شگرد عجیب بدل انداز خارجی در مشهد

جوان 21 ساله تبعه خارجی که به اتهام بدل‌اندازی با شگرد نخ‌نمای اشیای تقلبی در مشهد دستگیر شده است، در حالی ادعا می‌کند زبان فارسی نمی‌داند که برخی از طعمه‌های بدل‌اندازی، او را شناسایی کرده‌اند.

شگرد عجیب بدل انداز خارجی در مشهد

چند روز قبل یکی از گروه های گشت انتظامی کلانتری قاسم آباد مشهد هنگام انجام وظیفه در بولوار حجاب به جوانی مشکوک شدند که بی‌هدف در کنار منازل مسکونی و کوچه و خیابان‌ها پرسه می‌زد.وقتی نیروهای انتظامی به طرف او حرکت کردند، ناگهان پا به فرار گذاشت تا از چنگ پلیس بگریزد.

بنابراین عوامل گشت انتظامی نیز به تعقیب این جوان پرداختند و پس از طی مسافتی او را در خیابان حجاب 50 به دام انداختند.

این مظنون 21 ساله که خود را اهل یکی از کشورهای همسایه ایران معرفی می کرد و مدعی بود قادر نیست به فارسی سخن بگوید، در حالی به مقر انتظامی انتقال یافت که از داخل کیف دستی همراه وی تعداد زیادی گردنبند و دستبندهای زینتی طلایی رنگ کشف و ضبط شد.

با توجه به اهمیت موضوع، پرونده این تبعه خارجی با دستور سرهنگ احمد زمانی رئیس کلانتری قاسم آباد در دایره اطلاعات و امنیت عمومی زیر ذره‌بین تحقیقات تخصصی قرار گرفت. هنوز بررسی‌های مقدماتی با حضور مترجم زبان های خارجی در این باره ادامه داشت که فرد میان سالی او را شناسایی کرد و مدعی شد هدف بدل‌اندازی‌های این جوان قرار گرفته و مبالغ هنگفتی را از دست داده است.

این مرد درباره ماجرای کلاهبرداری گفت: او که با لهجه غلیظ خارجی صحبت می کرد و در میان گفتارش نیز کلمات فارسی به کار می‌برد تا مقصودش را برساند، جلوی مرا در خیابان گرفت و با نشان دادن «دلار» گفت: کسی را می شناسید که این دلارها را به «ریال» تبدیل کند؟ در همین زمان فرد دیگری که بعد مشخص شد همدست او بود، وارد گفت وگوی میان ما شد و با بیان این که دلارهای او ارزش زیادی دارد، ملتمسانه از من خواست تا دلارها را برای او بخرم! من هم 5 میلیون تومان از دلارها را در حالی خریدم که آن مرد یک انگشتر طلا به من داد و گفت: این انگشتر را نزد خودت نگه دار تا من پول بیاورم.

لحظاتی بعد او برای تهیه پول رفت و جوان پاکستانی هم به مسیر خودش ادامه داد اما من هرچه منتظر ماندم خبری از خریدار دلارها نشد. وقتی انگشتر را به طلافروشی بردم، تازه فهمیدم که آن انگشتر هم تقلبی است و ارزشی ندارد.

یکی دیگر از شاکیان جوان مذکور نیز با شناسایی وی در کلانتری قاسم آباد گفت: او مدتی قبل در خیابان خلوت جلوی مرا گرفت و درحالی که دست و پا شکسته به فارسی سخن می گفت، ادعا کرد جوانی اهل افغانستان است که در مشهد کسی را ندارد! و ادامه داد که  قصد عزیمت به کشور خودش را دارد ولی نمی داند  دلارهایش را چگونه بفروشد!

او پیشنهاد کرد آن ها را به قیمت کمتر از نرخ بازار ارز بخرم تا بتواند به افغانستان برود! در همین هنگام فرد دیگری مرا به کناری کشید و با بیان این که دلارهایش ارزش زیادی دارد، از من خواست آن ها را بخرم و او به قیمت بیشتری آن ها را از من خریداری می کند. من هم به خاطر طمع، حدود 15 میلیون تومان از دلارها را خریدم ولی بعد متوجه شدم که همه آن ها تقلبی بودند!

با صدور دستورهای خاص قضایی از سوی قاضی قنبری‌راد (قاضی شعبه 607 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد) واکاوی پلیس در ماجرای بدل‌اندازی‌های نخ‌نما در حالی ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌داد: معمولا افراد مسن و کهن‌سال هدف این گونه کلاهبرداری ها قرار گرفته‌اند.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ✌✊
    0

    درست میشه اصلا نگران نباشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها