صیغه بارداری چیست؟

صیغه بارداری چیست؟ و چگونگی انجام صیغه بارداری برای رحم اجاره ای و بین چه کسانی خوانده میشود؟ چرا باید صیغه بارداری خوانده شود؟ و ماجرای کامل صیغه بارداری و رحم اجاره ای به مبلغ ۵۰ میلیون تا ۷۰ میلیون را در این بخش از مجله حرف تازه می خوانید.

صیغه بارداری چیست؟

سالهاست که پدیده صیغه بارداری بین زوج های نابارور و مادرانی که رحم خود را اجازه می دهند رواج داشته و این روزها به اوج رسیده و برخی زنان با صیغه بارداری کسب درآمد میکند و ۵۰ تا ۷۰ میلیون پول میگیرند و مبلغی را بصورت ماهیانه برای نفقه نیز دریافت می کنند و اگر مادر میانجی از نظر چهره زیبا و قد و قامت زیبا باشد که این مبلغ بیشتر نیز می شود و البته به توافق بین زوج ها و مادر میانی نیز این مبلغ بستگی دارد.

طبق جدیدترین آمار هر رحم اجاره‌ای معمولا بین ۵۰تا ۷۰میلیون تومان برای زوج‌ها آب می‌خورد. البته این عدد گاهی با مطالباتی مثل قد، وزن، سن و قیافه مادر جایگزین بالاتر هم می‌رود.

در قرارداد همه‌چیز لحاظ شده، از مدل زایمان تا مرگ مادر حین زایمان؛ قراردادی که همسران مادران میانجی هم باید امضایش کنند تا فردا روزی مدعی نباشند.» هر رحم اجاره‌ای معمولا بین ۵۰تا ۷۰میلیون تومان برای زوج نابارور آب می‌خورد. ا

لبته این عدد گاهی در افرادی بالاتر هم می‌رود. مثلا آنهایی که در مطالبات‌شان حتی قد و وزن و سن و قیافه مادر جایگزین را شرط می‌کنند. احمدی می‌گوید: «تا امروز بیش از ۲۰۰مورد رحم اجاره‌ای را مدیریت کرده‌ام و کسی مشکل و نارضایتی نداشته.

معمولا ۷۰میلیون تومان هزینه مادر و وکیل قرارداد است که از زوج نابارور گرفته می‌شود.» او می‌گوید با چند بیمارستان‌ کار می‌کند و مادر حتما باید به پزشکان این بیمارستان‌ها مراجعه کند؛ «روزهای فرد به بیمارستان می‌روم و مدارکم را می‌برم تا مطمئن شوند که زوج بچه‌دار نمی‌شوند. البته این هزینه جدای هزینه IVf است. چند میلیون نیز هزینه کشت تخمک و اسپرم مرد در آزمایشگاه و انتقال آمبریو تشکیل شده از دهانه رحم به داخل حفره رحم مادر میانجی است.

البته ماهانه یک تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان نیز باید کمک‌هزینه‌ای به مادر داده شود، تا بتواند خوب تغذیه کند و مشکلی نداشته باشد. هزینه آزمایش و دکتر هم با زوج خواستار رحم است.»

هزینه متعارف ۴۰ میلیون همراه ماهانه یک میلیون تومان است اما درصورتی‌که فرد مناسب از لحاظ مذهبی، عقیدتی را پیدا کنم آمادگی مبلغ بالاتر را هم دارم او اضافه می‌کند: « چون ممکن است احقاق هدف بارداری طول بکشد نمی‌تواند طول مدت صیغه را دقیق مشخص کند او برای چندمین بار مشخصات ظاهری و سن را می‌پرسد و تاکید می‌کند برای مبلغ محدودیت ندارد.»

حکایت‌های عجیب و دردناک مادر میانجی

 اسمش دنیاست. هرچند خودش هم می‌داند سهم چندانی از این دنیا نبرده. شماره‌اش را از مردی می‌گیرم که روزی کارش اجاره رحم به مادران نابارور بوده و شماره‌اش را در اینستاگرام پیدا کرده‌ام. دنیا دو فرزند دارد و جایی حوالی تهران زندگی می‌کند. می‌گوید همان بار اول که رحمش را با امضای کلی بند و تبصره و سفته‌ای که از او گرفتند، اجاره داد، مجبور شد بچه را تحویل خانواده دهد. اما از آن روز انگار چیزی را در گوشه‌ای از این شهر گم کرده.

اسمش رؤیاست. بار اول که رحمش را اجاره داد، دوقلو باردار شد و دی‌ماه ۱۳۹۵ بچه‌ها را به دنیا آورد. یک‌بار دیگر خردادماه ۹۷ فارغ شد و دفعه بعدش مهرماه ۹۸، حالا هم در حال مصرف دارو برای آماده شدن بارداری چهارم است. ‌رؤیا هنوز ۳۳ساله نشده و به قول خودش یکی‌دو سال دیگر وقت دارد که مادر میانجی باشد.

او می‌گوید اهدای تخمک برایش چندان به صرفه نبوده و بارداری برایش بهتر است، چون حواسش بیشتر به همه ماجراست؛ «برای اهدای تخمک پول دندانگیری نصیب آدم نمی‌شود. شاید ۳میلیون. آن هم اگر همه تخمک‌ها را خالی نکنند و چیزی برای خود آدم بگذارند. معمولا هر بار باید ۲۰تخمک خارج شود. دکترها هم به‌خاطر بیهوشی و عوارض پیشنهاد نمی‌کنند بیشتر از دو بار این عمل را انجام دهی. اما زایمان فرق می‌کند. مادر خودم ده شکم زاییده.»‌

رؤیا خودش می‌داند که این بارداری‌های مکرر یعنی کم‌خونی، پوکی استخوان، بیماری‎‌های رحم، لگن و عمر کوتاه. اما اینطور خودش را دلداری می‌دهد که می‌تواند اندک سرمایه‌ای برای پسرش جمع کند. از آنجا که مادران میانجی باید زایمان موفقی پیش از این کار داشته باشند، او یک پسر دارد.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • پیشگو
    0

    یکی از غیر انسانی ترین قانون ها...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      توی اسرائیل هم بارداری به روش رحم اجاره ای انجام میشه.

  • ناشناس
    0

    لطفٱ در مورد بارداری وکم خونی وپوکی استخوان بیشتر مطلب بنویسید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      احتمال پوکی استخوان براثر شیردهی و تغذیه ضعیف افزایش می یابد.
      بارداری باعث افزایش سلامت مادر و پیشگیری از بیماری ها و سرطان های مهلک تخمدان، رحم، و دهانه رحم می شود.

  • ناشناس
    0

    احسنت بر ملت مقاوم و سرسخت ایران اجرکم عندالله

  • من ایرانیم
    1

    لعنت به فقر، ننگ بر هر سیستم و دستگاهی که باعث تشدید فقر در جامعه میشه، فقیر از بدو تولد محکوم به حداقل هاست،به نداری،به تحقیر و به نادیده گرفتن،به سوء استفاده های گوناگون، به نیستی،محکوم به زندگی هزاران بار سخت تر و دردناکتر از مرگ.باید پرسید کدامیک از این بانوان اگر نیاز نمی داشتند تن به این کار میدادند؟ این کلیه فروشی نیست این شیره جان فروختنه، آیا این همان استثمار نیست؟ دنیا جای کثیفیه و از قضا اغلب بهشت آدم های کثیف تر که خودشون رو موفق می نامند و ندارها و درستکارها و صادق ها رو ابله و اُسکل.

  • ناشناس
    2

    من درمجلس بودم اجازه انجام این کارهای خلاف اخلاق را نمیدادم مسیر نوزادانی که بعدها بزرگ ووارد اجتماع میشوند تاثیری زیاد برانحرافات واعتقادات و... میگذارد درمسیری قرار میگیریم که جامعه سکولاریزه خواهد شد وباید خیلیها باروبندیل خود را جمع کنند این روند متناسب با کشف حجاب هم خواهد بود .

  • صیغه غارداری
    2

    صیغه بارداری بد نیست ولی مردای مسلمون صیغه غارداری رو بیشتر میپسندن اونم یک‌روزه یا یکهفته ای
    تا سریع برن سراغ بعدی

  • ناشناس
    0

    من نمی دونم ابتکارهای بیهوده چه معنی میده؟؟کارکثیف،غیر شرعی و...... اگه کسی بچه میخادو بچه دار نمیشه ازفرزند خوندی استفاده کنه!اینکارها جوی بازی ودلال بازیه !یک عده هم نشستن و دارند از این آب گل آلود ماهی میگیرند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها