اعدام برای ۴ فروشنده مشروبات الکلی/ ۱۷ کشته و ۱۹۱ نفر نابینا شدند

در پی توزیع مشروبات الکلی مسموم ۱۷ نفر کشته و ۱۹۱ نفر نابینا و ۴ نفر از متهمان به اعدام محکوم شده‌اند.

اعدام برای ۴ فروشنده مشروبات الکلی/ ۱۷ کشته و ۱۹۱ نفر نابینا شدند

 سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده توزیع مشروبات الکلی مسموم در استان البرز در خصوص پرونده تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم در استان البرز گفت: در این حادثه  ۱۷نفر کشته و ۱۹۱نفر  نابینا شدند و ۴نفر از  متهمان  به اعدام محکوم شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احکام  صادره در خصوص مرگ ۱۷ نفر در البرز به دلیل مصرف مشروبات الکلی گفت: در خرداد ماه سال جاری ما با یک خبر تاسف بار مواجه شدیم و ۱۹۱ نفر در استان البرز به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل راهی بیمارستان و ۱۷ نفر فوت کردند و بدنبال این موضوع دستورات لازم صادر شد و از  رییس دادگستری البرز هم تشکر می کنم.

وی افزود: رییس قوه قضاییه در ۲۹ خرداد ماه سال جاری با اشاره به این اتفاق در البرز که منجر به فوت و معلولیت و نابینایی تعدادی از افراد بدلیل مسکر شد دستورات لازم را صادر کرد.

در تحقیقات مشخص شد الکل های صنعتی به صورت غیرقانونی  از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو داشته در اشتهارد بفروش رسیده و الکل صنعتی با آب مخلوط شده و توزیع شده است.

وی ادامه داد:  در خصوص ۱۱ نفر به اتهام افساد فی الارض علیه جنایت  تمامیت جسمانی با توزیع مواد سمی متانول که منجر به فوت  افراد شد قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد.

به لحاظ حساسیت با دستور رییس قوه قضاییه موضوع در دستور احدی از معاونین رییس کل دادگستری استان که تمشیت امور پرونده های خاص را دارد قرار گرفت و  پرونده در  دادگاه انقلاب کرج رسیدگی شد.

وی افزود:  دادگاه پس از بررسی‌های دقیق در پرونده با رعایت سرعت و دقت و صحت صدور حکم را انجام داد و براساس حکم صادره متهمان ردیف اول تا چهارم در پرونده فوت ۱۷ نفر و مسمومیت ۱۹۱ نفر به اتهام افساد فی الارض علیه جنایت تمامیت جسمانی افراد به اعدام محکوم شدند. 

متهمان پنجم تا نهم هر یک به ۵ سال حبس تعزیری  و متهم دهم  به سه سال  حبس تعزیری و متهم یازدهم به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. 

این حکم‌به متهمان و وکلا ابلاغ شده است و در صورتی که این افراد نسبت به دادنامه مبادرت به فرجام خواهی کنند، در دیوان عالی رسیدگی می شود.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    4

    ای اقا این بندگان خدا به این روش داشتند نهی از منکر می کردند

  • ترک
    0

    ایا مواد مخدر از الکل بی خطر است چرا مواد مخدر را سرسری می گیرید ومشروبات را سخت می کنید من دلیل و دلیل می گردم

    نظرات شما -
    • فارس
      1

      پروفسور بحث تولید و فروش الکل تقلبیه

  • رحیم آب منگل
    2

    یا خدا ،بهانه جدید سلبریتی هاو علی دایی برای هشتک اعدام نکنید جور شد

    نظرات شما -
    • به انگل
      0

      میره ساندیس خور.

  • محمود
    0

    این بی رحم ا باید اعدام بشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها