اثر هنری «بنکسی» ساعتی پس از رونمایی دزدیده شد/ ویدئو

اثر هنر جدید «بنکسی»،‌ هنرمند گرافیتی‌کار مشهور در کمتر از یک ساعت پس از رونمایی در لندن ربوده شد.

اثر هنری «بنکسی» ساعتی پس از رونمایی دزدیده شد/ ویدئو

کمتر از یک ساعت پس از تایید اصالت یک اثر هنری به عنوان یکی از آثار خلق‌شده توسط «بنکسی»، ویدئویی از دو مرد منتشر شد که آن‌ها را در حال برداشتن این اثر هنری در یکی از از خیابان‌های جنوب لندن نشان می‌دهد.

«بنکسی»‌ در روز جمعه با انتشار پستی در فضای مجازی اصالت این اثر که یک تابلوی راهنمایی رانندگی توقف به همراه تصویر سه هواپیما شبیه هواپیماهای بدون سرنشین نظامی است را به عنوان یکی از آثار هنری خود تایید کرد.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است،‌ دو مرد این تابلو را در حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر از میله پایین می‌کشند و فرار می‌کنند.

رئیس شورای منطقه «سات‌ارک» در لندن ضمن اشاره به این موضوع که سرقت این اثر هنری به پلیس گزارش شده است، بیان کرد: «این اثر هنری نباید از مکانش برداشته شود. دوست‌ داریم این اثر هنری به محل خود بازگردانده شود تا همه مردم منطقه بتوانند از این اثر هنری خیره‌کننده «بنکسی»‌ لذت ببرند.»‌

پلیس اعلام کرد که پس از سرقت،‌ یک تابلو توقف دیگر جایگزین آن شده است تا از وقوع اتفاقات خطرناک برای رانندگان جلوگیری شود.

پلیس به این نتیجه رسیده است که «بنکسی»‌ در برداشته شدن این اثر هنری نقشی نداشته است.

اثر هنری «بنکسی» ساعتی پس از رونمایی دزدیده شد

اثر هنری «بنکسی» ساعتی پس از رونمایی دزدیده شد

«بنکسی»‌ طبق روال همیشه مجموعه‌ای از عکس‌های تصویرگر این اثر هنری را بدون هیچ توضیحی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است تا اصالت آن را تایید کند.

با توجه به شهرت این هنرمند، فروش یک اثر هنری مسروقه «بنکسی»‌ کار دشواری خواهد بود. سال گذشته، سه مرد حدودا ۳۰ساله به جرم سرقت و یکی از نقاشی‌های «بنکسی»‌ در فرانسه زندانی شدند.

۶ ماه بعد، هشت نفر دیگر نیز به دلیل سرقت یک نقاشی «بنکسی» از دیواری در «کی‌یف» دستگیر شدند.

«هواپیماهای روی تابلو توقف»‌ به یکی از آثار هنری سال ۲۰۱۷ این هنرمند شباهت دارند که سه هواپیمای بدون سرنشین را حین بمباران یک خانه به تصویر می‌کشد. آن اثر هنری در مزایده به قیمت ۲۰۵,۰۰۰  پوند فروخته شد. 

اثر هنری «بنکسی» ساعتی پس از رونمایی دزدیده شد

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

حجم ویدیو: 2.92M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29 | دانلود ویدیو
منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها