شمار مسمومان مصرف متانول در البرز به ۱۴۷ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: براساس آخرین آمار تعداد مسموم‌شدگان مصرف مشروبات دارای الکل متانول چهار روز گذشته در این استان به ۱۴۷ نفر رسید.

شمار مسمومان مصرف متانول در البرز به ۱۴۷ نفر رسید

شهرام صیادی اظهار کرد: شمار مسموم شدگان مشروبات الکلی تا پیش از ظهر امروز ۱۴۱ نفر بود که اکنون ۶ نفر دیگر به تعداد آنها اضافه شده است.

وی گفت: با اعلام مرگ قطعی ۲ نفر مرگ مغزی تاکنون پرونده جزییات مرگ ۱۲ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی در مراکز درمانی این استان ثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اعضای بدن ۲ نفر از افرادی که در این موضوع دچار مرگ مغزی شده بودند با رضایت خانواده اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مسموم دیگر نیز اینتوبه (لوله‌گذاری نای برای تنفس) شدند. این افراد با علائم گوارشی، تنگی نفس، تاری دید و سرگیجه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

صیادی افزود: روند درمانی برای سایر بیماران مسموم شده بر اثر مصرف متانول در حال انجام است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضاییه حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز نیز در این باره اعلام کرد: ۱۴ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی طی چهار روز در البرز جان باختند که برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده و پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی همچنین گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که این موضوع در پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است.

تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    خوردن الکل شد کلاس و مد روز!! آخه عقل هم خوب چیزیه، اینجا ایرانه، سوئیس که نیست. کارخانه نداریم که! خدا می داند داخلش چیست. زندگی در ایران وحشتناک شده ولی یک ساعت خوشی با الکل و.... فایده و ارزشش رو نداره که نابینا و معتاد بشی! باید دوپامین ترشح بشه تا شاد و خوش باشی... ورزش و رقص = ترشح دوپامین

  • ناشناس
    0

    ای حریفان "خرآباد" کجا جای شما؟

  • ناشناس
    0

    عجب خرتوخری شده این از خدا بی خبران انگل به خاطر یه مشت اسکناس خونی مسبب این همه جنایت میشوند الکلهایی که روی دست داروخانه ها مونده را میخرند و با مخلوط کردن با مالشعیر می فروشند و بعضی افراد نادان هم به خیال خام خود جنس خوب خریدن و مورد دوم هم سوداگران تریاک فلان شده تریاک ناخالص که نود درصدش ازانواع قرص ها و خون گاو گوسفند هست به فروش میرسانند لعنتی ها من خودم هوس کردم گرفتم اما همه چی داخلش بود تریاک بود اما کم بود پس از پروسه های طولانی و جوشاندن و از پنبه رد کردن و دوباره جوشاندن یک پنجم آن اصل بود و شد شیره تصمیم گرفتم اصلا سالی یه بار هم دنبالش نرم لعنت خدا به قاچاق و بخصوص اونایی که ناخالص فروشند و لعنت به خلاف کار قیر هم داخلش بود خفه شدم با چند دود

  • ناشناس
    2

    انسانی که حرام خدا رو مصرف و شاید در مسیر حرامها و گناهان بعدی میرفت ( چه مشروبات الکلی چه اختلاس و دزدی و ... ) هرچه زودتر بمیره و مسیرش قطع بشه به نفع خودش و جامعه هست هرچند که خودش و دوستان همفکرش متوجه نباشن

  • ناشناس
    0

    خدا به داد ملت برسه با این مدیریت ادعا می کنند میدانند ترامپ در خانه چه می کند مخدر والکل در حال درو کردن جوانان است

  • ناشناس
    2

    حقشون هست خخخخخخخ

  • اردبیل - سالتاوار
    1

    متاسفانه تقریبا 150نفر از رده خارج شدند.باعث تاسف و ناراحتی است.امیدوارم درس عبرتی برای دیگران باشد تا از خطواط شیطان پیروی نکنند...همانا در قمار و شراب (خمر)منافعی برای شماست ولی ضرر و زیان (گناه)آن بزرگتر از منافعش است ..آگاهی با قرآن ما را آگاه تر می کند.

  • ناشناس
    2

    خود کرده را تدبیر نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها