کشف ۵۰ میلیارد کلاهبرداری تلفنی

فرمانده انتظامی البرز از انهدام باند کلاهبرداری تلفنی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و شناسایی ۴۰۰ مالباخته در این خصوص خبر داد.

کشف ۵۰ میلیارد کلاهبرداری تلفنی

سردار هداوند گفت: در پی دریافت اخبار مردمی مبنی بر فعالیت یک باند کلاهبرداری تلفنی و پولشویی وجوه از طریق خرید طلا و سکه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از این بود که یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری تلفنی با شهروندان تماس حاصل کرده و با اعلام اینکه شما در قرعه کشی لوازم خانگی برنده شده اید، اقدام به ارسال لوازمی از قبیل اتو، چای ساز و سرویس قابلمه کرده و از این طریق ضمن جلب اعتماد مال باختگان اعلام نموده که شما در لیست قرعه کشی خودرو نیز ثبت شده اید و پس از مدتی با آن‌ها تماس حاصل کرده و با اعلام برنده شدن خودرو از آن‌ها مبالغی را درخواست و با هدایت آن‌ها به صفحه جعلی اقدام به دریافت اطلاعات بانکی نامبردگان کرده و حساب شان را خالی می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه با تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه ماموران ۵ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند، گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر از مال باختگان این پرونده شناسایی و تلاش برای کشف کلاهبرداری‌های دیگر این باند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سردار هداوند در پایان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص فعالیت باند‌های کلاهبرداری اینترنتی و تلفنی، خاطرنشان کرد: مردم عزیز در نظر داشته باشند که به هیچ وجه نباید اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها