۳۰ ماه حبس، مجازات نگهبان باغ گردو

نگهبان باغ گردو که با تفنگ ساچمه‌ای سارق گردوها را به قتل رسانده بود در حالی محاکمه شد که توانست رضایت اولیای دم را جلب کند.

۳۰ ماه حبس، مجازات نگهبان باغ گردو

رسیدگی به این پرونده از اوایل مهر سال ۱۴۰۰ با گزارش قتل مرد جوانی آغاز شد.

پس از این گزارش مأموران به محل قتل که باغی در منطقه آبسرد دماوند بود رفتند و مشخص شد که مقتول به همراه دوستش رضا در داخل باغ بودند که توسط نگهبان باغ به قتل رسیده است.

در ادامه جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و رضا در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من و دوستم برای چیدن گردو وارد باغ شده بودیم که نگهبان باغ در حالی که اسلحه‌ای در دستش بود سر رسید. همان موقع من دست‌هایم را به نشانه تسلیم شدن بالا بردم اما دوستم پا به فرار گذاشت و نگهبان هم به او شلیک کرد.

پس از آن با اورژانس تماس گرفتیم اما پیش از حضور تکنسین‌های اورژانس دوستم فوت کرد.

با اظهارات رضا، نگهبان 50 ساله باغ بازداشت شد و ضمن اعتراف به قتل گفت: من قصد نداشتم او را بکشم فقط برای حفاظت از اموال باغ به او شلیک کردم که جان باخت.

از سوی دیگر پزشکی قانونی نیز در گزارشی درباره علت تامه مرگ اعلام کرد: اصابت گلوله ساچمه‌ای از فاصله نزدیک علت مرگ بوده بطوری که گلوله از پهلوی چپ وارد شده و پس از شکافتن قلب از پهلوی راست خارج شده است.

با تکمیل تحقیقات برای متهم به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. 

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.

سپس متهم به جایگاه رفت و ضمن ابراز ندامت عنوان کرد: چند سالی است که نگهبان باغ هستم و برای حفاظت از آنجا اسلحه شکاری در اختیارم بود. روز حادثه وقتی متوجه شدم که دو نفر ناشناس وارد باغ شده‌اند با اسلحه به سراغ‌شان رفتم. همان موقع یکی از آنها شروع به دویدن کرد و من هم به او شلیک کردم.

قصدم کشتن او نبود فقط می‌خواستم متوقفش کنم. اصلاً فکر نمی‌کردم گلوله تفنگ ساچمه‌ای کسی را بکشد. من اشتباه بزرگی کرده‌ام و امیدوارم اولیای دم من را ببخشند و به فرزندانم رحم کنند.

پس از آن اولیای دم با حضور در جایگاه اعلام کردند که چون احساس می‌کنند متهم متنبه و پشیمان شده از این‌رو او را می‌بخشند.

با اعلام رضایت اولیای دم، متهم این بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و اعلام گذشت اولیای دم، متهم را به ۳۰ ماه زندان با احتساب روزهایی که در بازداشت بوده، محکوم کردند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها