تلاش برای پیدا کردن جسد زن جوان که سیل او را با خود برد

سیل روز سه شنبه هفته گذشته در منطقه حسین آباد کالپوش و رضوان تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش های زیر ساختی وارد کرده است.

تلاش برای پیدا کردن جسد زن جوان که سیل او را با خود برد

بنابر اعلام معاون عمرانی استاندار سمنان خسارات ناشی از سیل منطقه شمال شرق استان سمنان همچنان در حال افزایش است.

محمد حمیدی گفت: بر اساس گزارشات رسیده در این خصوص خسارت ناشی از سیل تا کنون بالغ بر 500 میلیارد تومان برآورد شده است، این در شرایطی است که برآورد های اولیه تا پیش از این خسارت را نزدیک به 355 میلیارد تومان اعلام کرده بود.

18528201_900

وی در خصوص خسارت به منازل مسکونی ساکنین مناطق سیل زده گفت: با بررسی های انجام شده مشخص شد علاوه بر خسارت های حوزه زیر ساختی، در بخش واحدهای مسکونی ،  بر اثر جاری شدن سیلاب 580 یک صدو هشت واحد مسکونی به طور کامل تخریب  و به بیش از 580 واحد مسکونی خسارت وارد آمده است.

بر اثر سیل ویرانگر روز سه شنبه در منطقه حسین آباد و رضوان در استان سمنان و بر اساس مصوبه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده بخش کالپوش با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، مقرر شد شهرداری شاهرود معین شهر رضوان برای پاکسازی رضوان از آثار سیل و شهرداری میامی معین سایر روستا‌های سیل زده برای این امر فعالیت کنند.

695689

حمیدی با اشاره به این موضوع  افزود: با تلاش نیروهای محلی و امکانات شهرداری شاهرود  ۶۰ درصد رضوان از آثار سیل پاکسازی شده و تلاش گران همچنان در تلاش برای کاهش خسارت و رفع مشکلات زیر ساختی در منطقه هستند.

در جریان این سیل متاسفانه یک بانوی 40 ساله از ساکنین حسین آباد کالپوش  مفقود  شد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه عملیات جستجو برای یافتن بانوی مفقود شده در سیل کالپوش همچنان ادامه دارد گفت: به علت گستردگی مسیر جاری شدن سیلاب، هنوز اثری از این فرد پیدا نشده است .

وی با اشاره به استقرار قرارگاه بازسازی مناطق سیبل زده گفت: متاسفانه بیشترین خسارت ها در رضوان و سپس روستا‌های حسین آباد و نام نیک ثبت شده است .

10409377_860

حمیدی از رفع مشکل آبرسانی به منطقه خبر داد و گفت: به کمک نیروهای محلی و امدادی مشکل آبرسانی به منطقه رفع شده و مدارس نیز مجدد بازگشایی شده است.

با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی، از سه شنبه شب در مناطق شرق و شمال شرق استان سمنان بارش باران‌های رگباری آغاز شد و بیشترین میزان آن در رضوان با ۱۱۸/۶ میلیمتر، حسین آباد کالپوش ۱۱۲/۴ میلیمتر، نردین ۳۵ میلیمتر، حق الخواجه ۲۶ میلیمتر و ملاده ۱۴ میلیمتر ثبت شده است. این میزان بارش و بارش های مناطق همجوار باعث بروز سیلاب شدید در منطقه شد که امدادرسانی به مناطق سیل زده همچنان در جریان است.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها