صدور حکم ۱۹ متهم باند ارتشاء و قاچاق سوخت گمرک سروی ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از اجرای حکم محکویت ۱۹ محکوم پرونده ارتشاء و قاچاق سوخت در گمرک سرو ارومیه خبر داد.

صدور حکم ۱۹ متهم باند ارتشاء و قاچاق سوخت گمرک سروی ارومیه

ناصر عتباتی اظهار کرد: برابر گزارش اداره اطلاعات استان مبنی بر اینکه با بررسی گردش مالی تعدادی از کارمندان شرکت نفت مستقر در گمرک سرو در سال 1399 که وظیفه پایش و دیپ‌زنی باک کامیون و اتوبوس‌های خروجی به سمت کشور ترکیه را عهده‌دار بودند، این افراد با اخذ مبالغی به صورت غیر مستقیم، از گزارش سوخت مازاد این خودرو‌ها خودداری می‌کردند.

عتباتی ادامه داد: این افراد برای عدم شناسایی این اقدام، از فعالین گمرک استفاده می‌کردند، بدین صورت که رانندگان خروجی مبالغی را به حساب بانکی فعالان گمرک واریز می‌کردند تا آن‌ها نیز این مبالغ را در قبال چشم پوشی از تخلفات انجام شده در زمینه سوخت مازاد به حساب بانکی کارمندان شرکت و یا اقوام و آشنایان آن‌ها واریز می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: با این گزارش اداره اطلاعات، دستورات قضایی در خصوص رسیدگی به موضوع صادر و با بررسی‌های انجام گرفته 19 نفر به اتهاماتی همچون معاونت در بزه رشاء و ارتشا، مباشرت در واسطه گری بزه ارتشاء و اخذ رشوه شناسایی و دستگیر شدند که پس از رسیدگی به اتهامات متهمین، به مجازات‌های قانونی همچون حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند که پس از قطعیت، این احکام، اجرای آن‌ها آغاز شده است.

عتباتی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی در مبارزه با مظاهر فساد از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و در این خصوص هیچ مماشات یا سهل انگاری را نمی‌پذیرد و قاطعانه با این افراد برخورد می‌کند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    سلام تو شهر ارومیه همه کارا یه لنگی داره چون هیچ کدوم از مدیرا بومی نیستند از طرفی همه غیر متخصص و حتی سابقه دارند و به درستی مریض
    روانی یه سربه دانشگاه ارومیه بزنید خوب متوجه خواهید شد
    جناب آقای رئیسی بهتره پاکسازی را از همین جا شروع کنید تا به تدریج رضایتمندی ایجاد شود

  • ح.ن
    0

    چقدر راحت میبورن/میبرن/میخورن/میزنن/میکوشن/تاراج میکنن هرکس هر کاری میخواد انجام میده هرکی به هرکیه در ایران آباد خ کبیر آباد کردی

  • رابی
    0

    خیلی خیلی قاچاق کرده باشند دو تانکر بوده.
    اونهایی که نفت کش نفت کش سوخت مجانی به لبنان و سوریه قاچاق می کنند نه تنها محاکمه نمی شوند بلکه ترفیع نیز می گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها