درگیری خونین محیط بان فداکار با شکارچیان غیر مجاز/ شکارچی فراری دارای چند پرونده شکار غیرمجاز است

محیط‌بان شاهرودی در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع تپال شاهرود مجروح شد.

درگیری خونین محیط بان فداکار با شکارچیان غیر مجاز/ شکارچی فراری دارای چند پرونده شکار غیرمجاز است

 علی‌اکبر قربانلو، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود صبح امروز به خبرنگاران گفت: عصر روز جمعه، محیط‌بان علیرضا دزیانیان، در درگیری با  شکارچیان غیرمجاز  مصدوم و به بیمارستان امام حسین‌ (ع) شاهرود انتقال یافت.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان این اداره از ساعت پنج صبح در منطقه شکار ممنوع تپال شاهرود رفتار این شکارچیان را رصد کرده‌اند، گفت: سه شکارچی شرور چندین بار به سمت محیط‌بانان  تیراندازی  کردند.

درگیری خونین محیط بان فداکار با شکارچیان غیر مجاز + عکس

قربانلو ادامه داد: ۲ ضارب محیط‌بان شاهرودی  دستگیر  شدند؛ ولی ضارب اصلی این محیط‌بان متواری و تحت تعقیب است.

شکارچی فراری دارای چند پرونده شکار غیرمجاز است/ قوانین بازدارنده نیست

محیط بان مضروب شاهرودی گفت: شکارچی غیرمجاز فراری دارای چندین پرونده شکارغیرمجاز و مفتوح است. متاسفانه اینگونه شکارچیان هر بار به بهانه ای آزاد و یا با پرداخت جریمه نقدی آزاد می شوند و دوباره اقدام به شکار حیات وحش می پردازند.

علیرضا دزیانیان با اشاره به چگونگی مجروح شدن خود در درگیری با یکی از شکارچیان غیرمجاز در بعداز ظهر روز جمعه اظهار کرد: روز گذشته به اتفاق چند نفر از همکاران از ۶ بامداد با خودروی اداری راهی منطقه شدیم و در مناطق بالادست و بلندی های منطقه کمین کردیم.
وی با بیان اینکه حوالی ساعت ۵ و ۶ یک موتورسیکلت و یک خودرو وارد منطقه شدند، افزود: از دور مشاهده شد که آنها یک اسلحه برداشته و با موتورسیکلت و از جاده خاکی راهی منطقه شکار شدند.

62688844

وی از مستندسازی تخلف این شکارچیان از طریق عکس و فیلم خبر داد و گفت: ما نیز به دلیل مشخص بودن خودروی محیط زیست، آن را مخفی و با خودروی یکی از دوستان به تعقیب شکارچیان پرداختیم اما بعد از مدتی امکان ادامه تعقیب با خودرو نبود و لذا پیاده به دنبال شکارچیان رفتیم.

محیط بان مضروب شاهرودی با بیان اینکه شکارچیان در بلندی ها و در یک آغل دامداران کمین کردند، ادامه داد: شکارچیان از افراد سابقه دار و آشنا با منطقه بودند و از قبل زمینه را برای شکار فراهم کرده بودند.

دزیانیان با بیان اینکه در پرونده قبلی همین شکارچی با دو لاشه دستگیر شد اما بلافاصله آزاد شد، گفت: با توجه به شناخت قبلی از شکارچیان تلاش کردیم که تا جای امکان فرآیند حضور آنها در منطقه و اقدام به شکار را مستندسازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فاصله حدودا ۷۰۰ متری از شکارچیان بودیم که اقدام به شکار کردند افزود: حدود یک ساعت به دنبال پیدا کردن لاشه شکار بودند و سرانجام حوالی ساعت دو شکار را پیدا و آن را با موتور به پایین انتقال دادند که ما نیز کمین کرده و موتورسوار را به همراه لاشه شکار دستگیر کردیم.

محیط بان مضروب شاهرودی با بیان اینکه یکی از محیط بانان در کنار این شکارچی ماند افزود: من نیز برای دستگیری شکارچی دیگر به سمت بالا رفتم و قبل از حرکت کلاه و وسائل شکارچی را پوشیدم که متوجه نشود. در ادامه وی را در ارتفاعات بالاتر پیدا کردم و وقتی به نزدیکی وی رسیدم متوجه ناآشنا بودن من شد.

دزیانیان با بیان اینکه شکارچی قصد فرار داشت که به دنبال وی رفتم، افزود: شکارچی در حین فرار به عقب برگشت و گلنگندن اسلحه را کشید که من نیز خود را روی سلاح انداختم و مانع از شلیک احتمالی او شدم.

وی از درگیری حدودا نیم ساعته با این شکارچی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن درگیری و با توجه به اینکه از صبح تا آن موقع چیزی نخورده بودم متاسفانه با مضروب شدن من شکارچی توانست از منطقه فرار کند.

شکارچیان جریمه ای می دهند و آزاد می شوند

دزیانیان با بیان اینکه این شکارچی سابقه چهار پنج بار تیراندازی به سمت محیط بانان را دارد، اظهار کرد: این شکارچی چهار-پنج پرونده دارد که متاسفانه هر بار با بهانه ای آزاد می شود. وی یک بار در زیستگاه خوش ییلاق، یک بار در مومن آباد، یک بار در زیستگاه های دامغان و این بار در منطقه شکار ممنوع تپال و...اقدام به شکار غیرمجاز داشته است.

این محیط بان در پاسخ در خصوص دلیل تداوم شکار از سوی اینگونه شکارچیان گفت: متاسفانه قوانین از بازدارندگی لازم برخوردار نیستند.

وضعیت سلامت محیط بان شاهرودی

وی با بیان اینکه شکارچیان غیرمجاز بعد از دستگیری جریمه شده و به راحتی جریمه را داده و آزاد می شود گفت: باید با متخلفین شکار برخوردهای جدی تری شود. مخصوصا آن دسته از شکارچیان که اقدام به شلیک به سمت محیط بانان می کنند باید با جرائم شدیدتری روبرو شوند که کسی جرات شلیک به سمت محیط بان را در حین انجام وظیفه نداشته باشد.

دزیانیان در پاسخ به آخرین وضعیت سلامتی خود به ایسنا گفت: در حال حاضر کمی سرگیجه و کوفتگی و درد مفاصل دارم اما وضعیتم خدا را شکر خوب است.
وی با تشکر از کادر درمان بیمارستان افزود: اگر مشکلی پیش نیاید امروز بعد از معاینه پزشک، مرخص خواهم شد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها