محموله مرغ قاچاق در شهرستان قاینات توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات خراسان جنوبی گفت: تریلی حامل سه هزار و ۷۸۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان توقیف شد.

محموله مرغ قاچاق در شهرستان قاینات توقیف شد

سرهنگ محمود زال بیکی روز شنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه ولی عصر شهرستان قاینات در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از تریلی، سه هزار و ۷۸۰ قطعه مرغ قاچاق و فاقد هر گونه مجوز بهداشتی کشف شد که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بیش از سه میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات گفت: ماموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۳۰۰ کیلو ماهی غیرمجاز در طبس

فرمانده انتظامی شهرستان طبس هم گفت: ماموران انتظامی بخش دیهوک در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، هنگام گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ فاضل مریمی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو، مقدار ۳۰۰ کیلوگرم ماهی غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش این محموله برابر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی طبس بیان کرد: برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز به طور قاطع و مستمر در دستور کار پلیس است و شهروندان می‌توانند هر گونه مورد مشکوک را از طریق سامانه فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و سوخت، دام و طیور بیشترین کشفیات کالای قاچاق در این استان است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها