عوامل آتش زدن لوله‌های خط انتقال آب کلاله دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کلاله گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس اداره آگاهی و اطلاعات انتظامی، ۲ نفر از اخلالگران نظم عمومی که اقدام به آتش‌زدن لوله‌های خط انتقال آب آشامیدنی این شهرستان کرده بودند، دستگیر شدند.

عوامل آتش زدن لوله‌های خط انتقال آب کلاله دستگیر شدند

سرهنگ سیدخلیل هاشمی افزود: این ارازل با اقدام خرابکارانه خود سبب توقف عملیات آبرسانی به شهر کلاله شده بودند.

وی یادآور شد: در پی گزارش آتش زدن لوله‌های انتقال آب آشامیدنی کلاله در ۲۲ تیرماه امسال به انتظامی، تلاش برای شناسایی عوامل این اقدام در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ هاشمی اضافه کرد: ماموران انتظامی کلاله با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و با گشت زنی‌های پنهان و آشکار موفق شدند ضمن شناسایی چند مخفیگاه متعلق به اراذل و اوباش و با هماهنگی مقام قضایی در چند عملیات جداگانه و ضربتی ۲ نفر از مخلان و نظم و امنیت عمومی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کلاله ادامه داد: دستگیر شدگان به عمل خرابکارانه خود اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ هاشمی با تاکید برضرورت و اهمیت ارتقای نظم و امنیت عمومی جامعه و لزوم پیشگیری از هرگونه اقدامات سوء اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه اقدامات مجرمانه، در اسرع وقت از طریق سامانه ارتباطی پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام گردد.

در پی آتش زدن عمدی لوله‌های تهیه شده برای احداث خط انتقال آب آشامیدنی کلاله، هشت لوله ۱۲ متری به طور کامل در آتش سوخت و ۱۶ لوله دیگر هم نیمه سوخته شدند.

کلاله جزو شهرهایی است که طرح آبرسانی آن از سال ۱۳۹۱ با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلاله و روستاهای اقماری آن شامل "ای‌درویش، کوسه، قوجمز و اجن‌یلی" در افق ۱۴۱۵ با جمعیت تحت پوشش بیش از ۷۸ هزار نفر آغاز شد.

در دهه ۹۰ وضعیت آبی منطقه به نسبت امروز بهتر بود و مسوولان وقت اجرای طرح آبرسانی را در اولویت قرار ندادند و از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار کافی عملیات اجرایی آن پیشرفت قابل توجهی نداشت اما در ۱.۵ سال گذشته با افزایش سطح درگیری گلستان به ویژه شهر کلاله با مشکلات خشکسالی و کم آبی ناشی از کاهش حجم آب چاه‌ها و چشمه‌ها بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی و نصب و تجهیز چندین چاه و شبکه انتقال آن مصوب شد و در حال هزینه است.

آب ‌آشامیدنی شهر کلاله از طریق هشت حلقه چاه و چشمه آق‌سو تامین می‌شود اما طبق اعلام کارشناسان با تداوم خشکسالی‌ها، دبی آب چشمه آق‌سو در سال‌های اخیر کاهش یافته که اوج آن مربوط به چندین ماه گذشته است که از ۸۰ لیتر برثانیه به کمتر از ۱۵ لیتر بر ثانیه رسیده بود.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها