راز قتل جوینده گنج با مرگ قاتل برملا شد

ماجراجویی مرد جوان برای پیدا کردن گنج در یکی از مدارس قدیمی محله بهارستان به قتل او منجر شد. قاتل هم در جریان حادثه‌ای مرموز جان باخت.

راز قتل جوینده گنج با مرگ قاتل برملا شد

ساعت ۱۵ بعدازظهر روز یک‌شنبه چهارم تیر‌ماه مردی در تهران با اداره پلیس تماس گرفت و اعلام کرد یکی از کارگرانش در محل کارش که ساختمان دو طبقه قدیمی است به طرز مشکوکی فوت کرده است.
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار به محل حادثه در طبقه دوم ساختمانی حوالی منطقه پامنار رفتند. مأموران پلیس داخل سالنی بزرگ کنار پنجره با جسد خونین مرد ۳۶ ساله‌ای به نام بهنام روبه‌رو شدند که نردبانی روی او سقوط کرده بود. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت مرد جوان بر اثر سقوط از روی نردبان به کام مرگ رفته است، اما آثار زخم‌های متعدد روی بدنش نشان می‌داد مرگ وی مشکوک است، به همین دلیل مأموران با حفظ صحنه حادثه موضوع را به قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند.

دلایل قتل

بدین ترتیب لحظاتی بعد بازپرس جنایی همراه تیم زبده‌ای از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل تحقیقات خود را آغاز کردند.
در نخستین گام مأموران از صاحب کار مرد فوت شده تحقیق کردند. وی گفت: «ساختمان دو طبقه متعلق به من است و طبقه اول آن انباری و کارگاه فنی است و چهار مرد افغان در آنجا کار می‌کنند و همانجا می‌خوابند. طبقه دوم هم یک سالن و یک اتاق دارد که وسایل دیگر در آن نگهداری می‌شود و بهنام هم تنها در آنجا زندگی می‌کرد. ساعتی قبل به داخل ساختمان آمدم، اما خبری از بهنام نبود و وقتی به طبقه دوم رفتم، دیدم بهنام روی تختش کنار پنجره افتاده و نردبانی هم رویش سقوط کرده است. من احتمال دادم او برای انجام کاری از نردبان بالا رفته و بعد به خاطر سقوط جانش را از دست داده است.»
در ادامه بررسی‌های تیم جنایی نشان داد صحنه حادثه غیرعادی به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد بهنام به قتل رسیده و عامل قتل هم برای گمراه کردن مأموران پلیس دست به صحنه‌سازی زده است. از سوی دیگر مأموران متوجه شدند نردبان در محلی روی بهنام افتاده که هیچ وسیله‌ای برای باز کردن یا تعویض لامپ و ... وجود ندارد که نیاز به بالا رفتن از نردبان باشد و حتی ردی از پای وی هم روی نردبان نبود.
تیم جنایی در تن پیمایی از مرد فوت شده مشاهده کرد پوست سر وی کنده شده و جراحت‌های زیادی زیر گوش، روی گردن و دست و پا وجود دارد که حکایت از آن داشت وی قبل از مرگ به شدت شکنجه شده و در جریان آن به قتل رسیده است. همچنین پزشکی قانونی هم در بررسی آثار جراحات و زخم‌ها اعلام کرد آثار وارد بر بدن مرد جوان بیش از آثار سقوط از روی نردبان و عمدی است.
بدین ترتیب تیم جنایی در بررسی‌های محل حادثه دریافتند بهنام از سوی فرد یا افرادی به قتل رسیده است.

بازداشت ۴ مرد افغان

از آنجایی که به گفته صاحب ساختمان هیچ فردی به غیر از بهنام و چهار کارگر افغان به آن ساختمان رفت و آمد نداشتند، مأموران پلیس به چهار مرد افغان مشکوک شدند و آن‌ها را به عنوان مظنون بازداشت کردند. چهار کارگر در بازجویی‌ها ادعا کردند در این حادثه بی‌گناه هستند و حتی شب حادثه هم هیچ صدایی از درگیری و سقوط نشنیده‌اند.

دوربین‌های مداربسته

مأموران پلیس در گام بعدی فیلم دوربین‌های مداربسته محل حادثه و اطراف آن را برای به‌دست آوردن ردی از قاتل یا قاتلان بررسی کردند. دوربین‌ها ساعت ۱۱ شب تصویر مقتول را همراه مرد دیگری هنگام ورود به ساختمان ثبت کرده بودند. مرد ناشناس ماسک به صورت داشت، به همین سبب چهره او قابل شناسایی نبود. همچنین مشخص شد وی ساعت ۴ بامداد سراسیمه از ساختمان خارج می‌شود و حتی محل دید دوربین‌ها را دستکاری می‌کند تا ردی از خود داخل کوچه باقی نگذارد.
بدین ترتیب بی‌گناهی چهار مرد افغان اثبات شد و به دستور بازپرس جنایی آزاد شدند و مأموران پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی مظنون حادثه ادامه دادند.

گنج خیالی

تیم جنایی در بررسی تلفن همراه و پیامک‌های مقتول به ردپای مرد جوانی به نام هومن رسیدند که مشخص شد از مدت‌ها قبل با هم رابطه دوستی و رفت و آمد داشته‌اند. همچنین بهنام با ارسال پیامک‌هایی به پدرش قول داده بود به زودی وضع زندگی‌اش تغییر می‌کند و برای او خودروی سواری می‌خرد.

او در یکی از پیامک‌های به پدرش نوشته بود؛ پدر غصه نخور من بدهی شما به دوستانت را پرداخت و هزینه زندگی شما را تأمین می‌کنم. وی همچنین عکسی از پای درختی در محوطه خانه ویلایی برای مادرش فرستاده بود و در توضیح عکس نوشته بود در گودال پای درخت تعداد زیادی عتیقه ارزشمند دفن شده است و به زودی او همراه یکی از دوستانش به نام هومن آن را از زیرخاک بیرون می‌آورد و پولدار می‌شود. مقتول به برادرش هم در پیام‌هایی قول داده بود برای ازدواجش کمک می‌کند.
کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات فنی خود دریافتند مدتی قبل هومن محلی را به بهنام نشان می‌دهد و مدعی می‌شود در آنجا گنج دفن است، به همین بهانه مبلغ ۱۴ میلیون تومان از وی قرض می‌گیرد تا وسایل گنج‌یاب بخرد، اما نه وسیله‌ای می‌خرد و نه پول او را پس می‌دهد.
همین موضوع باعث اختلاف آن‌ها می‌شود، به‌طوری‌که آن‌ها با ارسال پیام‌هایی یکدیگر را تهدید می‌کنند تا اینکه بهنام به قتل می‌رسد.

جسد قاتل

بررسی‌های فنی تیم جنایی نشان داد مردی که شب حادثه همراه مقتول وارد ساختمان شده و نیمه‌های شب سراسیمه از آنجا خارج شده کسی جز هومن نیست. بنابراین مأموران هومن را به اتهام قتل مرد تنها تحت تعقیب قرار دادند.
در‌حالی‌که متهم هیچ ردی از خود به‌جا نگذاشته بود، مأموران پلیس در تحقیقات میدانی موفق شدند محل زندگی او را در مدرسه متروکه‌ای حوالی میدان بهارستان شناسایی کنند.

مأموران چند روز قبل برای دستگیری متهم به مدرسه مخروبه رفتند و در یکی از اتاق‌های آن با جسد هومن روبه‌رو شدند که معاینات تیم پزشکی حکایت از آن داشت، وی بر اثر مصرف موادمخدر فوت کرده است. مأموران در بررسی محوطه مدرسه با درختی روبه‌رو شدند که چاله‌ای در کنار آن بود و معلوم شد مقتول عکس همین مکان را برای مادرش فرستاده و گفته در آن گنجی پنهان است و خبر نداشته هومن به خاطر گرفتن ۱۴ میلیون تومان او را فریب داده و موضوع گنج خیالی را مطرح کرده است.
همزمان با انتقال جسد قاتل مرد تنها به پزشکی قانونی، بازپرس جنایی دستور داد کارشناسان میراث فرهنگی مدرسه متروکه را بررسی کنند تا صحت و سقم ادعای مرد فوت شده درباره وجود دفینه درآنجا مشخص شود.

منبع: روزنامه جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    هومن برق نورد و بهنام تشکر

  • ناشناس
    0

    بیچاره مقتول چه پسر با قیرتی بوده میخواسته مشکلات همه خوانواده رو حل کنه. خدا رحمتش کنه. گناه داشته چقدر هم ساده بوده که کلی پول به اون مرتیکه معتاد داده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها