رفیق کشی بر سر معامله سنگ‌های قیمتی

جوان محکوم به قصاص که در درگیری بر سر معامله سنگ‌های قیمتی، جان یکی از دوستانش را گرفته و به قصاص محکوم شده بود، در زندان شروع کرد به حفظ قرآن و تلاش برای نجات محکومان از مجازات مرگ و همین موجب شد تا اولیای دم به شرط دریافت دیه وی را ببخشند.

رفیق کشی بر سر معامله سنگ‌های قیمتی

16آذر سال 92جوان 28ساله‌ای با شلیک گلوله به قتل رسید و در تحقیقات مشخص شد که عامل جنایت، یکی از دوستان وی است. آنها در زمینه خرید و فروش سنگ‌های قیمتی با هم کار می‌کردند  اما با هم دچار اختلافاتی شده بودند و همین باعث درگیری میان آنها شده بود.

عامل جنایت که پس از حادثه فراری شده بود، چند روز بعد دستگیر شد و  به قتل اعتراف کرد اما گفت که قصد قبلی نداشته و همه‌‌چیز اتفاقی بوده است.

وی ادامه داد: من و مقتول با هم کار می‌کردیم اما از چند وقت قبل، ‌مبلغی به او بدهکار شدم. نه‌تنها به مقتول بلکه به افراد دیگربدهکار شدم و شرایط مالی مساعدی نداشتم.

از طلبکارانم وقت می‌خریدم تا هرچه زودتر پول تهیه کنم و بدهی هایم را بپردازم. وی ادامه داد: روز حادثه مقتول به مقابل خانه‌ام آمد که با هم درگیر شدیم. خیلی عصبانی بودم و می‌خواستم با اسلحه او را تهدید کنم و بترسانم تا برود اما نمی‌دانم چه شد که دستم روی ماشه رفت و گلوله‌ای شلیک شد. وی گفت: اسلحه را هم یکی از دوستانم به من هدیه داده بود.

رهایی از قصاص

متهم به قتل در شعبه 113دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. هرچند به رأی اعتراض کرد، اما قضات دیوان عالی کشور مهر تأیید بر این رأی زدند و پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

همه‌‌چیز مهیا بود برای اجرای حکم و جوان محکوم به قصاص مدتی قبل پای چوبه دار رفت، اما در آخرین لحظات موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و به زندان برگردد.

این اتفاق باردیگر چند روز پیش تکرار شد و برای بار دوم قاتل توانست از مجازات بگریزد و از اولیای دم مهلت بگیرد. در این بین خبری از زندان به گوش اعضای تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران رسید مبنی بر اینکه عامل جنایت در این پرونده به‌شدت تغییر کرده و رفتارهای مناسبی در زندان دارد.

همه زندانیان از او راضی بودند چرا که مرد جوان شروع کرده بود به حفظ قرآن و انجام کارهای خیرخواهانه. او برای نجات قاتلان از قصاص تلاش زیادی می‌کرد و همه اینها موجب شد تا تیم صلح و سازش تلاش برای نجات مرد زندانی را آغاز کند.

درحالی‌که نام مرد قاتل در لیست افرادی که قرار بود هفته آینده قصاص شوند، ‌قرار گرفته بود اولیای دم حاضر شدند به شرط دریافت دیه‌، ‌قاتل را ببخشند. آنها به قاتل مهلت 5ماهه دادند تا مبلغ دیه را تهیه کند تا بتواند بعد از 10سال از زندان آزاد شود.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خاک بر سر خانواده مقتول پولکی.

  • ناشناس
    0

    مثلا هنر بزرگی کردی،بخاطر ی قتل ناخواسته جوان مردم را،ده سال زندان نگه داشتی،بیشتر عمر جوانیش،هدر شد اونک با قران خواندن وکارهای خیر ، خودش به داد خودش ،رسیده و تازه طرف مقابل دیه میخاد تا ازاد،بشه ..این کجاش،بزرگی و مردانگی خانواده مرحوم از دست رفته هست؟ واقعا دوزاری اند،ــ اینها هم پول میخواهند از بار افتاده ..مگه ده سال کم هست .ـحداقل بعداز پنج سال رضایت میدادند،دیه میگرفتند اونموقع اون زکان ارزش،داشت نه الان که ده سال گذشته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها