توضیحات علوم پزشکی درباره فوت کودک بشاگردی در اثر عقرب گزیدگی

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره فوت کودک بشاگردی در اثر عقرب گزیدگی توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات علوم پزشکی درباره فوت کودک بشاگردی در اثر عقرب گزیدگی

یک کودک ۶ ساله اهل بشاگرد عصر دیروز در اثر عقرب گزیدگی در روستای محل سکونتش و پس از ساعتی بستری در بیمارستان میناب جان خود را از دست داد.

نجفی مدیر شبکه بهداشت بشاگرد صبح امروز در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: بیمار ساعت 9:15 صبح بوسیله موتور از روستای ذهاب بخش گافر همراه با پدر به بیمارستان سردشت بشاگرد مراجعه می ‌کند و در آزمایش اولیه هموگلوبین 9/8 و پلاکت خون 56000 بوده است. 

در بیمارستان سردشت سه ویال ضد عقرب گادین توسط پزشک عمومی دریافت می کند. 3 ساعت بعد مجدد توسط پزشک متخصص سه ویال دیگر عقرب گزیدگی دریافت می کند. 

به گفته رییس شبکه بهداشت بشاگرد، کودک از دو شب قبل دچار عقرب گزیدگی شده بوده که چون این نوع گزیدگی درد ندارد متوجه نشده است و به گفته پدر کودک زمانی که پدر متوجه می شود هنوز عقرب در لباس پسر بوده است. 

وی عنوان داشت: متاسفانه خانواده کودک به مرکز جامع سلامت روستای زهاب مراجعه نکرده بوده اند. در آن مرکز پزشک  و ویال های ضد عقرب موجود است. 

نجفی اضافه کرد: علت فوت تاخیر در زمان مراجعه و  وجود خون در ادرار و از بین رفتن فاکتورهای انعقادی خون بوده است.

بنابر اطلاعات شبکه بهداشت، از ابتدای فروردین تا کنون در روستای ذهاب 14 نفر دچار عقرب گزیدگی شده اند. 

در ادامه پیگیری های انجام شده درباره فوت این کودک، صالحی رئیس بیمارستان میناب نیز گفت: ساعت 15:40 بیمار بوسیله آمبولانس از بشاگرد به بیمارستان میناب مراجعه کرد و به محض ورود توسط طب اورژانس مقیم و متخصص کودکان مقیم تحت معاینه و آزمایش قرار می گیرد. 

مراحل خونگیری و اقدامات اولیه و تزریق سرم ضد انعقاد و ویال عقرب گزیدگی دریافت می کند و یک واحد خون نیز تزریق می شود و در آزمایشهای اولیه، هموگلوبین 4 و پلاکت خون 56000 بوده و تست‌های انعقادی خون مختل شده بوده است. در نمونه ادرار خون شدید مشاهده شده و متاسفانه تمامی بدن را در بر گرفته بوده است. 

به گفته صالحی، ساعت 17:17 دقیقه بیمارستان کودکان بندرعباس پذیرش می دهد که متاسفانه پلاکت خون و فراورده های خونی در حال اتمام بوده است. ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آمبولانس آماده اعزام می شود که متاسفانه در ساعت ۱۹ دقیقه بیمار جان خود را از دست می‌دهد. 

رییس بیمارستان میناب همچنین اضافه کرد: عقرب گادین چندین جای کودک را از پشت گوش، سمت راست گردن و پشت گردن را گزیده بوده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها