تلخ ترین و مرگبارترین حادثه 1401 / چه کسی فکرش را می کرد؟

یکی از تلخ ترین حوادث سال گذشته ریزش متروپل بود.

تلخ ترین و مرگبارترین حادثه 1401 / چه کسی فکرش را می کرد؟

2 خرداد 1401 حادثه وحشت آوری در خیابان امیرکبیر آبادان رخ داد و مشخص شد یکی از برج های دوقلو متروپل  آبادان که در حال ساخت بود ریخته شد.

ریخته شدن این برج باعث شد تا خاک همه جا را فرا گیرد.در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان، ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور در محل حادثه تشکیل و تصمیمات لازم بر نجات محبوسان احتمالی گرفته شد.

بعد از ریزش برج متروپل رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، فرمانده کل سپاه و سایر مسئولان کشور بر کمک رسانی فوری به حادثه دیدگان تاکید کردند و خواستار برخورد جدی با متخلفان در این حادثه شدند.

این در حالی بود که خانواده های زیادی چشم انتظار و دلواپس در خیابان های اطراف متروپل خیمه زده بودند تا خبری از عزیز  مفقود  شده شان در آوار متروپل پیدا کنند.

متروپل

اجساد قربانیان  یکی پس از دیگری از زیرآوار بیرون می آمد و آن روزها آبادان بدترین و غم انگیزترین روزهای ملتهب خود را سپری می کرد تا جایی که آمار قربانیان به 43 نفر رسید.

در همان روزهای اول بعد از حادثه دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان در محل حادثه گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین افراد دستگیر شده هستند.

این در حالی بود که در همان ساعت های اول بعد از وقوع حادثه خبر بازداشت حسین عبدالباقی مالک متروپل منتشر شده بود اما بعدا با اعلام خبر فوت او خبر بازداشت تکذیب شد.

استاندار خوزستان ابراز داشت: هم اکنون ۱۳ نفر از کسانی که به‌عنوان متهم در این حادثه معرفی شدند دستگیر و مورد یازجویی قرار دارند که در میان آنها سه شهردار، شهردار منطقه یک آبادان، ناظران ساختمان و نفراتی از نظام مهندسی جز دستگیر شدگان هستند.

وی تصریح کرد‌: همچنین برخی مقامات استان خوزستان که بین سال های ۹۵ تا نیمه اول ۱۴۰۰ در این پرونده نقش داشتند و حتی در افتتاحیه ساختمان حضور داشتند مورد تحقیق قرار گرفتند.

اما خشم مردم آبادان از مالک متروپل تمامی نداشت و 6 خرداد همزمان با عزاداری مردم آبادان برخی افراد اقدام به آتش زدن آجیل فروشی عبدالباقی کردند و این واحد صنفی در آتش سوخت.

این مغازه متعلق به پدر حسین عبدالباقی بود که مالک و سازنده ساختمان فروریخته متروپل آبادان است.

شامگاه پنج‌ شنبه چند صد نفر از مردم آبادان در سوگ جان‌باختگان حادثه متروپل به عزاداری پرداختند و خواستار برخورد با اهمال‌کنندگان ساخت این برج شدند.

در پی حادثه متروپل آبادان ، مریم کعبی و رامین معصومی زوج جوانی در آبادان، «کافه مری» را ۲۵ دی ماه پارسال در طبقه همکف ساختمان متروپل آبادان افتتاح کرده بودند، دوم خرداد سال گذشته در فاصله چند ماه بعد که کاری را با عشق و امید آغاز کرده بودند، دست در دست هم زیر خروارها خاک، بتن و آهن مدفون شدند تا داستان « کافه مری » از یک داستان عاشقانه پایانی تراژیک داشته باشد.که داستان این زوج عاشق در تاریخ حوادث ایران جا خوش کرد.

میترا و ملیکا صالحیان پوردو خواهر خردسال، از دیگر قربانیان این فاجعه تلخ بودند. چند دقیقه ای زیر سایبان بستنی فروشی کنار ساختمان متروپل آبادان ایستادند تا مادرشان از داروخانه روبروی بستنی فروشی داروهایشان را بگیرد و با هم به خانه برگردند.اما در همان دقایق ساختمان جلو چشم مادرشان فرو ریخت و دختر بچه ها به همراه زن عموی خود زیر آوار مترو پل جان باختند.

از روزهای ابتدایی حادثه متروپل تصاویر یک زن غم زده بیشتر از همه جلب توجه می‌کرد.این زن فوزیه جلیلیان نام دارد و پرستار بخش کرونایی بیمارستان بوده است.او حالا بعد از عبور از روزهای سخت کرونایی و مقاومت در صف اول، باید داغ عزیزترین‌های زندگی‌اش را هم تاب بیاورد. داغ دو پسر و شوهرش را!

بعد از اینکه اجساد قربانیان از زیر آوار بیرون کشد، خیابان امیری در سکوتی غمناک و مصیبت وار فرو رفت.متروپل بعد از آن دو بار دیگر هم ریزش کرد.

اوایل مرداد ماه، در حالی که حدود دو ماه از حادثه ریزش متروپل می گذشت عده ای ناشناس وارد پارکینگ خانه برادر حسین عبدالباقی شدند و با شلیک گلوله او را به قتل رساندند.

با تحقیقات انجام شده تعدادی مظنون در این پرونده قتل دستگیر شدند که نام پدر یکی از جانباختگان هم در میان مظنونین به چشم می خورد.

حدود دو  هفته ای از قتل مجید  عبدالباقی  می گذشت که 2 فرد اقدام به نبش قبر برادر حسین عبدالباقی کرده و از جسد فیلمبرداری کردند که این افراد هم دستگیر شدند.

مزار قربانیان متروپل

قربانیان متروپل آبادان

حجم ویدیو: 22.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50 | دانلود ویدیو
منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    کدام مسول ابتدا بازداشت عبدالباقی را رسانه ای کرد ؟اگردروغ گفته چرابازداشت نشد؟واگرراست گفته ! ....که راست گفته؟

  • فری
    0

    آخرش چی شد کی تو زندانه کی چقدر حبس گرفت همه چی ماست مالی شد تمام . فقط گفتن فلانی یک درصد مقصره فلانی دو نیم درصد مقصره و.... اصل کاری هم با دستهای پنهان پشتش غیب شد..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها