محاکمه پسری که همکارش را کشت

پسر جوان که مدعی است همکارش را در دفاع از خودش به قتل رسانده در شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

محاکمه پسری که همکارش را کشت

با اعلام گزارش یک درگیری خونین در مهر سال گذشته به پلیس، مأموران انتظامی بلافاصله به محل نزاع که ساختمانی نیمه‌ساز در یکی از محله‌های فیروزکوه بود، اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان دو پسر 23 و 24 ساله به نام‌های رحمان و جلال رخ داده است.
رحمان که با ضربه چاقو مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد، اما ساعاتی بعد به خاطر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید تسلیم مرگ شد.
با مرگ رحمان پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و جلال به اتهام قتل همکارش بازداشت شد. وی در همان ابتدا به درگیری خونین با مقتول اعتراف کرد و در توضیح ماجرا به مأموران گفت: از چند ماه پیش من و رحمان که هم‌ولایتی بودیم به ایران آمدیم و در این ساختمان مشغول کار شدیم.

هنوز چند هفته نگذشته بود که رحمان به من پیشنهاد نامتعارفی داد و من به او تذکر جدی دادم و گفتم که مراقب رفتارش باشد. اما بعد از چند هفته یک شب رحمان بار دیگر به سراغم آمد و باز هم قصد آزار مرا داشت که با مقاومت من از اتاق بیرون رفت.

دفعه سوم صبح روز حادثه بود که رحمان با چاقو به سراغم آمد و من هم برای دفاع از خودم چاقو را از او گرفتم و ضربه‌ای به شکمش زدم و او روی زمین افتاد.
پس از اعتراف صریح متهم و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی پس از قرائت کیفرخواست عنوان شد که چون مقتول اولیای دم نداشته معاون قضایی رئیس قوه قضائیه برای متهم درخواست قصاص کرده است.
پس از آن متهم به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش در مراحل بازجویی گفت: من قصدم کشتن رحمان نبود.

اگر آن روز من با چاقو او را نمی‌زدم، یا آزارم می‌داد یا من را می‌کشت. بنابراین من به ناچار او را زدم.
با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها