جزئیات شوخی مرگبار 2 سرباز در بجنورد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی گفت: در حادثه ای که 2 هفته پیش منجر به ‌قتل یک سرباز در بجنورد شد، اشتباه و بی‌توجهی یک سرباز وظیفه محرز است.

جزئیات شوخی مرگبار 2 سرباز در بجنورد

مجتبی زارع ‌در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شوخی دو سرباز که منجر به قتل یکی از آنان در بجنورد شد، اظهار داشت: تحقیقات قضایی در این زمینه در حال انجام است.

وی با تشریح این حادثه افزود: در این صحنه 3 نفر حاضر بودند که یکی از سربازان که اسلحه در اختیار داشته، به قصد شوخی و با فرض اینکه سلاح خالی بوده، دو بار گلنگدن را کشیده و مطمئن می‌شود که فشنگی در لوله تفنگ نیست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گفت: متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری و اشتباه محض این سرباز وظیفه، مضروب جان باخته و فرد ضارب نیز با اتهام قتل شبه عمد در مرحله دادرسی است.

بخوانیدمرگ سرباز ۱۹ ساله به دلیل شوخی با کلاشینکف

وی افزود: تصاویر دوربین مداربسته و اظهارات نفر سوم حاکی از این است که ضارب با تصور خالی بودن سلاح این اقدام‌ را کرده است.

زارع تصریح کرد: متأسفانه اشتباه و تقصیر فاحش این سرباز در صحنه منجر به وقوع یک حادثه دردناک شده و اولیای دم سرباز مرحوم نیز شکایت کرده و پیگیری حقوقی در حال انجام است.
زارع در پاسخ به این سؤال که چرا این اسلحه فشنگ جنگی داشته است، افزود: نگهبانی از اماکن نظامی دارای الزاماتی است.

فرد ضارب نیز در این صحنه خشاب سلاح را برداشته و دوبار گلنگدن را کشیده اما ماندن فشنگ در داخل لوله اسلحه، منجر به این اتفاق شده است.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    استخدام سرباز حرفه ای چاره کار

  • ناشناس
    2

    وقتی دوبار گلنگدن کشیده میشه اگه درخشاب گلوله باشه پوکه پران ان را به بیرون پرتاب میکند وغیر ممکن هست با دوبار کشیدن گلنگدن متوجه پرتاب فشنگ به بیرون نبوده باشند

    نظرات شما -
    • نگون بخت
      0

      اگرخبرروبادقت بخونی،گفته دراین صحنه فردضارب خشاب رابرداشته ودوبار گلنگدن کشیده ،پس خشابی روی اسلحه نبوده.گرچه شوخی بااسلحه مورد تائید هیچ کس نیست ومتاسفانه موجب غم واندوه هم خانواده مضروب وهم خانواده ضارب گردیده.

  • ناشناس
    1

    شوخی شهرستانی از همینجا آمده

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      یعنی چی؟شوخی شهرستانی چی هست؟

  • حمید
    0

    در ی صورت می‌تواند این ادعا درست باشد واینکه اسلحه از ضامن خارج نبود وطرف گلنگدن سوری یا نمادین کشیده باشد و عمدی در کار بوده در غیر این صورت امممممکان ندارد،،، کلاشینکف همیشه مطمعن

  • ناشناس
    0

    در ارتش خيلي تاكيد مي كنند با اسلحه شوخي نكنيد بعضي ها نمي شنوند

  • ؟
    0

    وقتی فشنگ در جان لوله قرار دارد به اصطلاح می گوییم سلاح پر است که اگر اسلحه به ضامن نباشد با چکیدن ماشه گلوله شلیک می شود.
    با برداشتن خشاب و کشیدن گلنگدن فشنگ با پوکه از اسلحه بیرون می پرد و طبیعتا نباید گلوله ای شلیک می شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها