پسر ۱۴ساله، قربانی جدید حمله سگ‌های ولگرد

سگ‌های ولگرد بازهم قربانی‌ گرفتند و قربانی آنها این‌بار پسر ۱۴ساله‌ای به نام محمدامین خونیکی، اهل روستای دادران شهرستان درمیان در خراسان‌جنوبی بود.

پسر ۱۴ساله، قربانی جدید حمله سگ‌های ولگرد

سگ‌های ولگرد همه‌جا جولان می‌دهند. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب‌ کشور، همه‌جا هستند. محمدامین، دانش‌آموز کلاس هشتم، تازه‌ترین قربانی ‌آنهاست.

صدای پدر محمدامین از شدت گریه و عزاداری برای پسر نوجوانش ‌گرفته است و وقتی با او صحبت می‌کنیم، مدام صدایش را صاف می‌کند.

آن‌طورکه پدر تعریف می‌کند، روز حادثه محمدامین با دوچرخه‌اش‌در حال رفتن بودکه سگ ولگردی به او حمله‌کرد و دستش را گازگرفت. مردم که شاهد حمله سگ بودند، حیوان را از او جداکردند.

محمدامین با دست زخمی به خانه برگشت و مادر دست او را با آب‌وصابون شست و سپس به مرکز بهداشت اسدیه رفتند. آنجا با سرم دست او را شست‌وشو داده و واکسن هاری تزریق‌کردند و روزهای بعد هم سه دز دیگر از این واکسن به او تزریق شد.
پدر ادامه می‌دهد: «به ما نگفتندکه اگر علامت و عوارضی در فرزندتان دیدید به مرکز درمانی مراجعه‌ کنید. ۲۹ اسفند بود که پسرم یکدفعه تب‌کرد.

حالش بد بود و بیقراری می‌کرد. دوباره او را به اسدیه بردیم و گفتند عفونت گلو دارد و برای او آنتی‌بیوتیک تجویز کردند. وقتی به خانه برگشتیم، حتی یک‌دقیقه هم آرام و قرار نداشت. هر دارویی می‌دادیم، بی‌اثر بود. او را به بیمارستانی در بیرجند بردیم و گفتم سگ دست پسرم را گازگرفته و وضعیتش عادی نیست اما پزشک ‌گفت هیچ مشکلی ندارد.

محمدامین تشنج خیلی بدی کرد و وقتی موضوع را به پرستاران ‌گفتم، اهمیتی ندادند. مدتی بعد پسرم دوباره تشنج کرد و چشم راستش به چشم چپش نزدیک شد و چشمانش تاب برداشت. او حتی توان راه‌رفتن را هم نداشت. نسبت به سروصدا هم خیلی حساس شده بود و شنیدن صداها پسرم را به‌شدت آزار می‌داد. حتی در گوش‌های او پنبه و هدفن گذاشتم اما بازهم اذیت می‌شد.

اوایل عید، او را روی ویلچر گذاشتم و بردم برای انجام MRI. زمان برگشت خیلی بی‌تاب بود و هذیان‌ می‌گفت. کمرش را بلند و پاهایش را سیخ می‌کرد. بچه را به بیمارستانی در مشهد اعزام کردند و آنجا هم با این‌که نیمه‌هوش بود اما می‌گفت من را بنشان. می‌خواست بنشیند تا بتواند آب دهانش را قورت دهد.

گفتیم حال بچه بد است اما توجهی نکردند. دو سه ساعتی پسرم در همین حال بود و من و مادرش بالای سرش بودیم که لب‌هایش سیاه شد.»
پدر هراسان به یکی از پرستاران‌گفت پسرش دچار مشکل تنفسی شده است: «به آنها گفتم چون مادرم مشکل تنفسی دارد، این حالت‌ها را می‌شناسم اما پرستارگفت هیچ مشکلی ندارد تا این‌که دست‌ها و پاهای محمدامین سیاه شد و نفس بچه رفت.

تازه آن موقع اقدامات درمانی را انجام دادند که هیچ فایده‌ای نداشت. ساعت ۳ صبح وقتی به بالین بچه‌ام رفتم، دیدم وضعیت خوبی ندارد و درنهایت ششم فروردین فوت‌کرد. پزشکی‌قانونی هنوز جواب مشخصی در مورد علت فوت نداده و گفته نتیجه دو سه ماه دیگر اعلام می‌شود.»

حساسیت عجیب محیط‌زیست روی سگ‌های ولگرد

آن‌طورکه پدر توضیح می‌دهد، هنوز مشخص نیست آن سگ هار بوده یا نه اما موضوعی که او را به‌شدت ناراحت کرده، بی‌توجهی مسئولان به جمع‌آوری سگ‌هاست: «به فرماندار، بخشدار، دهیار و محیط‌زیست مراجعه کردیم اما نه جواب درستی دادند و نه کاری‌کردند. گفتیم اینها را عقیم یا معدوم کنید اما حساسیت محیط‌زیست روی سگ‌ها عجیب است.

وجود این جانوران چه نفعی برای مردم دارد؟ این سگ‌ها حتی گاو و گوسفند و الاغ را هم گازگرفته‌اند. خودمان نمی‌توانیم اقدامی برای جمع‌آوری سگ‌ها انجام دهیم، چون جریمه می‌شویم. محیط‌زیست جوری روی سگ‌ها حساس است که انگار کل محیط‌زیست ایران در روستای ما جمع شده است. آنها بحث اکوسیستم را مطرح می‌کنند اما جان انسان‌ها برای‌شان مهم نیست. یک ماه از این ماجرا می‌گذرد، ولی هیچ اقدامی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد انجام نداده‌اند.»

منبع: جام جم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    21

    قصور و کوتاهی پزشکان در درمان بچه را رها کرده اید به سگ ها گیر داده اید . سگ موجودی است که تا اذیتش نکنی کاری به آدم نداره . آن همه بچه در روستا بوده چرا بقیه رو گاز نمی گیرن . شاید بچه بازیگوشی کرده و سنگ به سگ پرتاب کرده . سگ نسبت به بعضی انسان ها با وفا و مهربان تر است .

    نظرات شما -
    • 1

      ندیده ای و از روی نادانی می فرمائی.یک روز در یکی از راههای کنار ده و شهر و مرکز زباله تنها برو تا ببینی که این حیوانات با کسی کاری دارند یا نه.حتما از ان بزرگوارانی هستی مانند وزیر کله پا شده اموزش و پرورش که مسمومیت دختران مدارس شیمیائی شده را توهم می دانند.

    • ناشناس
      2

      انشااله سر بچت یا اعضای خانوادت بیاد تا بفهمی داغ بچه چیه تا دهنتو مفت باز نکنی

    • ناشناس
      3

      سگ‌ها بی آزارند ولی سگ هار خیلی خطرناکه
      هاری باعث میشه سگ حالت جنون بگیره و حمله کنه که باید سریع واکسن هاری زد
      من احساس میکنم واکسن هاری که به این پسر زدن مشکلی داشته
      ممکنه اثر نکرده باشه وگرنه این پسر فوت نمی‌کرد
      البته باز هم باید منتظر نتیجه آزمایش ها بود

  • ناشناس
    2

    رسیدگی نکردن به وضعیت سگهای ولگرد که سالهاست بچه های مردم را به کام مرگ می فرستد نه حرام شرعی است و نه حرام سیاسی برای همین نظام دخالتی نمی کند.

    نظرات شما -
    • متفکر
      11

      همین بی حجاب ها وولنگارها هر موقع کشور خواست جلوی سگها های ولگرد را بگیرند ژست حیوان دوستی گرفتند و یک سگ بغل کردند و جنجال به پا کردند.بی حجابی باعث مرگ وبه فنا رفتن بنیان خانواده های کل جامعه می شود

    • 0

      باید یک دفعه نام سال را به این امر اختصاص دهند تا شهرداریها دنیارا بنر پوش کنند و تعداد سگها هم البته چند برابر شود!برعکس نهند نام زنگی کافور!

  • ناشناس
    0

    هاری نبوده و احتمالا کزاز بوده
    وقتی که اول بار واکسن هاری رو زدن باید برای کزاز هم اقدام می شد که نشد متاسفانه

  • ناشناس
    2

    چند نفر دیگر باید قربانی شوند تا حکومت برای ساماندهی این حیوانات کاری بکند؟ هیچ نقظه کشور از شر این سگها در امان نیست.

    نظرات شما -
    • 3

      فعلا اصل حجاب است و پرداختن به هر کار دیگر در مسلک انقلابی حضرات حرام شرعی و سیاسی!

  • مهندس مکانیک
    2

    قسم می خورم اگر جای پدر محمد امین بودم اول آن پزشک راکه سهل انگاری کردندمی دادم سگان ولگرد می خوردند بعد سگان را می کشتم وبعد هر نجسی که از این سگان حمایت کند.تادرس عبرت برای دیگران شود.سگان ولگرد یک طرف ولختی ها و عریان ها یک طرف جامعه را دارن نابود می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مهندس مکانیک سگ ولگرد چه ربطی به روسری داره؟!!! در نروژ و سوید و فرانسه و .... که به قول تو مردم لختند چند تا سگر ولگرد داریم؟!!!! البته کسانی که به مسایل شخصی مردم گیر می دهند و تفتیش عقاید می کنند هم پاچه گیرند.

    • 1

      البته از یک نظر مهندس مکانیک خیلی هم بی ربط نمی گه و بین مسایل مربوط به روسری و مشکل سگ ولگرد ارتباطی عمیق وجود داره: دولتی که برای عقیده و ازادیهای شخصی وانتخاب مردم برای زندگی خودشان ارزشی قایل نیست و کشور را وارد قرون وسطی کرده مسلما برای حیوانات و ساماندهی آنها هم پشیزی ارزش قایل نیست.

  • علی
    1

    خیلی از سگهای داخل شهر از روستاهای اطراف به اونجا میان باید طرح عقیم سازی از روستاها شروع و درسطح وسیعی انجام بشه .

  • ناشناس
    2

    ۹۸ درصد سگهای خیابانی با افراد کاری ندارند و بی خطر هستند...در عین حال با شناسایی سگهای هار باید آنها را معدوم کرد...البته در این مساله قصور پزشکی هم روشنه...باید واکسن کزاز رو همزمان با هاری می زدند که متاسفانه نزدند..‌

  • ناشناس
    2

    سوغاتی یک عده خانمهای بیدرد شیفته ترکیه است که مردانشان را از لش ودورریز قصابیها و کشتارگاهها بار می کنند و می ریزند جلو این سگهای ولگر د پر زاد و ولد و با انها راز و نیاز و عشقبازی می کنند.شکر خدا هم که در کشور انقلابی مسئولی وجود ندارد و مقامات هم سرشان گرم پیشبرد انقلابی قدرت و ثروت خود و اذنابشان هستند.مردم تنها می توانند ناله و زاری کنند و البته مراقب حجابشان هم باشند !

  • ناشناس
    1

    سگهای ولگرد وهدفمند گرد شدند بلای جونمون چکنیم ؟

  • امیرحسین
    0

    یاد آهنگ شروین افتادم.... برای سگ های ولگرد....اگر می خواهیم این بساط سگ ها جمع شود اولا باید حامیانشون رو مجازات کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها