قاتل سریالی ۷ نوزاد: من شیطانم!

یک پرستار بریتانیایی در قتل هفت نوزاد و تلاش برای کشتن شش نوزاد دیگر در بیمارستانی که در آن کار می‌کرد مجرم شناخته شد تا او را به بدترین قاتل سریالی نوزادان در این کشور در دوران معاصر تبدیل کند.

قاتل سریالی ۷ نوزاد: من شیطانم!

دادگاه منچستر در شمال انگلیس اعلام کرد که لوسی لتبی ۳۳ ساله با تزریق هوا به خون و معده، تغذیه بیش از حد با شیر، حمله فیزیکی و مسموم کردن با انسولین به نوزادان تحت مراقبت خود آسیب رسانده است.

لتبی در یک مورد نوزاد پسری را با وارد کردن هوا به جریان خونش به قتل رساند. روز بعد این پرستار با مسموم کردن برادر دوقلوی نوزاد کشته شده، سعی داشت او را نیز به قتل برساند که این نوزاد جان سالم به در برد.

حکم دادگاه از هویت کودکان دخیل در اتهامات علیه لتبی محافظت می‌کند.

پلیس در حین بازرسی خانه لتبی، مجموعه‌ای از یادداشت‌های دست‌نویس را پیدا کرد که به‌طور مثال روی یکی از آن‌ها نوشته شده بود: «من شیطانم، من این کار را کردم.»

دادستانی بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که او بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به طور مخفیانه به ۱۳ نوزاد در بخش نوزادان بیمارستان کنتس چستر حمله کرده بود.

دادستان‌ها استدلال کردند که قصد او این بود که نوزادان را بکشد در حالی که همکارانش را فریب می‌داد تا فکر کنند علت مرگ طبیعی است.

پاسکال جونز از دادستانی بریتانیا اقدامات لتبی را «خیانت کامل به اعتمادی که به او شده است» توصیف کرد.

او افزود: «لوسی لتبی به‌دنبال فریب همکارانش بود. چیزهای بی‌ضرری مانند هوا، شیر، مایعات و یا داروهایی مانند انسولین که در دستان او بود کشنده شدند.»

خانواده قربانیان گفتند که آن‌ها ممکن است هیچ وقت نفهمند که چرا این اتفاق‌ها رخ داده است.

در بیانیه مشترک این خانواده‌ها آمده است: «از دست دادن یک نوزاد تجربه دلخراشی است که هیچ مادر و پدری نباید آن را تجربه کند.»

رسانه‌های بریتانیا اعلام کردند که لتبی در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از سوی پلیس در ارتباط با تحقیقات در این زمینه بازداشت شد. او بار دیگر در نوامبر ۲۰۲۰ دستگیر شد.

مقامات یادداشتی‌هایی را در خانه او پیدا کردند که نوشته بود: «من لیاقت زندگی را ندارم. من آن‌ها را عمدا کشتم چون آنقدر خوب نیستم که بتوانم از آن‌ها مراقبت کنم.»

او در یادداشت دیگری نوشت: «من آدم شیطان صفت وحشتناکی هستم.»

و در متن دیگری با حروف بزرگ نوشته بود: «من شیطانم، این کار را کردم.»

لتبی در سپتامبر ۲۰۱۶ پس از انتقال از بخش نوزادان بیمارستان شکایتی را علیه کارفرمایش ثبت کرد. او پس از مرگ دو سه قلوی پسر و سقوط یک نوزاد پسر در سه روز متوالی در ژوئن ۲۰۱۶ به بخش کارهای اداری انتقال داده شد. بعدا در همان سال او از اتهامات علیه خود از سوی اتحادیه سلطنتی کالج پرستانی مطلع شد اما شکایت به نفع او تمام شد و از پزشکان خواسته شد تا رسما به‌طور کتبی از لتبی عذرخواهی کنند.

او قرار بود در مارس ۲۰۱۷ به بخش نوزادان برگردد اما این اقدام صورت نگرفت و تحقیقات پلیس آغاز شد.

دولت بریتانیا دستور تحقیق مستقل درباره قتل‌ها را صادر کرده است.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    هیچکس بی‌دلیل کاری رو انجام نمیده اگه توجه کنید این خانم اکثر نوزادان پسر رو کشته و احتمال داره در گذشته از مردان آسیب فراوان دیده باشه و این نفرت از جنس مذکر کاملاً مشهوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها