پرونده مرگ 6 زن و مرد و کودک روی میز قاضی پایتخت

در روزهای انتهایی هفته گذشته 6 زن و مرد و کودک در حوادث جداگانه‌ای در پایتخت جان باختند و 4 پرونده جنایی مختلف روی میز بازپرس جنایی تهران قرار گرفت.

پرونده مرگ 6 زن و مرد و کودک روی میز قاضی پایتخت

در روزهای انتهایی هفته گذشته 6 زن و مرد و کودک در حوادث جداگانه‌ای در پایتخت جان باختند و 4 پرونده جنایی مختلف روی میز بازپرس جنایی تهران قرار گرفت.

گازگرفتگی اعضای یک خانواده

ساعت 6 بعدازظهر چهارشنبه 26 بهمن، مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از بوی تعفن شدیدی که از خانه همسایه‌شان به مشام می‌رسید شکایت کرد. بدنبال این تماس مأموران پلیس راهی ساختمانی در جوادیه تهران شدند و پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس محمد جواد شفیعی، وارد خانه شدند. با ورود به خانه آنها با جسد زن و مرد جوان و پسر 7 ساله‌شان مواجه شدند.

بررسی‌های اولیه تیم تحقیق حکایت از آن داشت که آنها اعضای یک خانواده هستند و به خاطر گاز‌گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند. امدادگران آتش نشانی که به محل رفته بودند در بررسی‌های اولیه نشت گاز از بخاری غیر‌استاندارد داخل خانه را علت مرگ خاموش این خانواده عنوان کردند.

معاینات پزشکی قانونی نیز زمان مرگ را چند روز قبل اعلام کرد. به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند.

بازداشت سه همسایه به اتهام قتل

دومین حادثه ساعت 10 صبح پنجشنبه 27 بهمن از سوی مأموران کلانتری 155 پاسگاه نعمت آباد به بازپرس کشیک قتل اعلام کردند. بدنبال اعلام خبر، تحقیقات از سوی بازپرس وحید ناصری آغاز شد و با حضور تیم جنایی در محل حادثه آنها با جسد مرد جوان در حالی که آثار کبودی و جراحات روی بدن دیده می‌شد، مواجه شدند.

پدر مرد جوان در تحقیقات گفت: شب گذشته، پسرم با سه نفر از همسایه‌ها مشاجره لفظی کرد اما ناگهان این مشاجره به دعوا منتهی شد و همسایه‌ها به جان پسرم افتادند و او را کتک زدند. با شنیدن صدای دعوا، خودم را به خیابان رسانده و پسرم را با هر سختی بود از زیر دست آنها بیرون کشیدم و به خانه بردم.

پسرم حال خوبی نداشت، به طوری که حتی شام هم نخورد و سردرد شدیدی داشت. صبح که برای بیدار کردن پسرم رفتم، با جسد او مواجه شدم.باتوجه به اظهارات مرد میانسال، به دستور بازپرس جنایی سه مرد همسایه بازداشت شدند و به درگیری با پسر جوان اعتراف کردند.متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شده و با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات برای مشخص شدن علت اصلی مرگ و برملایی راز مرگ پسر جوان ادامه دارد.

مرگ به خاطر کوچک کردن معده

 گزارش مرگ مرد 57 ساله از سوی مأموران بیمارستانی در پایتخت به بازپرس جنایی، سومین حادثه آخر هفته پایتخت بود. خانواده مرد میانسال در تحقیقات اولیه مدعی شدند وی برای کوچک کردن معده به مرکز درمانی رفته و بعد از عمل نیز ترخیص شد.

اما دو روز بعد از جراحی حالش بد شد و او را به بیمارستان منتقل کردیم و کادر درمان نتوانستند نجاتش دهند و فوت کرد.
باتوجه به شکایت خانواده مرد میانسال از کادر درمان و پزشک جراح، پرونده با قرار عدم صلاحیت به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع داده شد.

مرگ به خاطر یخ زدگی

ساعت 2 بامداد جمعه 28 بهمن، چهارمین حادثه به بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد. مأموران شهرداری متوجه مردی کنار خیابانی در جنوب تهران شدند و زمانی که به او نزدیک شدند دریافتند که جانش را از دست داده است.

با حضور تیم بررسی صحنه جرم، متخصصان پزشکی قانونی در معاینات اولیه علت مرگ مرد جوان را که یک کارتن خواب بود، یخ زدگی اعلام کردند. باتوجه به اینکه هیچ مدرک شناسایی همراه متوفی نبود، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی خانواده او ادامه دارد.

حبس و انفصال از خدمت

مجازات فرمانده انتظامی سابق چابهار

فرمانده انتظامی سابق چابهار با حکم قضات دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان، به ۱۵ ماه حبس تعزیری و انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی شکایت یکی از شهروندان از ابراهیم کوچک‌زایی فرمانده انتظامی سابق چابهار و پس از ارائه گزارش بخش‌های نظارتی مسئول در فراجا مبنی بر روی دادن برخی تخلفات از سوی وی در شهریور امسال، دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان بلافاصله و با قید فوریت موضوع را در دستور کار ویژه قرار داد و تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد.بر همین اساس پس از تحقیقات دقیق صورت گرفته، شنیدن اظهارات شاکی پرونده و خانواده وی و همچنین دفاعیات متهم، بررسی گزارش نهاد‌های نظارتی فراجا، گزارش پزشکی قانونی و سایر مستندات و ادله موجود و تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست، دادگاه نظامی یک استان سیستان و بلوچستان در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ابراهیم کوچک‌زایی را به استناد مواد ۵۵، ۷۸ و ۳۸ قانون مجازات جرایم نیرو‌های مسلح و بند پ از ماده ۱۳۴ و ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی به جرم ایجاد جو بدبینی به نیروی انتظامی به ۱۵ ماه حبس و از باب تهیه صورتجلسه خلاف واقع به ۱۵ ماه حبس تعزیری و از جهت لغو دستور و تهدید نیز هر کدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.دادگاه علاوه بر حبس، وی را به انفصال از خدمات دولتی و عمومی نیز محکوم کرده است. حکم صادرشده قطعی و لازم‌الاجرا است.قابل ذکر است پرونده ابراهیم کوچک‌زایی در زمینه برخی اتهامات طرح شده دیگر، در دیوان عالی کشور در حال بررسی و رسیدگی است.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها