حمله سگ خانگی به 4 شهروند کاشانی

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: در پی حمله سگ خانگی به ۴ شهروند کاشانی اقدامات درمانی برای مصدومان انجام شده است.

حمله سگ خانگی به 4 شهروند کاشانی

مسعود دهقانی، ضمن اشاره به حمله حیوان به  ۴ شهروند در سطح شهر اظهار کرد: در پی حمله حیوان  و گازگرفتگی چهار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند.

دهقانی با بیان اینکه اقدامات لازم برای آنان صورت گرفته است، افزود: به دلیل حساسیت جراحات وارده به مراجعه‌کنندگان مراکز درمانی علاوه برتزریق  واکسن هاری، سرم هاری نیز تزریق شد و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفت.

وی با اشاره به  اینکه نوع حیوان تاکنون مشخص نشده است، ابراز داشت: این موضوع با اداره دامپزشکی شهرستان کاشان در میان گذاشته شد تا از سوی این اداره زنده‌ گیری حیوان در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با بیان اینکه در صورت گازگرفتگی افراد سریعا باید خود را به مرکز درمانی برسانند، تصریح کرد: اگر محل گازگرفتگی در صورت و اندام‌های نزدیک نخاعی باشد نباید فرصت را از دست بدهد و سریعا به مرکز درمانی مراجعه کنند.

دهقانی خاطرنشان کرد: هر فردی پس از گازگرفتگی توسط حیوان باید از نظر واکسن هاری واکسینه شود و اگر حیوان گرفتار شود و بعد از ۱۰ روز فوت کند احتمال زیاد حیوان هار بوده و اگر گرفتار نیز نشود باید دوره واکسن هاری را به صورت کامل انجام دهد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها