شلیک مرگبار در شوخی مسلحانه در مهاباد

رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از وقوع و کشف قتل مسلحانه در شهرستان مهاباد و دستگیری قاتل در کمتر از 48 ساعت خبر دادند.

شلیک مرگبار در شوخی مسلحانه در مهاباد

 سرهنگ  شکری اظهار داشت : نیمه شب ، روز 15 فروردین امسال، جوان ناشناس ، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مهاباد از وقوع  قتل مسلحانه  مردی41 ساله در واحد مسکونی واقع در سطح شهر مطلع و بلافاصله در معیت کارشناسان تشخیص هویت در صحنه جرم حضور یافته و مشاهده می نمایند که مقتول در اثر اصابت  گلوله  از پشت سر به قتل رسیده و یک قبضه سلاح شکاری در کنار جسد قرار گرفته است .

در تحقیقات اولیه محرز گردید مقتول به عنوان مهمان در منزل مورد نظر حضور داشته و سایر ساکنین و حاضرین در محل نیز اظهارات متناقضی در خصوص چگونگی مرگ وی اظهار می دارند و تلاش می نمایند که موضوع را تیراندازی سهوی توسط خود متوفی عنوان نمایند .  

  ایشان افزودند : کارآگاهان در اثنای تحقیقات متوجه غیبت صاحب خانه شده و علیرغم عادی سازی عدم حضور وی در منزل و تاکید کارشناسان تشخیص هویت مبنی بر اصابت گلوله از ناحیه پشت سر فرضیه قتل توسط صاحب خانه مطرح و هماهنگی قضایی در راستای دستگیری وی معمول می گردد.

متعاقب هماهنگی قضایی ضمن توجیه ، ارشاد و همدردی با خانواده ، بستگان و دوستان برای مساعدت در معرفی متهم ، با بهره گیری از تمام ظرفیتهای اطلاعاتی و فنی و مخابراتی و انجام اقدامات میدانی و رصد تحرکات خانواده ، پایش دروبینهای مداربسته محلی ، کنترل محلهای تردد احتمالی ، مراقبت پاتوقهای شناسایی شده ، مناطق آلوده قابل اختفاء هم چون پاتوق مصرف مواد مخدر ، اشراف اطلاعاتی بر روی هم مسلکان و هم بندیهای سابق و ... در راستای دستگیری متهم اقدام گردید .  

رییس پلیس تصریح کردند : نهایتاً با اقدامات مستمر و دامنه دار و بی وقفه کارآگاهان متهم در مخفیگاهش شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه بدون کوچکترین مقاومتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان بدرقه گردید .

وی در تحقیقات و در مواجه با دلایل و مدارک متقن جمع آوری شده علیه خود صراحتاً به ارتکاب جنایت با سلاح شکاری غیر مجاز متعلق به خود اقرار نموده و اظهار داشت : مرحوم و یکی دیگر از دوستان مشترک مان در منزل مهمان بنده بودند و در اتاق در حال استعمال مواد مخدر بودیم و من سلاح شکاری را آوردم و به تصور خالی بودن به شوخی به سمت او گرفتم ولی مقتول ترسید و خواست فرار کند که در یک آن دستم روی ماشه رفته و گلوله شلیک شد و به سر او برخورد کرد که قبل هر اقدامی برای نجات جان اش ، فوت کرده و من هم از ترس از منزل خارج و در تدارک فرار از کشور بودم که توسط مامورین دستگیر شدم .  

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان تاکید داشتند  : متاسفانه همه روزه با اخبار وقایع جنائی مختلفی مواجه هستیم که زمینه و عامل آن شوخیهای بی مورد طرفین با همدیگر بوده که این عدم دقت در رفتارهای اجتماعی باعث بی خانمانی و در ماندگی چندین خانواده می گردد . لذا بایستی سازمانهای دخیل در مسایل فرهنگی و رفتاری در کشور با ایجاد برنامه های آموزشی مرفع ضمن پر کردن اوقات فراغت افراد ، الگوهای رفتاری مناسب اسلامی را نیز به شهروندان نشان داده و با نمایش رفتارهای مناسب آنها را در سطح جامعه نهادینه نمایند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دروغ میگه مسئله ناموسی بوده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها