آزادی قدیمی‌ترین زندانی محکوم به قصاص نفس پس از ۲۸ سال

زندانی محکوم به قصاص در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان با کمک خیرین کشور تبعه خارجی که در ایران حضور داشتند، پس از ۲۸ سال از زندان آزاد شد.

آزادی قدیمی‌ترین زندانی محکوم به قصاص نفس پس از ۲۸ سال

صید مراد نصیریان مدیر زندان مرکزی اصفهان گفت: یک زندانی تبعه خارجی که در شهریور سال ۷۳ در سن ۲۴ سالگی به اتهام قتل عمد در یکی از شهرستان‌های استان به زندان معرفی و به قصاص نفس محکوم شده بود، با تلاش‌ مددکاران زندان از قصاص نفس رهایی یافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ با پیگیری شبانه‌روزی مددکاران زندان، حکم این متهم به دیه تبدیل و مشمول اعمال ماده ۴۲۹ شد که به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه در زندان تحمل کیفر کرد.

نصیریان با اشاره به اینکه زندانی در طول مدت تحمل حبس مرتکب هیچ‌گونه تخلف انضباطی نشده است، تصریح کرد: این زندانی در مدت دوران محکومیتش به اشتغال درون بند مشغول بوده و در زمینه تولید صنایع دستی - بافندگی و تسبیح‌سازی مهارت خاصی را پیدا کرد.

مدیر زندان مرکزی اصفهان بیان کرد: در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان این زندانی با کمک خیرین کشور تبعه افغانستان که در ایران حضور داشتند، مبلغ ۶ میلیارد ریال دیه وی را تأمین و به حساب سپرده دادگستری استان واریز کردند که پس از طی مراحل قانونی و قضایی وی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشت.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ندا
    1

    خدایا داریم کجا میریم لبنان و فلسطین کم بود افغانستان هم اضافه شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خیرین افغانی کمک کردن، نه ایرانی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها