زلزله‌های ایران، تبعات زلزله ترکیه و سوریه است؟

موجی از زلزله در اقصی نقاط ایران در هفته‌های اخیر به وقوع پیوسته و موجب نگرانی همگان شده است. آیا این زمین‌لرزه‌ها ارتباطی با زلزله ترکیه دارد؟

زلزله‌های ایران، تبعات زلزله ترکیه و سوریه است؟

خبر فوری در این گزارش به ارتباط زلزله‌های اخیر ایران با زلزله مخوف ترکیه و سوریه پرداخته است.

این ویدئو را تماشا کنید.

حجم ویدیو: 6.09M | مدت زمان ویدیو: 00:02:34 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مانا
    0

    زلزله خبر نمی کند آمدنش حتمی است خرابی و کشتارش حتمی است خود را بخواب نزنیم در ایران و ترکیه ...عامل مرگ و خرابی عدم نظارت دقیق دولت بر سازه ها است سازه نگهبان دارد مهندس تمام وقت ندارد عجیب نیست هشدار شدید : زلزله و سیل بلاههای طبیعی حتی ویروسی بود و خواهد بود / لذا ما ایرانیان مثلاً در آشپزخانه صدها میلیون هزینه می کنیم از یخچال و کابیت و انواع سیستم پخت و لوازم آشپزی و وحشتناک بار بر سازه زیاد می کنیم / نمای سنگ خیلی گران می زنیم ؛ ولی حاضر نیستیم 20 تا 30 درصد استحکام سازه را بالاتر ببریم خیلی از عوامل مهندسی را حذف یا نیمه حذف یا فقط برای گرفتن پایان کار می زنیم بعد جمع می کنیم ما باید توسط دولت و نظارت استاندار اجباری را 25درصد رشد بدهیم از کیفیت میلگرد و مصالح ساختمانی تا اسکلت سازه باید تعداد پایه ها را زیاد و شناژ و پی قوی تر از علم روز دنیا مثل ژاپن استفاده کنیم بابا چرخ اختراع شده پس هزینه کمتر شده / ما به قفسه پرندگان دقت کنیم از میله های باریک ساخت شده ولی بسیار قوی هست یعنی شما روی یک قفسه بلبل می تونی 50 کیلیو بار بزاری از این علم در کشورهای ژاپن مالزی... و حتی امریکا الگوبرداری شده یعنی ما باید تعداد ستون ها را اضاف کنیم سازه فعلی بعلاو 50 ستون اضافی در 100 متر زیر بنا ولی ستون باریک قوی با فاصله کم از وزن ساز کمتر کنیم . همچنین از عمودی سازی در شهرهای زلزله خیز کم کنیم دیوار برشی را زیاد باد بند یا بادگیر حداقل سه برابر کنیم شاید 25درصد هزینه سازه ببره بالا ولی 90درصد تا زلزله 7 ریشتر کمتر آسیب می بیند / اگر ترکیه 25درصد بنا را قوی می ساخت الان مجبور نبود هزینه کند . باید شهرداری ها فرمانداری های محلی مثلاً یک استان زلزله خیز در نظر بگیریم 5 سال استاندارد زلزله 8 ریشتری را رعایت کنیم کار کارشناسی از هزینه و تجربه محلی کشوری و جهانی سود ببریم و در دیگر استان ها کشور بسط دهیم / بهترین کار شهر ها زیر 50 هزار نفری استاندارد 25درصد بیشتر از فعلی را کلید بزنیم / یادمان باشد زلزله عدی مخرب ایران جایی است که در دو قرن گذشته زلزله نداشته یعنی جایی که مردمانش می گن منطقه ما زلزله ندارد مثل خراسان ها مثل خراسان شمالی یا شهرهای خوزستان شیراز ؛ جنوب کشور ؛ کردستان منتظر زلزله باشند ؟ مردم خودتان از مهندس بخواهید 30درصد سازه را قوی تر بسازد باشه ؟

    نظرات شما -
    • فرزند ملت
      0

      مهندس کیلویی چند هست زیاد مهندس مهندس نکن حالم ازشون بهم خورد بزرگترین باند مافیای رشوه خواری درایران

  • داوری
    0

    از ترکیه درس نگیریم خداوند میفرماید از تاریخ درس بگیریم ای رئیسی تا کی ریال را بی ارزش می کنی الگوای موق اعراب خلیج فارس نشان داد می شود درست زیست ایران خود را در زندان روسیه کر شمالی و سوریه کرد و توان ندارد رئیسی فرقون بسازد چ برسد یک میلیون ساختمان رئیسی فقط برجام و خارج شدن از لیست سیاه پولشویی می تواند مملکت را در 10 سال نجات دهد بی برجام هیچی نیستیم حتی پراید

  • ناشناس
    0

    ملت خوبی نیستیم و قطعا خشم خداوند فاجعه ای بزرگ را برای ما رقم خواهد زد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها