها حلال زاده است؟

امیرحسین بانکی‌پور در همایش ملی مبارزه با سقط جنین در خصوص ماده ۵۶ قانون جوانی جمعیت گفت: مفاد ماده ۵۶ در قوه قضائیه تنظیم شده، در هر مرحله از رهبری استفتا شده است و چندین بار با شورای نگهبان رفت و آمد داشتیم و همه جنبه‌ها بررسی شده است.

وی ادامه داد: ادبیات ماده به سمت جلوگیری از قبح‌زدایی سقط جنین است و اگر جنینی به صورت غیرقانونی سقط شود، پروانه پزشک و داروخانه باطل می‌شود.

جواز سقط جنین را باید قاضی بدهد نه پزشک

نماینده مجلس بیان داشت: در این قانون مقرر شده است که جواز سقط جنین را باید قاضی بدهد نه پزشک، به این دلیل که سلامت مربوط به علم پزشکی است اما حق حیات مربوط به علم حقوق است.

تعریف «حرج» در قانون جوانی جمعیت

وی افزود: در خصوص تعریف «حرج» در قانون جوانی جمعیت ابهام وجود داشت اما اکنون قاضی باید بررسی کند که با توجه به نظر پزشک مبنی بر حرج، آیا این حرج قابل جبران است یا خیر.

قبح‌زدایی از مقوله سقط جنین

بانکی‌پور گفت: روزانه ۲ هزار سقط در کشور اتفاق می‌افتد که ۹۳ درصد این جنین‌ها حلال زاده هستند.

وی افزود: این عدد برای سقط در دهه ۸۰ بسیار کمتر بوده و پژوهشگران عامل اصلی این تعداد بالای سقط را قبح‌زدایی از مقوله سقط جنین می‌دانند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اینکه سقط تا یک سنی برای جنین در کشور از نظر شرعی مجاز شد باعث شد افراد سقط‌های بیشتری انجام بدهند.

آدم به خاطر مشکلات اقتصادی فرزندش را نمی‌کشد

وی تاکید کرد: ما منکر مشکلات اقتصادی نیستیم اما کسی برای مشکلات اقتصادی فرزند یک ساله خود را نمی‌کشد، جنین هم همینطور است، صاحب حیات است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • علیرضاامینی
    0

    نمیشه گفت چنددرصد حلاله چنددرصد حرام چون برمیگرده همه داستان به فشار اقتصادی وجرج ومخارج بالادر کشور که همان جنین های حلال هم این عمل حرام میشه اعلامش کردچرا در دهه های قبل اینقدر سطق جنین آمارش بالانبود کارگری که باریال مزد میگیره وبادلار خرج میکنه وافزایش تورم ۹۰درصدی کشور رو باافزایش ۱۸درصدی دستمزدش داره سر میکنه مشخصه که میزان جرم وجنایتم بالاترمیره فقرکه فحشارو بوجود میاره مشکل مردم نیست که همه چی رو دارید سرملت خورد میشکنید حضرت علی میفرماید شکم گرسنه دین وایمان ندارد

  • ناشناس
    0

    حرومزاده هاشا پوشش دهید لازمتون میشه .

  • ناشناس
    0

    یعنی اختلاس ها و دزدی ها و قرارداد های واگذاری ایران به چین و روسیه کم نیست هیچ تاثیری نداره

  • بیکار
    0

    خب نامشروع هارو بفرستین مجلس

  • ناشناس
    0

    تو روز زن روز به این مقدسی یه دونه تبریک زدین ده تا تیتر توهین و ... واقعا اینه تشکر شما از بانوان اینه ارج نهادن به مقام زن اینه .....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نگران نباشید چونآن زنی که فرزند حرام زاییده خودش که نطفه اش را پدید نیاورده و اگر مردی نمی بود که این زن همین را هم نمی توانست به بار بیاورد تا چه برسد که بزاید!!!یک لطف شده به مردها که از زیر گذاشتن نام بر روی فرزندانی که حلالزاده نبودند بگریزند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها