شناسائی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به ارسال پیام های متنی و عکس های مبتذل برای شهروندان در یکی از پیام رسان های داخلی می کرد ، خبر داد.

شناسائی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

سرهنگ حسن کیخا در این خصوص گفت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت چند روز پیش طی دریافت پیامی در شبکه اجتماعی از شخص ناشناس که حاوی پیام های متنی و عکس های مبتذل بود دریافت کردم که پس از مسدود کردن او مجدد اقدام به ایجاد مزاحمت برای من و خانواده ام نموده است  لذا شکایت و تقاضای پیگیری دارم .

سرهنگ حسن کیخا گفت : طی تحقیقات اولیه و بررسی مستندات شاکی ضمن محرز شدن صحت و سقم ادعای نامبرده اقدامات فنی این پلیس در جهت شناسائی عامل جرم در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیه و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد و در خصوص موضوع جرم تحقیق جامع و کامل بعمل آمد.

سرهنگ کیخا ادامه داد: این متهم سایبری در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه گردید ولیکن در ادامه با مشاهده مستندات و ادله غیر قابل انکار جمع آوری شده توسط کارآگاهان پلیس فتا، به بزه ارتکابی اعتراف کردو هدف خود را برقراری رابطه نامتعارف عنوان کرد و بیان داشت از عمل زشت خود پشیمان است. لذا پرونده تکمیل و متهم جهت سیر ادامه مراحل رسیدگی به مرجع قضایی معرفی گردید.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۴۴ قانون جرایم رایانه ای بیان داشت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا هتک حیثیت در فضای مجازی جرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی نسبت به کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست : در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR  و یا شماره تماس 096380 آن را به همکاران من در پلیس فتا گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها