موتور آدم کشی، این قاتل سریالی ۲۱ سال فقط آدم کشت

اینکه می‌گویند ماه همیشه پشت ابر پنهان نمی‌ماند یک واقعیت است، اینکه حتی بعد ۲۰سال مخفی‌کاری طوری دست قاتل مخوف رو شود که خودش هم در حیرت آن بماند، نقل همین ضرب‌المثل قدیمی است.

موتور آدم کشی، این قاتل سریالی ۲۱ سال فقط آدم کشت

 قاتل سریالی میلواکی که به مدت ۲۱ سال، پلیس ایالتی را به ‌دنبال خود کشانده بود، چند سال پیش بالاخره با انجام آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی و دستگیر شد. موضوعی که حتی خود ماموران پلیس هم هیچ وقت گمان نمی‌کردند با یک سرنخ کوچک به آن برسند.

پلیس در ابتدا مرد سیاهپوست را فقط برای یک قتل دستگیر کرد اما بعد، صحبت پنج، شش مورد دیگر به میان آمد و کم‌کم کار به جایی رسید که الان دیگر پلیس میلواکی با صراحت می‌گوید که او قاتل همه ۲۱ زنی است که در ۲۱ سال گذشته کشته شده‌اند.

اولین جنایت قاتل سریالی میلواکی در سال ۱۹۹۵ فاش شد. زمانی که جسد «جسیکا پاین»، یک زن خیابانی جوان در شمال میلواکی پیدا شد. اما در آن زمان هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که این قتل، زنجیره‌ای از چندین قتل سریالی‌ باشد که از ۹ سال قبل توسط قاتل سیاهپوست کلید خورده است.

موتور آدم کشی ؛ این قاتل سریالی ۲۱ سال فقط آدم کشت

زن جوان به طرز وحشتناکی با ضربات چاقو به قتل رسیده بود اما هیچ سرنخی از قاتل وجود نداشت.

جسد او برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای به آزمایشگاه فدرال برده شد و آزمایش دی ان‌ای با نمونه هیچ کدام از مظنونین پرونده همخوانی نداشت؛ برای همین هم پلیس نتوانست کاری از پیش ببرد؛ تا اینکه مدتی بعد در سال ۲۰۰۱ پلیس مردی به نام «چاینت اوت» را که با این زن جوان در ارتباط بوده، بازداشت کرد و در همان بازجویی‌های اولیه، آنها گمان کردند که او همان قاتلی است که ماه‌ها به دنبالش بوده‌اند. اما باز هم مشکلات به جای خود باقی بود چون مرد سیاهپوست هر چه سعی کرد واقعا نتوانست صحنه جنایت را بازسازی کند. از سوی دیگر دی‌ان‌ای کشف شده در جسد مقتول با دی‌ان‌ای چاینت همخوانی نداشت.  

با این حال مرد سیاهپوست تحت فشار پلیس پذیرفت که او در ارتکاب این جنایت دخالت داشته. پلیس هم چون مقتول، یک زن خیابانی بود مساله دی‌ان‌ای را چندان جدی نگرفت.

 سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲، در جریان انجام پروژه‌ای تحقیقاتی در ویسکانسن، کارشناسان دوباره دست به کار شدند و با آزمایش دوباره دی‌ان‌ای زن مقتول و بررسی‌های دیگر بی‌گناهی چاینت اوت را ثابت کردند! او در همان زمان به خاطر اینکه بی‌گناه به زندان رفته و سال‌های زیادی را در داخل زندان گذرانده بود از همه ماموران پلیس و بازپرس جنایی میلواکی شکایت کرد و همه را به دادگاه کشاند!

اما در سال ۲۰۰۷ دو قتل مشابه دیگر اتفاق افتاد، آزمایشی که از جسد قربانیان گرفته شد نشان می‌داد که عامل این دو جنایت همان کسی است که در سال ۱۹۹۵ دست به جنایت زده! همین جا بود که دیگر پلیس میلواکی به صرافت دستگیری یک قاتل سریالی زنان خیابانی افتاد.

موتور آدم کشی ؛ این قاتل سریالی ۲۱ سال فقط آدم کشت    
تمامی قربانیان پرونده میلواکی زنانی خیابانی هستند که از ۲۱ سال پیش دیگر خبری از آنها نشد.

 اما هر روز که می‌گذشت تعداد قربانیان بیشتر می‌شد و کمتر کاری هم از دست پلیس بر می‌آمد تا اینکه کارآگاهان پلیس جنایی میلواکی و متخصصان پزشکی‌قانونی  هنگام بررسی دی‌ان‌ای متعلق به «والتر الیس» - مرد سابقه‌داری که در زمینه آزار و اذیت جنسی زنان مشهور بود - که از مسواک او به دست آمده بود، متوجه شدند که دی‌ان‌ای او با دی‌ان‌ای قاتل سریالی پرونده زنان میلواکی مشابه است! این بررسی‌ها نشان می‌داد که والتر به احتمال زیاد نه تنها عامل قتل سه زن آخر پرونده است بلکه در چهار جنایت دیگر که در فاصله سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۸ گزارش شده هم دست داشته.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها