سقوط مرگبار از طبقه هشتم

رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا گفت: به صورت متوسط سالانه نزدیک به 150 مورد سقوط تنها برای بیمارستان سینا گزارش و مراجعه می شود که با یک برآورد کلی در تهران و حتی کشور به رقم های فاجعه باری دست می یابیم.

سقوط مرگبار از طبقه هشتم

دکتر حسین کرمانپور،  در تشریح اتفاقی که در چند روز گذشته برای یک جوان کارگر با تابعیت افغانستانی افتاده بود، اظهار داشت: متأسفانه این جوان حدوداً 20 ساله به علت بی احتیاطی و عدم رعایت ضوابط ایمنی و خواب آلودگی در اوایل صبح دچار سرگیجه شده و از روی نرده‌های یک ساختمان 8 طبقه به سمت پایین پرت می شود.
وی افزود: او در این حادثه هنگام سقوط یکبار هم با نرده‌ها در بین راه برخورد می کند و گردن او دچار آسیب می شود و در نهایت با زمین برخورد می کند که در این حادثه به جز ناحیه سر تقریباً در تمامی قسمت های بدن دچار آسیب جدی می‌شود. این فرد از ناحیه عروق بزرگ، طحال، کبد، شکم و پا دچار حادثه شده بود که به این حالت تروما گفته می شود و همکاران ما سعی داشتند که با گرفتن رگی که دچار پارگی شده بود جان وی را نجات دهند اما متأسفانه موفق نشدند.
کرمانپور اضافه کرد: معمولاً احتمال نجات پیدا کردن در این گونه موارد در تمامی کشورهای دنیا بسیار اندک است و در این خصوص همکاران ما نیز تمامی سعی خود را به کار بردند تا این فرد را نجات دهند که این امر میسر نشد. همکاران ما نزدیک به 45 دقیقه روی این فرد ماساژ قلبی انجام دادند و این اتفاق اولین بار نیست که ما در بیمارستان سینا شاهد آن هستیم و به صورت متوسط سالانه نزدیک به 150 مورد از این اتفاقات تنها برای بیمارستان سینا گزارش و مراجعه می شود که با یک برآورد کلی در تهران و حتی کشور به رقم های فاجعه باری دست می یابیم.
رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا با اشاره به تجربیات کشورهای مجاور از جمله ترکیه و امارات متحده عربی در این خصوص، تصریح کرد: به طور مثال در کشوری مانند امارات سختگیری‌ها در خصوص رعایت ضوابط ساختمانی به قدری شدید است که اکنون تعداد حوادث ساختمانی در امارات نزدیک به صفر می‌رسد.
کرمانپور با بیان اینکه رعایت ضوابط و مقررات ایمنی باید به یک فرهنگ از سوی کارگران به ویژه کارگران ساختمانی تبدیل شود، تأکید کرد: رعایت ایمنی می تواند سالانه از وقوع حوادث منجر به مرگ بسیاری در این زمینه پیشگیری کند.
وی یادآور شد: بستن کمربند ایمنی در بلندی‌ها و استفاده از کلاه ایمنی حداقل اقدامی است که در بسیاری از کشورهای منطقه توسط کارگران رعایت می‌شود و دولت‌ها نیز بر این امر نظارت دارند اما با توجه به وجود قوانین محکم در این خصوص نه شاهد رعایتی از سوی کارگران و نه شاهد نظارتی از سوی نهادهای متولی ایمنی کار هستیم.
رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا گفت: متأسفانه اتباع افغانستانی که به صورت غیرقانونی در کشور حضور دارند وقتی‌که دچار چنین حوادثی می شوند از امکانات بیمه ای نیز بهره نمی برند و این بسیار ناراحت کننده است که حتماً باید برای آن چاره اندیشی شود.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    در ایران هر چیزی که بخواهد تبدیل به فرهنگ شود اول باید تبدیل به قانون شود و ضمانت اجرایی سفت و سختی برای آن ایجاد گردد تا بتواند بعداً تبدیل به فرهنگ عمومی شود. شهرداری ها اگر نظارت کافی بر ساختمان سازی ها و مهندسین ناظر ساختمان ها داشته باشند اینگونه مشکلات کمتر رخ خواهد داد!

  • ناشناس
    0

    سقوط میکنند یا سقوطونده میشن ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها