طوفان شن در سرخس/ ۲ جاده ‌مسدود شد/ ویدئو

طوفان شن در مسیر سرخس- مشهد و نیشابور- سبزوار منجر به مسدودی موقت بخشی از این مسیرها در خراسان رضوی شده است.

طوفان شن در سرخس/ ۲ جاده ‌مسدود شد/ ویدئو

چند روزی است که ریزگردها به خراسان رضوی هجوم آورده‌اند به طوری که چند روزی منجر به تعطیلی مراکز آموزشی و ورزشی مشهد شد، اما از ساعاتی قبل علاوه بر هجوم ریزگردها، طوفان شن نیز در محورهای خراسان رضوی شدت گرفته است،  به طوری که طوفان شن در مسیر سرخس- مشهد و نیشابور- سبزوار منجر به مسدودی موقت بخشی از این مسیرها شده است.

در شهر مشهد نیز علاوه بر وزش باد و طوفان بارش باران نیز به طور متراکم مشاهده می‌شود، بر همین اساس علی تبریزنیا، رئیس اداره هواشناسی سرخس، اظهار داشت: از حدود یک ساعت قبل به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک دید افقی به 1000 متر کاهش یافته است، سرعت وزش باد در شهرستان به 58 کیلومتر در ساعت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دما نسبت به ساعت قبل با توجه به ورود پدیده گردوخاک 5 دقیقه افت داشته است، عنوان کرد: صحرای قره قوم ترکمنستان در خارج شهرستان و همچنین منطقه خانگیران محدوده دهستان گنبدلی، ابمال و صمدآباد به عنوان کانون‌های اصلی ریزگرد‌ها در داخل سرخس هستند.

حسن نوری‌زاده، فرماندار سرخس نیز اظهار داشت: با توجه به هجوم ریزگرد‌ها و کاهش دید افقی و هم چنین خروج تعدادی از خودرو‌ها از جاده، از هم‌اکنون تا اطلاع ثانوی جاده سرخس به مشهد مسدود است و از حرکت رانندگان در محور سرخس به مشهد جلوگیری می‌شود.

سرهنگ حسین میش مست، رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز اظهار داشت: طوفان شن در مسیر سرخس- مشهد و نیشابور- سبزوار منجر به مسدودی موقت بخشی از این مسیرها در خراسان رضوی شد و در مسیر پل دولت آباد نیشابور به سبزوار طوفان شن و کاهش دید وجود دارد، لذا این مسیر به صورت موقت مسدود شده است.

وی افزود: از سرخس به سمت گردنه مزداوند نیز طوفان شن گزارش شده که حدود 20 کیلومتر از این مسیر مسدود و تردد ممنوع است و در مسیر‌های شمالی استان از جمله مشهد- چناران، قوچان، درگز و کلات بارندگی و لغزندگی سطح جاده گزارش شده است.

حجم ویدیو: 0.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:16 | دانلود ویدیو
منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    اینم مثل همون طوفان 5 اردیبهشت 59 طبس یک معجزه الاهیه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها