در جریان دو حادثه برای کارگران ساختمانی طی ۲ روز پیاپی رخ داد

مرگ یک کارگر درپی سقوط دیواره بتنی/ برخورد مرگبار بیل مکانیکی با کمر کارگری دیگر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ یک کارگر درپی ریزش دیواره‌های بتنی در یک محل گودبرداری شده خبر داد. روز گذشته نیز برخورد بین مکانیکی با کمر یک کارگر منجر به مرگ او در یک پروژه ساختمانی شده بود.

مرگ یک کارگر درپی سقوط دیواره بتنی/ برخورد مرگبار بیل مکانیکی با کمر کارگری دیگر

سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ وقوع یک مورد حادثه تخریب دیوار در یک محل گودبرداری شده در ساعت ۱۵:۰۲ بعد از ظهر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهر تهران، آتش‌نشانان دو ایستگاه را به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در خیابان کمیل، خیابان کارون اعزام کرد.  

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه اظهارکرد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حادثه در یک قطعه زمین گودبرداری شده به مساحت حدود ۲۰۰ مترمربع رخ داده است. این زمین به عمق حدود پنج متر گودبرداری شده و یک کارگر مشغول کار بر روی یکی از دیوارهای بتنی واقع در ضلع شمالی آن بود که ناگهان بتن‌ها ریزش کرده و این کارگر زیر چندین قطعه بتن مدفون شد.  

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این کارگر کاملا در زیرآوار مدفون شده بود، گفت: آتش‌نشانان با توجه به احتمال ریزش دوباره محل، همزمان با ایمن‌سازی محیط، عملیات خود برای جستجو و یافتن این کارگر از زیر آوار را آغاز کرده و دقایقی بعد با پیدا کردن پیکر این فرد، او را از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

به گفته ملکی با تحویل این کارگر ۲۲ ساله افغانستانی به عوامل اورژانس، علائم حیاتی این فرد مورد بررسی قرار گرفته و متاسفانه مشخص شد که به جان خود را از دست داده است. عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و محل حادثه را به عوامل انتظامی مستقر در آنجا تحویل دادند.

برخورد مرگبار بیل مکانیکی با کمر یک کارگر

مرگ این کارگر در حالی رخ داد که روز گذشته نیز بنابراعلام آتش‌نشانی تهران عدم رعایت اصول ایمنی حین کار در یک پروژه ساختمانی منجر به مرگ یک کارگر دیگر تبعه افغانستان شده بود. وقوع این حادثه در ساعت ۱۱:۳۰ ظهر روز گذشته در خیابان وحدت اسلامی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شده بود که درپی آن آتش نشانان ایستگاه۱ به همراه گروه امداد و نجات۱ به محل حادثه اعزام شدند.

62677162

برخورد بیل مکانیکی با کمر یک کارگر

این حادثه در یک پروژه ساختمانی به مساحت هزار متر مربع که به عمق ۲۲ متر گودبرداری شده بود، رخ داد و در جریان آن پاکت یک بیل مکانیکی به شدت با کمک یک کارگر ۲۹ ساله تبعه افغانستان برخورد کرده بود. شدت جراحات وارده به این کارگر به حدی بود که در زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی کارگر جوان کاملا بی هوش شده بود و آتش نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص خود را به محل حادثه رساندند و پس از ایمن سازی کامل، کارگر جوان را به سطح زمین منتقل کردند و وی را برای انجام معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس تحویل دادند که متاسفانه پس انجام معاینات پزشکی از سوی نیروهای اورژانس مشخص شد کارگر جوان براثر شدت آسیب دیدگی و در همان لحظات اولیه جان باخته است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کارگر مظلوم ترین قشر جامعه....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها