شلیک به محیط‌بان در ارتفاع ۴ هزار متری/ تلاش برای انتقال زمینی به دلیل نبود بالگرد

یکی از محیط‌بانان دنا روز گذشته هدف گلوله شکارچیان قرار گرفت و مجروح شد، با گذشت ۲۴ ساعت هنوز بالگرد برای انتقال این محیط‌بان از ارتفاع ۴ هزار متری اعزام نشده و امدادگران در تلاشند خودشان مصدوم را منتقل کنند.

شلیک به محیط‌بان در ارتفاع ۴ هزار متری/ تلاش برای انتقال زمینی به دلیل نبود بالگرد

صدای شلیک گلوله شکارچیان در ارتفاعات بالای 4 هزار متر دنا ساعت 8 صبح دوشنبه 16 مردادماه، محیط بانان را نترساند و برای حفاظت از حیات وحش و حفظ محیط زیست به مصاف رو دروی با متخلفان مسلح رفتند که در نهایت دو نفر از شکارچیان دستگیر و دو نفر متواری شدند و یک محیط‌بان نیز از ناحیه پا مصدوم شد.

امکان انتقال زمینی محیط بان مصدوم شده به سختی امکان پذیر بود و باید ساعت‌ها به طول می‌انجامید به همین خاطر مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی‌های لازم را با مدیریت بحران استان برای تامین و اعزام بالگرد به دنا انجام داد ولی هنوز خبری از مدیریت بحران نیست و محیط‌بان مصدوم شب را در ارتفاعات دنا صبح کرد.

پس از سقوط بالگرد اورژانس 115 در آجم دیشموک دیگر بالگردی در استان وجود ندارد و مدیریت بحران باید از طریق دیگر استان‌ها این اقدام را انجام می‌داد که اگر هم پیگیری داشته‌اند منتج به نتیجه نبوده که همین هم جای سؤال فراوان دارد.

پایش و نظارت در محیط زیست ,

محیط زیست مأیوس از مدیریت بحران

اسلام جاودان‌خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از امدادگران جمعیت هلال احمر تقدیر کرد و گفت: از ساعت 5 صبح امروز عملیات انتقال محیط بان مصدوم دنا مجدد شروع شده اما به سختی و کندی در حال انجام است.

وی از آغار عملیات انتقال زمینی محیط‌بان مصدوم پس از 24 ساعت خبر داد و افزود: پس از آنکه دیروز به علت سختی کوهستان، فرا رسیدن شب، صعب‌العبور و پرتگاه بودن، عملیات انتقال زمینی در ساعت 21 متوقف شد و امروز 17 مرداد از ساعت 5 صبح ادامه عملیات شروع شده است. تیم اعزامی هلال احمر  که روز گذشته پس از 8 ساعت پیاده‌روی به مصدوم رسید با ایجاد کمپ شبانه در کنار محیط‌بانان دیشب در منطقه حضور داشتند و از ساعت 5 صبح امروز محیط بانان و امدادگران مشغول انتقال محیط بان به پایین هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: عملیات به سختی و کندی در حال انجام است و امیدواریم تا یکی دو ساعت دیگر محیط بان به مراکز درمانی منتقل شود.

محیط‌بان دنا در درگیری صبح دیروز 16 مرداد ماه 1402 در ارتفاعات بالای 4 هزار متری دنا از ناحیه پا مصدوم شد.

پایش و نظارت در محیط زیست , پایش و نظارت در محیط زیست , پایش و نظارت در محیط زیست ,

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها