شگرد حیرت آور شیادان برای خالی کردن حساب بانکی

یکی از شگردهای کلاهبرداری که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده واریز اشتباهی پول به حساب افراد و درخواست بازگرداندن آن است.

شگرد حیرت آور شیادان برای خالی کردن حساب بانکی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان نسبت به سوء استفاده برخی مجرمان سایبری با شگرد واریز وجه به حساب افراد گفت: شهروندان در صورت واریز وجه به حسابشان از سوی افراد ناشناس، ابتدا حساب خود را مسدود و موضوع را در اسرع وقت به بانک عامل و مرکز فوریت‌های سایبری این پلیس گزارش کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در توضیح بیشتر گفت: در تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا و با استناد به مستندات موجود، مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق فیشینگ با دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی هموطنان و حساب‌های مالی سایر افراد، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرایند پی جویی جرایم پول‌های سرقتی را به سایر حساب‌های افراد انتقال می‌دهند و  در زمان‌های متعدد نسبت به برداشت غیرمجاز آن اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان ضمن فعال سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب‌های مالی خود، به محض اطلاع از واریز و برداشت هرگونه مبالغ مشکوک به حساب‌های مالی بلافاصله به مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و بانک عامل اطلاع دهند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    2

    خیلی باید احمقانه باشد پول واریز شده پس فرستادشود

  • ناشناس
    0

    دزدان گرامی خواهش میکنم اشتباهی به حساب من واریز کنید شماره حسابم رو هم میگم طرف صحبتم با مسولین خدومه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها