با غیبت غیرموجه دانش آموزان در مدارس عربستان چگونه برخورد می شود؟

عربستان بخشی از قانون صیانت از کودکان در این کشور را تغییر داده است که به موجب آن، ولی دانش آموزی که بیست روز غیبت غیرموجه داشته باشد، مشمول مجازت حبس تعزیری می شود.

با غیبت غیرموجه دانش آموزان در مدارس عربستان چگونه برخورد می شود؟

براساس این قانون، غیبت بیست روزه غیرموجه دانش آموزان ، باعث ارجاع ولی دانش آموز به دادستانی به منظور بازجویی و تحقیق از او براساس قانون صیانت از کودکان می شود.

براساس آنچه وزارت آموزش عربستان در چارچوب آمادگی خود برای تحقق تحصیل ایده آل در سال تحصیلی جدید تایید کرده، دادستانی نیز به نوبه خود پرونده بازجویی و دادخواست را به دادگاه کیفری ارجاع می دهد و در آنجا در صورت اثبات غیبت ناموجه دانش آموز، قاضی این حق را دارد که حکم تنبیه و زندان ولی دانش آموز را صادر کند.

تدابیر مربوط به غیبت غیرموجه دانش آموزان در عربستان به این شرح است که اگر سه روز باشد، برای اولین بار اخطار و به مربی دانش آموز اطلاع داده می شود، اگر پنج روز باشد، اخطار دوم داده می شود و ولی دانش آموز در جریان قرار داده می شود. ۱۰ روز شامل سومین اخطار، احضار ولی دانش آموز و گرفتن تعهد می شود. پانزده روز غیبت نیز منجر به انتقال دانش آموز به مدرسه دیگری از طریق اداره آموزش و پرورش می شود و در صورت غیبت ناموجه بیست روزه نیز، اداره آموزش باید براساس قانون صیانت از کودکان عمل کند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بلبل
    0

    زدن گردن با شمشیر

  • ناشناس
    0

    من گمان کردم اعدام میکردن ههههه

  • رابی
    0

    در ایران هم ما چند میلیون کودک کار داریم که نه مدرسه می روند و نه هیچ مسئولی پیگیر شرایط آنهاست.متاسفانه به بسیاری از این کودکان نیز تجاوز جنسی می شود که در بزرگسالی خودشان به افراد خطرناک و متجاوزی تبدیل خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها