خانواده مقتول پس از 12 سال عروس‌شان را بخشیدند

زن جوان که شوهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود سرانجام پس از ۱۲ سال از سوی خانواده مقتول به عشق امام حسین(ع) و با تلاش بزرگان و ریش‌سفیدان محلی بخشیده شد.

خانواده مقتول پس از 12 سال عروس‌شان را بخشیدند

 دادگستری استان کرمانشاه، این زن جوان در سال ۱۳۹۰ در یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه در حالی که یک فرزند 2 ماهه داشت به دنبال اختلاف خانوادگی و درگیری شدید، شوهرش را به قتل رساند.
 پس از دستگیری متهم و انجام مراحل اولیه تحقیقات، پرونده قضایی تشکیل شده و به دنبال طی شدن فرایندهای قانونی رسیدگی به این پرونده، حکم قصاص برای قاتل صادر شد.
 از آنجا که این زن به تازگی مادر شده بود و یک نوزاد داشت به منظور حفظ جایگاه زن و مادر، تلاش‌ها و پیگیری‌هایی برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شد و این تلاش‌ها ادامه داشت اما خانواده مقتول حاضر به بخشیدن عروس‌شان نبودند تا اینکه با گذشت 10 سال از این ماجرا و با توجه به اینکه خانواده مقتول پیگیر اجرای حکم قصاص نیز نبودند و این زن بلاتکلیف در زندان مانده بود در سال ۱۴۰۰ طبق قانون مهلتی سه ماهه به خانواده مقتول داده شد تا تصمیم خود را بگیرند و همزمان هم با بزرگان شهرستان و متنفذین محلی رایزنی‌هایی انجام گرفت تا پیگیر ایجاد صلح و سازش در این پرونده شوند.
 اما باز هم خانواده مقتول اقدام مؤثری انجام ندادند تا اینکه با عنایت به جایگاه رفیع زن و مادر در نظام اسلامی و توجه ویژه دستگاه قضایی به این مهم با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و ورود به این پرونده و صدور دستور پیگیری ویژه و همکاری خوب بزرگان و متنفذین محلی شهرستان با توجه به تعیین تاریخ اجرای حکم سرانجام طی روزهای گذشته با حضور تعدادی از قضات و مسئولان ارشد دادگستری و بزرگان محلی خانواده مقتول یک روز قبل از اجرای قصاص به حرمت ماه محرم و صفر و در قالب پویش «به عشق حسین می‌بخشم» از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    جایگاه رفیع زن و مادر در نظام اسلامی موجب بخشودگی قاتل مونث می شود؟
    پس به دلیل جایگاه رفیع مرد و پدر در نظام اسلامی هم باید قاتلین مذکر را ببخشند! چقدر مهمل می بافند خداوکیلی.

  • ناشناس
    0

    این به عشق امام حسین را کجای دلمان بگذاریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها