اجرای حکم عاملان شرب خمر در سیرجان

دادستان سیرجان گفت: عاملان شرب خمر در سیرجان به ۲۸۰ ساعت فعالیت و خدمات عمومی رایگان و شلاق محکوم شدند.

اجرای حکم عاملان شرب خمر در سیرجان

مجتبی قدیمی گفت: حکم شلاق ۲ نفر که هفته گذشته در یک مجتمع تفریحی در سیرجان اقدام به شرب خمر به نحو علنی کرده بودند و پس از تهیه فیلم از خود نسبت به انتشار گسترده آن در فضای مجازی اقدام کرده بودند، امروز دوشنبه ۱۴ فروردین اجرا شد.

او افزود: حکم شلاق این ۲ نفر که متهم به شرب خمر و تظاهر به شرب خمر به نحو علنی هستند، پس از طی تشریفات کامل قانونی و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم خاص و مشابه و در جهت پاسخ به مطالبات عمومی مبنی بر مقابله قاطعانه دستگاه قضایی در محل وقوع جرم به مرحله اجرا درآمد.
دادستان سیرجان تصریح کرد: پس از انتشار این کلیپ در فضای مجازی دستگیری متهمان در دستور کار دادستانی سیرجان قرار گرفت و این ۲ مرد در کمتر از ۴۸ ساعت از سوی پلیس اطلاعات و‌ امنیت عمومی شهرستان سیرجان دستگیر می شوند.
او بیان داشت: پس از تشکیل پرونده با پیگیرهای ویژه، صدور کیفرخواست و صدور رأی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو‌، هر یک از متهمان به اتهام شرب خمر به تحمل ۸۰ ضربه شلاق حدی و از باب اتهام تظاهر به شرب خمر به نحو‌ علنی به ۲ ماه حبس تعزیری و در نهایت در جهت سیاست حبس زدایی و‌ جلوگیری از آسیب های ناشی از اجرای حبس های کوتاه مدت به مجازات جایگزین حبس شامل ۲۸۰ ساعت فعالیت و خدمات عمومی رایگان در آن مجتمع محکوم شدند.
قدیمی گفت: حکم بیان شده پس از طی تمامی تشریفات قانونی، امروز عصر در محل وقوع جرم به مرحله اجرا درآمد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با این گونه جرائم و دفاع از حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی قاطع و‌ بدون اغماض خواهد بود.
او افزود: اجرای سریع این گونه احکام با استفاده از ظرفیت های قانونی و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم مجدد و مشابه صورت می پذیرد و بر این اساس به هیچ فرد و گروهی اجازه نخواهیم داد با اقدامات هنجارشکنانه نظم شهر و امنیت جانی و روانی شهروندان را به مخاطره بیاندازند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سعید
    0

    در میخانه ببستید و در خانه تزویر و ریا بگشودید

  • ناشناس
    0

    شلاق زدن انسانها کار بسیار زشت و ناپسندی است این احکام باید پایان یابد ...چرا مفسدان اقتصادی را ۴۸ ساعته بازداشت نمی کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها