حکم دادگاه علیه مردی که پدر ژنتیکی بیش از ۶۰۰ فرزند در دنیاست

دادگاهی در لاهه هلند روز جمعه به مردی که به گفته قضات این دادگاه، پدر ژنتیکی حدود ۶۰۰ کودک و نوجوان در سراسر جهان است، دستور داد از اهدای اسپرم خود خودداری کند.

حکم دادگاه علیه مردی که پدر ژنتیکی بیش از ۶۰۰ فرزند در دنیاست

در حکم دادگاه آمده است که این مرد هلندی ۴۱ ساله که با نام "جاناتان میجر" معرفی شده است، از اهدای اسپرم به کلینیک‌های داخلی و خارجی منع شده است. دادگاه حکم داده در صورت سرپیچی از حکم دادگاه، برای هر بار ۱۰۰ هزار یورو جریمه شود.

دادگاه همچنین به میجر دستور داده که به کلینیک‌های خارج از این کشور نامه بنویسد و از آن‌ها بخواهد هر کدام از آن‌ها که اسپرم او را در انبار دارند، از بین ببرند، به جز دوز‌هایی که پیشتر برای والدین گیرنده در نظر گرفته شده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک پرونده مدنی علیه این اهدا کننده سریالی اسپرم از سوی یکی از مادران گیرنده اسپرم به جریان افتاد.

شاکی پرونده استدلال کرده بود که این اهدا کننده پرکار همچنان در شبکه‌های اجتماعی به دنبال یافتن متقاضیان اسپرم است و این مساله حق زندگی خصوصی فرزندان گیرندگان اسپرم او را نقض می‌کند.

دادگاه نیز در تایید این مساله در حکم خود گفته که اهدای مستمر اسپرم از سوی این مرد ۴۱ ساله هلندی، می‌تواند پیامد‌های روانی منفی بر روی کودکان متولد شده از اسپرم او بر جای گذارد.

این مرد هلندی از سال ۲۰۰۷ اقدام به اهدای اسپرم به کلینیک‌های باروری هلند کرده است و تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ فرزند از اسپرم او متولد شده است.

بخوانیدتعقیب قضایی اهدا کننده اسپرمی که در تولد ۵۵۰ کودک نقش داشته است

این در حالی است که بر اساس دستورالعمل‌های کلینیکی هلند، اهداکنندگان اسپرم نمی‌توانند اسپرم خود را به بیش از ۱۲ زن اهدا کنند یا نباید بیش از ۲۵ فرزند داشته باشند.

اما در سال ۲۰۱۷ و پس از افشای اینکه این مرد از طریق اینترنت به دنبال متقاضیانی در سراسر دنیا و اهدای اسپرم به آنهاست، دادگاهی در هلند حکم داد که او دیگر به هیچ کلینیکی در این کشور اهدای اسپرم نداشته باشد.

با این حال این مرد هلندی در سال‌های گذشته به دنبال پیدا کردن مشتریان بین المللی بود و تخمین زده می‌شود دستکم بیش از ۵۰۰ فرزند که ۴۰۰ مورد آن‌ها در خارج از هلند است، از اسپرم این مرد به دنیا آمده باشد.

گفته می‌شود او تاکنون به ۱۳ کلینیک در داخل و خارج هلند (۱۱ کلینیک از این تعداد در داخل هلند بوده است.) اهدای اسپرم داشته است و حتی پس از حساس شدن دادگاه و رسانه‌ها و به اهدای سریالی اسپرم، تلاش کرده با نام‌های دیگر به متقاضیان اسپرم اهدا کند.

این مرد، پدر بیش از 600 فرزند در سراسر دنیاست

جاناتان میجر از سال ۲۰۱۷ به صور گسترده به خارج از هلند اهدای اسپرم کرده است؛ از جمله همکاری نزدیکی با بانک اسپرم دانمارکی "کرایوس" که در سطح بین المللی فعالیت می‌کند، ادامه داده است.

وکیل میجر در دادگاه استدلال کرده که این اهدا کننده مصمم اسپرم، می‌خواهد به والدینی در سراسر جهان که قادر به بارداری نیستند کمک کند و هدف دیگری ندارد.

این مرد هلندی یک موسیقیدان است که هم اینک در کنیا اقامت دارد.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • نامرد😐
    0

    رفته کنیا رو هم به گند بکشه😁
    کنیایی ها از بیست سال دیگه سفید پوست و بلوند میشن
    ژون ژون😁😐

  • ناشناس
    1

    کسانی که می‌خواهند فرزندی داشته باشند ولی مشکل باروری دارند چه نیکوست که فرزند یتیمی را به سرپرستی بگیرند
    این کار انسانی تر است و ثواب بیشتری دارد و اجر آن پیش خدا محفوظ است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یتیمخانه نمازخوان مسوولش از ایتام کسب درامد می کنه و اذیت می کنه

  • امییییییییییر
    0

    این مردتیکه داره رقم به رقم میزنه اخرش میخواد سر از چاه نفت دربیاره

  • ناشناس
    0

    مگه قخط الاسپرم بوده که چنین کرده ؟ با سفر به ایران میتوانند میلیونها نمونه جمع آوری کنند فقط متاسفانه همه فرزندان دلال خواهند شد

  • قاسم
    0

    بنظرم باید عقیمش کنند تا دوباره دست گل به آب نده....

  • ناشناس
    0

    اگر قانون سرپرستی بچه در ایران یک مقدار ساده تر بود که خیلی ها خواهان سرپرستی بودند ولی آنقدر سخت ودیت وپا گیر است که انسان پشیمان می شود ،شاید منبع درآمدی برای بهزیستی باشد که اینقدر سخت می گیرند

  • عنبر
    0

    طرف فقط بازار ازاد کار کرده لطفا دعوتش کنید به بخش دولتی وو لایی مون

  • عماد مغنیه
    0

    ببریدش تو کشور فلسطین خیلی بدردشون میخوره اونا همیشه دلشون بچه میخوادش حلالشونه این برنامه ها

  • سیروان
    0

    این بابارو بفرستید برای سوریه و فلسطین تا براشون بچه زرنگاین د. درست کنه خیلی به نسل این دو کشور جهت جمعیت درست میکنه غیرتی هم که نیستن هیچ تازه جشن و پایکوبی هم براش میگیرن

  • محسن دهقانی پیشه
    6

    پس اگر اینطوریه منم پدر ژنتیکی یه محله تو هشتگردم

    نظرات شما -
    • نخیر
      0

      بااجازت اونا حرومزادن نه فرزند ژنتیکی:)

  • ناشناس
    0

    به نهضت فرزند اوری پیوسته .اخوندا یاد بگیرند یکی رو دستشون بلند شده .

  • ناشناس
    0

    بچه هاش در اینده می شن دلال

  • ناشناس
    1

    ببریدش به اسرائیل تا شاید یه همگونی نژادی پیدا کنن
    یهودی سیاه پوست هم دیگه منقرض میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها