5 قاتل امروز پای چوبه دار رفتند

عامل قتل وحید مرادی، حسین غول و سه قاتل دیگر اگر پای چوبه دار موفق به گرفتن رضایت یا مهلت از اولیای دم نشوند قصاص می‌شوند.

5 قاتل امروز پای چوبه دار رفتند

سرنوشت پنج متهم به قتل که در جریان پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده‌اند، امروز پای چوبه دار مشخص می‌شود. عامل قتل وحید مرادی، حسین غول و سه قاتل دیگر اگر پای چوبه دار موفق به گرفتن رضایت یا مهلت از اولیای دم نشوند قصاص می‌شوند.

اعضای خانواده‌های پنج متهم از چند روز قبل تلاش زیادی کردند تا از اولیای دم رضایت بگیرند، اما تلاش آن‌ها و هیئت صلح و سازش مستقر در دادسرای امور جنایی تهران هیچ نتیجه‌ای نداشت.

دیروز هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرا با برگزاری جلسه صلح و سازش برای برخی از متهمان آخرین تلاش‌های خود را انجام دادند، اما اولیای دم رضایت ندادند و اصرار داشتند حکم را اجرا کنند. سحرگاه امروز پنج متهم که در حادثه‌های جداگانه در سال‌های قبل مرتکب قتل شده‌اند از سلول‌هایشان برای اجرای حکم پای چوبه دار رفتند.

اولین متهم سعید نام دارد. او متهم سابقه‌داری است که از سال‌ها قبل به اتهام مشارکت در قتل و جرائم دیگر در زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد و در نهایت داخل زندان در تاریخ ۱۱ تیر ۹۷ وحید مرادی، اوباش معروف تهران را در نزاع دسته‌جعمی با ضربات جسم نوک تیزی به قتل رساند. متهم پس از حادثه به جرم خود اقرار کرد، اما در بازجویی‌های بعدی جرم خود را انکار کرد و مدعی شد وحید در درگیری دسته‌جمعی به قتل رسیده و او قاتل نیست.

متهم با توجه به اعترافات اولیه و دلایل و شواهد در دادگاه به قصاص محکوم شد و رأی دادگاه هم پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام فرستاده شد. پس از این جلسات صلح و سازش برای جلب رضایت اولیای دم برگزار شد، اما چند روز قبل پدر وحید مرادی به دادسرا رفت و اعلام کرد می‌خواهد متهم را قصاص کند.

وحید مرادی معروف به عقاب تهران، فرد شروری بود که چندین سابقه خلاف در کارنامه‌اش ثبت شده بود. او ۲۶ اردیبهشت ۹۷ در یک میهمانی در خیابان ولنجک تهران یکی از دوستانش به نام حسین را با چاقو به قتل رساند و سپس فرار کرد. متهم پس از دستگیری در نقطه صفر مرزی ترکیه به تهران منتقل و پس از اعتراف راهی زندان رجایی‌شهر شد، اما در زندان هم درگیری‌هایش ادامه داشت تا اینکه به قتل رسید.

متهم دیگری که امروز صبح پای چوبه دار رفت، شرور معروف شرق تهران معروف به حسین غول است. وی عصر روز سوم خرداد ۹۸ در خیابان صفا نزدیکی میدان امام حسین (ع) در نزاعی دسته‌جمعی با شلیک گلوله، مرد جوانی را به قتل رساند و پدر وی را زخمی کرد. متهم پس از حادثه به یکی از شهر‌های مرزی گریخت، اما مدتی بعد شناسایی و بازداشت شد. او پس از انتقال به تهران با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و گفت: «من ورزشکارم و چند مدال قهرمانی هم در پاورلیفتینگ دارم.

یکی از دوستانم با مقتول و پدرش اختلاف داشت و از من خواست از او پشتیبانی کنم. روز حادثه او با پدر و پسر درگیر شده بود و از من خواست به محل درگیری بروم. من اسلحه‌ای را که متعلق به دوستم و پیش من امانت بود برداشتم و به محل حادثه رفتم. در آنجا مقتول، دوستانش و پدرش مرا با قمه و چوب زدند و من هم دست به اسلحه شدم.»

پرونده متهم پس از صدور حکم برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرا فرستاده و صبح دیروز آخرین جلسه صلح و سازش برگزار شد، اما اولیای دم رضایت ندادند، به همین دلیل امروز صبح پای چوبه دار رفت.

سومین متهم مرد جوانی است که در سال ۸۹ در کیانشهر تهران مرتکب قتل شده است. روز حادثه مقتول با عموی قاتل به خاطر یک انگشتر درگیری را رقم زده بودند.

در آن درگیری مقتول عموی قاتل را کتک زده بود. ساعتی پس از آن حادثه مرد کتک‌خورده همراه برادرزاده‌اش به محل حادثه برمی‌گردد و درگیری خونینی را رقم می‌زنند که در جریان آن برادرزاده آن مرد جوان را به قتل می‌رساند.

چهارمین و پنجمین مردی که صبح امروز پای چوبه دار رفتند، دو مرد هستند که در حادثه‌های جداگانه مرتکب قتل شده‌اند. یکی از متهمان در حادثه‌ای همسر، فرزند و پدرزن خود را به قتل رسانده است.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها