مرگ کارگر ماسویی در هنگام کار

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سقوط دستگاه سنگ شکن یک واحد ماسه شویی در منطقه خرسدر پلدختر، کارگر ۳۵ ساله را به کام مرگ کشاند.

مرگ کارگر ماسویی در هنگام کار

مهدی آل کثیر روز چهارشنبه افزود: این فرد در حال سرویس و پاک کردن نوار نقاله دستگاه سنگ شکن بوده که به دلیل نامشخص  سقوط  کرده و به دلیل شکستگی گردن، جان باخته است.

وی اظهار داشت: علت دقیق مرگ توسط  پزشکی قانونی  در دست اقدام و جزییات چرایی رخداد این حادثه نیز توسط کارشناسان و بازرسان اداره کار در حال بررسی است و در نهایت دادگاه هیات هفت نفره بازرسان کار رای نهایی در این خصوص را صادر می کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: چنانچه قصوری از سوی کارفرما در خصوص حفظ ایمنی محیط کار و یا نقص ماشین آلات محرز شود، با توجه به میزان این قصور، رای دادگاه نهایی علیه کارفرما صادر خواهد شد.

آل کثیر افزود: بازرسان کار علاوه بر نظارت های مستمر از طریق بازرسی کارگاه ها، نظارت های غیر مستقیمی همچون استقرار مسوول ایمنی در کارگاه ها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عمکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تاییدیه‌های لازم را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می دهند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها